Erfaringer med laktoseintolerans
Fra : Jette

Dato : 28-12-06 09:27

Hej.

Vores datter på 15 har 1,5 år haft stærke mavesmerter, nærmest kramper. Vi
går nu på en børneafd. for at hun kan blive "udredt". Lægen focuserer
primært på hendes afføring, som er hård. En bekendt nævnte allergi og efter
hun er holdt op med at drikke alm. mælk er det blevet bedre. De voldsomme
kramper er væk, dog har hun stadig ondt i maven. Lægen ordinerede Medilax,
men det droppede vi da det indeholder laktose. Så skulle hun tage Muvicol,
men det kan hun ikke få ned. Nu er hun så begyndt på Magnesia.

Hun er blevet undersøgt for nyre- og galdesten, det er det ikke.

Lægen afviser det med laktoseintolerans, mener at tarmen er overbelastet og
hvis afføringen kommer i orden, vil det andet også ordne sig.

Mine spørgsmål går på om laktoseintolerans kun kan give diarre og ikke
forstoppelse? Bør lægen focusere på stærkt på afføring, eller er der noget
hun overser? Vi har nu kommet der 4 gange og jeg synes ikke vi er så meget
nærmere en forklaring. Er der nogle, der har nogen forslag?

Vores praktiserende læge er sygemeldt, så vi kommer kun ind til
praktikanter, der ikke har nogen erfaring.

På forhånd tak for indput.

Venlig hilsen

Jette den rådvilde.

Fra : Anja

Dato : 28-12-06 10:00

"Jette" <sussex25@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Vores praktiserende læge er sygemeldt, så vi kommer kun ind til
> praktikanter, der ikke har nogen erfaring.

Hej

Min søn fik konstateret laktoseintoleranse for omkring et år siden. Hans
afføring var helt blød og porøs men ellers med de symptomer du beskriver.
Det er meget nemt at finde ud af på hospitalet - bare en laktosetest og så
nogle blodprøver for at se faldet af sukker i blodet.
Så en rettelse Laktoseintolerance er ikke allergi men et manglende ensym
som gør at kroppen ikke kan spalte laktosen. Derfor kan laktoseintolerante
godt spise ost m.m for der er det spaltet.
Jeg ville bede om en anden læge... hvis det han/hun gør ikke hjælper.

Anja

Fra : Holst

Dato : 28-12-06 11:07

Jette wrote:

> Er der nogle, der har nogen forslag?

Ja, prøv news:dk.helbred - den rammer dit emne præcist.

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-12-06 21:39

Jette skrev:

> [...]
> hun overser? Vi har nu kommet der 4 gange og jeg synes ikke vi er så meget
> nærmere en forklaring. Er der nogle, der har nogen forslag?

Prøv at give hende noget HUSK i maden.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng