hej
Fra : Ham fra Viborg

Dato : 31-12-06 13:16

I ønskes alle en velsignet nytår.

--
Hej fra Børge.
se
http://jesusfordanmark.webbyen.dk/

Fra : struer

Dato : 01-01-07 05:11

Ham fra Viborg wrote:
> I ønskes alle en velsignet nytår.
>
> --
> Hej fra Børge.
> se
> http://jesusfordanmark.webbyen.dk/

Du er en af dem der udelukker dåben og man skal bare "TRO" og ikke
andet for at blive frelst, er du ikke ?

kan du forklare mig hvorfor Paulus skriver at efter troen er kommet så
iklæder man sig Jesus i Dåben ?

Gal 3 v25 Men efter at troen er kommet, er vi ikke længere under en
opdrager. v26 For I er alle Guds børn ved troen, i Kristus Jesus. v27
Alle I, der er døbt til Kristus, har jo iklædt jer Kristus. v28
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

og kan du også fortælle mig hvorfor der i Apg 2 v 38 står vi skal
omvende os og lade os døbe for at blive frelst ?

Apg 2 v 38 Peter svarede: »Omvend jer og lad jer alle døbe i Jesu
Kristi navn til jeres synders forladelse, så skal I få Helligånden
som gave.

mener du ikke at hele Apg 2 er god og retningsgivende om hvordan man
bliver frelst ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

kan du forklare mig hvorfor der i kolo 2 v 11 står vi bliver omskåret
af Helligånden i Dåben

Kol 2 v11 I ham blev I også omskåret, ikke med hånden, men ved at
aflægge det syndige legeme, ved omskærelse til Kristus, v12 da I
blev begravet sammen med ham i dåben, og i den blev I også oprejst
sammen med ham ved troen på Guds kraft, der oprejste ham fra de døde.

Erik

Fra : Ham fra Viborg

Dato : 01-01-07 11:51

nej da jeg ude lukker ikke dåben. men dåben er en god samvittigheds pagt med
Gud. Dåben i sig selv frelser ikke.
Alle dem som tog i mod Jesus blev frelst .
når du med din mund bekender Jesus som herre skal du blive frelst
Dåb og frelse er to ting , du kommer i til Jesus alene med dåben, kun ved
frelse, men dåben er en god samvitighedpagt , hvor du ligger det gamle bag
dig eller retter begraver det i glemelsens hav.

--
Hej fra Børge.

Fra : Ham fra Viborg

Dato : 01-01-07 12:17

Ja jeg vil give dig lidt ret.
Men uden frelse, ingen dåb, du kan tvang døbe et helt land de er ikke
frelste, kristne af den grund.
Beklager.
--
Hej fra Børge.
http://jesusfordanmark.webbyen.dk/

Fra : Ham fra Viborg

Dato : 02-01-07 10:04

Nu er det jo sådan at alle de kirker jeg henvender mig til tro op praktisere
dåb.

Så jeg mener du er lidt på vildspor når du skiver det om dåb,

--
Hej fra Børge.

Fra : struer

Dato : 02-01-07 03:27

Ham fra Viborg wrote:
> [...]
> Gud. Dåben i sig selv frelser ikke.
> Alle dem som tog i mod Jesus blev frelst .
> når du med din mund bekender Jesus som herre skal du blive frelst

Mak 3 v11 Og når de urene ånder så ham, faldt de ned for fødderne
af ham og råbte: »Du er Guds søn!«

Du skrev; at alle de som tog i mod Jesus blev frelst, når de med din
mund bekender Jesus som herre skal du blive frelst.

Det vil sige du tror de urene ånder i Mak 3 v 11 blev frelst ?

> Dåb og frelse er to ting , du kommer i til Jesus alene med dåben, kun ved
> frelse, men dåben er en god samvitighedpagt , hvor du ligger det gamle bag
> dig eller retter begraver det i glemelsens hav.

"Dåb og frelse er to" ting skriver du, det vil sige du tror, man kan
være frelst uden at lade sig døbe, eller man kan være døbt men ikke
frelst ?

"Glemselsens hav", den er ny for mig, hvor står det i bibelen ?

Erik

Fra : struer

Dato : 02-01-07 03:29

Ham fra Viborg wrote:
> Ja jeg vil give dig lidt ret.
> Men uden frelse, ingen dåb, du kan tvang døbe et helt land de er ikke
> frelste, kristne af den grund.
> Beklager.

Det var ikke mine spørgsmål du besvarede.

Erik

Fra : struer

Dato : 03-01-07 09:23

Ham fra Viborg wrote:
> Nu er det jo sådan at alle de kirker jeg henvender mig til tro op praktisere
> dåb.

Det var ikke mit spørgsmål, Jeg spurgte om din frelsende tro og
bekendelse med munden er nok til at blive frelst.

> Så jeg mener du er lidt på vildspor når du skiver det om dåb,

Ja, det er jeg sikkert, men det er derfor jeg spørger pænt om ikke
bibelen er i uoverensstemmelse med din forståelse af frelsen, når du
mener man bare skal tro og bekende Jesus som Guds søn (lige som de
urene ånder gør i Mak 3 v 11)

eller råber og skriger du som en tom tønde uden viden ?

Erik

Fra : Ham fra Viborg

Dato : 03-01-07 09:35

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg plejer at få at vide at jeg og de kirker jeg henviser til går for meget
op i dåb.
Nå så det du skriver er noget nyt.
Husk at Jesus elsker os . selvom om vi ser lidt forskelligt på det.

--
Hej fra Børge.
http://jesusfordanmark.webbyen.dk/

Fra : Harald Mossige

Dato : 03-01-07 11:58

Ham fra Viborg wrote:
> [...]
> op i dåb.
> Nå så det du skriver er noget nyt.
> Husk at Jesus elsker os . selvom om vi ser lidt forskelligt på det.

Andre lesere legger merke til at du unviker å svare på spørsmål som sies
å være fundamentale innen kristendommen.

HM

Fra : struer

Dato : 05-01-07 02:58

Harald Mossige wrote:

> Andre lesere legger merke til at du unviker å svare på spørsmål som sies
> å være fundamentale innen kristendommen.
>
> HM

At Børge ikke svare, må andre læsere meget undskylde, men Børges
kristendoms forståelse minder mig om de tomme tønder der larmer mest
!

Erik