Firmanavn
Fra : Jan A

Dato : 17-12-06 18:16

Hvem bestemmer hvilket firmanavn man må vælge, eller hvem skal godkende et
valgt navn.

MVH Jan

Fra : BT

Dato : 17-12-06 18:37

"Jan A" <janaxelsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem bestemmer hvilket firmanavn man må vælge, eller hvem skal godkende et
> valgt navn.
>
> MVH Jan
Det er den/dem som starter virksomheden.
Og så længe at man ikke benytter navne som ligger tæt op af andres navne, er
der ingen der vil gæffe over end firmanavn.

/Brian

Fra : Jan A

Dato : 17-12-06 18:54

> Det er den/dem som starter virksomheden.
> Og så længe at man ikke benytter navne som ligger tæt op af andres navne,
> er der ingen der vil gæffe over end firmanavn.
>
> /Brian

Er der et register hvor man kan tjekke om navnet er i anvendelse ?.

MVH Jan

Fra : Leonard

Dato : 17-12-06 19:03

"Jan A" <janaxelsen@webspeed.dk> wrote:

>Er der et register hvor man kan tjekke om navnet er i anvendelse ?.

cvr.dk
degulesider.dk

er gode steder at søge, men de er ikke nogen garanti.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-12-06 19:15

Den 17-12-06 19.02 skrev Leonard følgende:

> cvr.dk
> degulesider.dk

Det kan også være en god ide at søge på dk-hostmaster
(http://www.dk-hostmaster.dk/) for at se, om domænet er optaget.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til sikkerhedskopiering.

Fra : Ralph

Dato : 18-12-06 17:01

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Og så længe at man ikke benytter navne som ligger tæt op af andres navne,
> er der ingen der vil gæffe over end firmanavn.

Er du sikker? Måske jura-gruppen er mere relevant - hvorom alting er har jeg
samme spørgsmål, vores firma hedder nu Morsø Minkindstri ApS og er en
sammenlægning af 3 firmaer: Fårup Minkfarm, Morsø Minksystem I/S og Morsø
Minkindustri ApS. Nu er problemet at vi laver nogle af de bedste minkskind i
verden, og navnet signalerer det modsatte - masseproduktion.
Derfor ønskes navn ændret til Morsø Mink ApS - bemærkning til andet svar er
dette domæne allerede registreret.

Hvordan gør man?

--
Ralph

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-12-06 17:18

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> Derfor ønskes navn ændret til Morsø Mink ApS - bemærkning til andet svar
> er dette domæne allerede registreret.
>
> Hvordan gør man?

Finder på et andet navn, da de andre kom først.

hilsen
Uffe

Fra : Nico de Jong

Dato : 18-12-06 17:29

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> Finder på et andet navn, da de andre kom først.

www.minkskind.dk er åbenbart ledig.

Nico

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-12-06 17:31

"Nico de Jong" <nico@SPAMTRAP.farumdata.dk> wrote in message

> www.minkskind.dk er åbenbart ledig.

Selv www.mink.dk er ledigt. Det må være et af de få 4 bogstavs domæner der
er ledige, når der er tale om et rigtigt ord.

hilsen
Uffe

Fra : Allan Soerensen

Dato : 18-12-06 17:48

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Selv www.mink.dk er ledigt. Det må være et af de få 4 bogstavs domæner der
> er ledige, når der er tale om et rigtigt ord.

Vrøvl
Domænet mink.dk har været registreret siden 1998-01-08 af Dansk Mink Papir
A/S.
Check selv på http://www.dk-hostmaster.dk

Fra : Nico de Jong

Dato : 18-12-06 19:21

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Vrøvl
> Domænet mink.dk har været registreret siden 1998-01-08 af Dansk Mink Papir
> A/S.
> Check selv på http://www.dk-hostmaster.dk

Gad vist om de bruger overskydende minkpelse til det formål

Nico

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-12-06 20:13

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message

> Vrøvl

Så, så. Bare fordi man søgte på mink og ikke mink.dk. Som om dk-hostmaster
håndterer andet end dk domæner.

Fra : Ralph

Dato : 18-12-06 21:11

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> Finder på et andet navn, da de andre kom først.

MIN fejl, det er MIG der har registreret www.morso-mink.dk

dårlig formulering - indrømmet.

Men for at vende tilbage til oprindeligt spørgsmål, hvor ændrer jeg mit
firmanavn.

--
Ralph

Fra : Allan Soerensen

Dato : 18-12-06 23:31

> Men for at vende tilbage til oprindeligt spørgsmål, hvor ændrer jeg mit
> firmanavn.

Du skal have det ændret i CVR-registret.
Hvis du har digital signatur kan du selv ændre det på WebReg her
http://www.virk.dk/virkportal/site/sso/webreg.aspx ellers skal du så vidt
jeg husker bruge samme blanket, som man bruger ved moms-registrering
(http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/startblanket-revideret2-prod-maj06.pdf).

Du skal også huske at meddele din forretningsforbindelser at du har ændret
virksomhedens navn.