Efterisolering af hulmur-hvad er bedst
Fra : Annette

Dato : 20-12-06 22:11

Jeg bor i et hus fra 1964, og da det blev bygget blev der isoleret med noget
i hulmur, jeg ved ikke hvad.
Nogen har fortalt mig, at det nok er sunket meget ned nu. Er der noget om
det?
Hvis jeg skal have efterisoleret, hvad er så bedst at få pustet i?
Hvilke håndværkere står for dette arbejde?

Annette

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-12-06 07:24

On Wed, 20 Dec 2006 22:10:38 +0100, "Annette" <lauses11@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>det?
>Hvis jeg skal have efterisoleret, hvad er så bedst at få pustet i?

Jeg har lige fået tilbud på rockwool hulmursisolering. Iflg.
håndværkeren var der nu leca i muren, men rockwool isolerer 5 gange så
godt.

Jeg skal i hvert fald have det gjort, så snart jeg kan finde pengene til
det. En halv time efter brændeovnen er gået ud her i stuen kan jeg mærke
der bliver væsentlig koldere.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/
Hvilket type juletræ er du til? Afstemning på http://www.gartneriet.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-12-06 17:14

Annette wrote:
> [...]
> noget om det?
> Hvis jeg skal have efterisoleret, hvad er så bedst at få pustet i?
> Hvilke håndværkere står for dette arbejde?

Hej Annette

Der er en tråd om samme emne fra den 9. december, har kan du læse mere.

Hvis der er Leca i, isolerede det ca. 1/3 så godt som de gængse materialer
der findes i dag. Du har altså mulighed for spare 2/3, men det koster
selvfølgelig lidt ekstra at få det gamle isolering taget ud.
Er det andre materialer kan en thermografering anbefales til konstaterede
omfanget af problemet med den gamle isolering.

Med hensyn til firmaer kan du søge på Google under hulmursisolering, så
skulle du finde hvad du søger.

Mvh
Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-12-06 20:00

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> konstaterede omfanget af problemet med den gamle isolering.
>
> Med hensyn til firmaer kan du søge på Google under hulmursisolering,

Jeg trænger da vist til et nyt tastatur med alle de stave-/formuleringsfejl
det er lykkes det at lave i en besked Beklaver

Mvh
Michael

Fra : Annette

Dato : 21-12-06 19:59

Takker for hjælpen.

Så vil jeg lige følge med i den nævnte tråd....

Fra : Kristoffer

Dato : 26-12-06 20:27

> Hvilke håndværkere står for dette arbejde?

Jeg kender flere der med tilfredshed har brugt firmaet Stabil
Isolering.

/Kristoffer

Fra : Klaus-E. Jensen

Dato : 27-12-06 20:28

Hvis du bor øst for Storebælt, så prøv mig.

Hilsen

www.mti-stevns.dk