Vandur løbet løbsk
Fra : Ukendt

Dato : 19-12-06 13:51

Hej NG!

Jeg er løbet i et problem som jeg håber en af jer måske har en
forklaring på...

Det skal nævnes at jeg er typen der holder temmelig grundigt styr på
vores gas/vand/el forbrug og hyppigt lige tjekker at vanduret ikke bare
cykler derud af.

Vi har netop fået nyt naturgasfyr (kondenserende Bosch Europur 3-16).
Det sidder i et værksted bag vores garage som er adskilt fra selve
huset. Der er blot et lille stykke med fliser som er overdækket med
trapez-tag imellem. Efter monteringen har jeg bemærket at vanduret ind
imellem "pulser". Det kører ikke konstant men med lidt forskellige
intervaller. Der er intet synligt i huset der løber eller drypper -
hverken vandhaner eller toiletter. Det er et fænomen som jeg med
sikkerhed ved ikke tidligere har været der. Det er IKKE det forholdsvist
kendte fænomen hvor uret kører lidt frem og så tilbage.

Jeg har prøvet at notere målerstanden ned i nogle perioder hvor der ikke
har været forbrug og er kommet frem til at det er ca. 2 liter i timen.
Jeg har talt med vores smed som ikke kan finde nogen forklaring.
Han mener at det kan være en utæthed i et rør. Vi har prøvet at lukke
for fremløbet til det varme vand og det ser ud til at stoppe uret!

Det mest logiske må jo være en utæthed. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor
måleren så ikke kører mere konstant i stedet for at "pulse". Da det er
et kondenserende fyr løber der jo vand fra det. Min mistanke/håb er, at
det på en eller anden måde kan "snige" sig den vej.

Jeg har kontaktet forsikringen og har fået godkendt at vi må gennemføre
en trykprøvning af vores anlæg. Det bliver nok på den anden side af
nytår. Jeg kunne dog godt tænke mig at få sagen opklaret inden da hvis
fejlen reelt ligger et helt andet sted.

Er der nogle af jer der har erfaring med sådan nogle ting?

PFT
/Michael

Fra : Max

Dato : 19-12-06 14:16

Hej

> Er der nogle af jer der har erfaring med sådan nogle ting?

Det lugter langt væk af en kommende læk, få det undersøgt
omgående ellers risikere du at det går galt første juledag.

Mvh Max

Fra : Morten

Dato : 19-12-06 15:11

kan det være din overtryksventil ?

Morten

"ziGGi" <ziggiman_REMOVE_ME_hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlen reelt ligger et helt andet sted.
>
> Er der nogle af jer der har erfaring med sådan nogle ting?

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jens G

Dato : 19-12-06 15:50

On Tue, 19 Dec 2006 15:11:21 +0100, "Morten" <bladlus@get2net.dk>
wrote:

>kan det være din overtryksventil ?

Også mit bud. Kontraløbsventilen hindrer trykket der kommer ved
opvarmning i at løbe retur, og så tager overtryksventilen lidt vand.

Prøv at tage afløbsrøret væk fra overtryksventilen, stil en
bajle/spand under og se om der kommer vand i.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 19-12-06 19:53

> Også mit bud. Kontraløbsventilen hindrer trykket der kommer ved
> opvarmning i at løbe retur, og så tager overtryksventilen lidt vand.

Ved os havde vi en defekt overtryksventil ved vandvarmeren der stod og
dryppede lige så stille. Det kunne ses på måleren men var meget begrænset.

Fra : Bent E.

Dato : 19-12-06 20:01

> [...]
> Han mener at det kan være en utæthed i et rør. Vi har prøvet at lukke
> for fremløbet til det varme vand og det ser ud til at stoppe uret!

Hvis du har fjernvarme, kan vandet løbe ind i fjernvarmenettet via
varmtvands-
beholderen. Trykket på vandværket er højere. Det *skal* det normalt være;
så man ikke får fjernvarmevand i drikkevandet.

Bent E.

--
Ved mail, erstat invalid med dk

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 19-12-06 23:47

Bent E. skriblede:

> Hvis du har fjernvarme,

Nå, du overså det med naturgasfyret :)

--
Lars Fragstrup

Fra : Bent E.

Dato : 20-12-06 10:33

Lars Fragstrup wrote:
> Bent E. skriblede:

> Nå, du overså det med naturgasfyret :)

Ja, fjernt var det, men det (inde)holder ikke vand
Beklager fejllæsningen.

Bent E.