børn.livssyn.kristendom :-)
Fra : Joakim

Dato : 20-12-06 23:22

Når man dør kommer man til Paris.
(Line 6 år)

Det er typisk Gud at være god.
(Julie 6 år)

Gud kommer egentlig fra Gudhjem.
(Henrik 5 år)

Gud er en blød mand. Han er næsten gennemsigtig.
(Kate 6 år)

Det er Gud der ejer Solen. Han slår den fra om natten for at spare på
strømmen.
(Nicoline 5 år)

Guds mor hedder Gudmor. Hun er mor til alle hans børnebørn: Moses,
Jesus og Julemanden.
(Henrik 7 år)

At være engel er typisk kvindearbejde.
(Anna 9 år)

Drenge ligner ikke engle. Ikke engang når de smiler.
(Cornelia 7 år)

I Paradiset bruger de nogle grønne duske i stedet for underbukser.
(Therese 7 år)

Jeg tror, det var en, der hed Mogens, som lavede de ti bud.
(Karin 7år)

Jesus gik bare forbi et kors, og så blev han pludselig slået med en
kæp og naglet fast imod sin vilje. Så korsede han sig.
(Halvor 6 år)

Nogle kastede sten på hans grav. Derfor stod Jesus op og blev jøde. Og
så blev der stor opstandelse.
(Sofie 9 år)

Præsten klæder sig ofte i Adams pragt. Han læser fra Bibelen og synger
Ære være Gud i øjet.
(Kristine 9 år)

En discipel er en slags æsel.
(Rune 6 år)

Jeg har spist en discipel engang, men den smagte ikke særlig godt.
(Sophie 7 år)

Menigheden er dem, der holder med præsten.
(Mie 8 år)

Hvis man lægger sig på knæ oppe ved hegnet ind til præsten, får man
hundekiks.
(Frida 6 år)

De børn, der skal døbes, skal have en lang kjole på, selv om de er
drenge. De er for små til at grine af det.
(Johnny 5 år)

Præster skal bl.a. være med til fødsel og dåb og konspiration og
begravelse.
(Christoffer 8 år)

Hvis man ikke vil være gift længere, fordi manden måske var dummere
end man troede, så kan man skilles som venner.
(Silje Marie 7 år)

Og der findes to slags engle: Almindelige engle og skytsengle.
Skytsengle er skudt ud af kanoner. Dem er der lidt mere fart på. Og så
er de ofte lidt mere stive i håret.
(Anne Sophie 6 år)

I Danmark er det hvedebrødsdage hver dag med wienerbrød til morgenmad.
(Morten 7 år)

Jeg har en hund som tror på Gud.
(Ida 5 år)

Reeza tror ikke på Gud, han tror på Allan.
(Kate 6 år)

Når klokken er 12 vender alle sig mod Mekka og bider i kvasterne på
tæppet.
(Raymond 7 år)

Når nogen dør, bliver de lagt ned i jorden, og så siger præsten: Af
jord er du kommet og der skal du blive. Så tømmer han en spand Jord i
hovedet på dig.
(Hans Petter 9 år)

Man kan blive frelst eller totalfrelst; det kommer an på hvad man
gider.?
(Ingrid Marie 8 år)

Fra : Patruljen

Dato : 24-12-06 14:04

Joakim skrev:
> [...]
> hovedet på dig.
> (Hans Petter 9 år)
>
> Man kan blive frelst eller totalfrelst; det kommer an på hvad man

he. et par billige grin -

Best regards Bruun

Fra : SK

Dato : 07-01-07 13:02

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Tak for alle de sjove kommentarer om Gud!
Det er sjovt, hvordan børn oplever Verden og omegn.

Eks.: Vi havde talt om, at rosiner er tørrede vindruer.
Voksen:" Ved du så, hvad svesker er? "

Barn: "Det er sådan nogle på biler!"

Voksen: "På Biler?"

Barn: "Ja, -sådan nogle vindusvesker!"

Barn 5 år

OK, den har ikke så meget med kristendom at gøre. Men alligevel....