fældes partion
Fra : andy

Dato : 27-12-06 23:02

hej jeg har en pc med xp & gentoo på. men har nogle filer som jeg gerne
vil dele, med hvor både xp og linux må skrive og læse fra. er der en
partions type de begge kan det fra.
da linux kun kan læse fra nfts og xp ikke kan verken skrive eller læse
fra reiserfs. vil jeg høre om der er en de begge kan gøre det fra.
på fordhånd tak.

Fra : gil

Dato : 27-12-06 23:18

Den 27-12-2006 23:01, skrev andy:

> fra reiserfs. vil jeg høre om der er en de begge kan gøre det fra.

FAT32

--
gil

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 27-12-06 23:20

andy wrote:
> [...]
> da linux kun kan læse fra nfts og xp ikke kan verken skrive eller læse
> fra reiserfs. vil jeg høre om der er en de begge kan gøre det fra.

Opret en paratition i FAT eller FAT32. Den kan de begge skrive til
og læse fra. Istedet for at rode med paratitioner køb et USBstik. De
er for øvrigt formateret i FAT.

mvh
Henning

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 27-12-06 23:35

Ext2/3 - Brug http://www.fs-driver.org/ i Windows. Works like charm.

--
Allan Willems Joergensen

"If I don't make it back, you're the only hope for the Alliance."

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 27-12-06 23:39

Allan Willems Joergensen <allan@nowhere.dk> wrote:

> Ext2/3 - Brug http://www.fs-driver.org/ i Windows. Works like charm.

Like a charm.

I øvrigt skulle 'Virtual Volumes' kunne læse/skrive ext2/3, LVM2 og
Linux RAID volumes samt læse ReiserFS.

*) http://www.chrysocome.net/virtualvolumes

Allan Willems Joergensen

"I've been waiting for you, @LN@. The circle is now complete."

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 28-12-06 11:20

andy wrote:
> [...]
> da linux kun kan læse fra nfts og xp ikke kan verken skrive eller læse
> fra reiserfs. vil jeg høre om der er en de begge kan gøre det fra.
Opret en partition med FAT32, evt. på en extern USB-disk.
Filsystemet kan oprettes i Linux med mkdosfs.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk
Registered Linux User #401007

Fra : andy

Dato : 28-12-06 20:37

Jørgen Heesche skrev:
> Opret en partition med FAT32, evt. på en extern USB-disk.
> Filsystemet kan oprettes i Linux med mkdosfs.

jeg takker mange gange. Jeg tror at det bedste nok er som i siger er at
bruge en usb pen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-12-06 21:32

Allan Willems Joergensen <allan@nowhere.dk> writes:

> Ext2/3 - Brug http://www.fs-driver.org/ i Windows. Works like charm.

Personligt finder jeg det lidt skræmmende med en Windows ('s vira),
der pludselig bliver i stand til at rode i filsystemer til ens
Linux-installation. Drejer det sig om en maskine der ikke dual-bootes
på gør det selvfølgelig ingenting.
--
mvh Jes Vestervang @ Kubuntu Dapper & Debian Sarge

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 31-12-06 13:26

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> wrote:

> [...]
> der pludselig bliver i stand til at rode i filsystemer til ens
> Linux-installation. Drejer det sig om en maskine der ikke dual-bootes

Nu er der jo heller ingen, der siger at man behøver at "mounte" vigtige
filsystemer i Windows. Personligt har jeg en ekstra disk, som er
formateret med ext3, som jeg bruger i begge OS'er.

Allan Willems Joergensen

"I prefer to be only slightly insane." "Don't we all."