Postfix bruger kun én MX record når den se~
Fra : Ned

Dato : 19-12-06 14:34

Jeg har to servere som begge bruger Postfix. Serverene skal kun sende post.

Hvis jeg tager en "dig domain mx" kan jeg sagtens se, at modtager domænet
har flere MX records. Jeg véd, at den første MX record (med højeste
prioitet) ikke fungere men så burde den jo bare gå videre i listen og tage
næste MX record (som fungere).

Den éne server fungere fint - timer straks ud på den første MX og sender så
emailen til den næste MX server.
Den anden server derimod sender kun til den éne MX og den forsøger ikke at
aflevere til andre MX records. Så står mailen bare i kø til evig tid.

main.cf er identiske på de to maskiner - er der nogen gode råd til hvad jeg
ellers kan kigge på?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-12-06 14:45

"Ned" <123@123.123> writes:

> Den anden server derimod sender kun til den éne MX og den forsøger ikke at
> aflevere til andre MX records. Så står mailen bare i kø til evig tid.

Har den bare den mindste formodning om hvorvidt den selv er en af
MX-maskinerne?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ned

Dato : 19-12-06 14:52

> Har den bare den mindste formodning om hvorvidt den selv er en af
> MX-maskinerne?

Det burde den ikke. Det er i hvert fald ikke hvad MX recordene angiver og
hverken hosts filen eller andre Postfix relaterede filer burde antyde det.
Den finder jo fint den første rigtige MX record - den kommer bare aldrig
videre og tager den næste i rækken.

Fra : Ned

Dato : 19-12-06 16:04

> main.cf er identiske på de to maskiner - er der nogen gode råd til hvad
> jeg ellers kan kigge på?

Jeg har lige prøvet på 3 maskiner mere og kan se, at på alle 2.6 kerner (3
styk) virker det mens på alle 2.4 kerner (2 styk) virker det ikke.

Vi har p.t. ingen update tilgængelig på disse servere, så hvis løsningen kan
findes uden en update vil det være helt perfekt. Det er også produktions
servere, så jeg vil helst ikke rode for meget med dem.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-12-06 17:31

"Ned" <123@123.123> writes:

> [...]
> findes uden en update vil det være helt perfekt. Det er også produktions
> servere, så jeg vil helst ikke rode for meget med dem.

Det lyder da som et oplagt tidspunkt at checke postfixhjemmesiden om
hvordan man fejlmelder postfix.
--
Thorbjørn Ravn Andersen