Hvad er forskellen på et loft og en 1.sal
Fra : kenneth.g

Dato : 16-12-06 17:51

Hej i gruppen.

Jeg har et hus med høj rejsning, den tidligere ejer, har ændret på spærene
så der er muligt at benytte ca. 45 m2.
Min kone og jeg har flere gange tænkt på at lave et par værelser der oppe,
men ejendomsskatten og forsikringen vil jo også gerne "op" hvis vi for det
godkendt som en rigtig 1.sal

Så er det jo man kommer til at tænke lidt kreativt. Hvis jeg nu sætter en
trappe op til mit loft, og lægger et spåndpladegulv, sætter lidt gips på
væggene/spærene - efter forskrifterne!

Hvor er det så jeg skal stoppe før det bliver en 1.sal

God jul til jer her i gruppen

--
Hilsen Kenneth

kenneth918 (snabeA) msn (prik) com

Fra : ksk

Dato : 16-12-06 18:26

> Hvor er det så jeg skal stoppe før det bliver en 1.sal

ved først trappe trin huske på der blever nu udelt bødere for ikke at
anmeld tilbygningere

KsK

Fra : kenneth.g

Dato : 16-12-06 19:18

> ved først trappe trin huske på der blever nu udelt bødere for ikke
> at anmeld tilbygningere
>
> KsK

kan man da ikke have en trappe til et loft ?

Kenneth

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-12-06 19:09

kenneth.g skrev:
> [...]
> væggene/spærene - efter forskrifterne!
>
> Hvor er det så jeg skal stoppe før det bliver en 1.sal

Du bør nok stoppe ved spåndpladegulvet inden at du træder igemmen det.

Det er også farligt ved en brand.

Fra : kenneth.g

Dato : 16-12-06 19:18

Fra : kenneth.g

Dato : 16-12-06 19:19

> Du bør nok stoppe ved spåndpladegulvet inden at du træder igemmen det.
>
> Det er også farligt ved en brand.

Okay, hvad så med et gips gulv ?

Kenneth

Fra : Cyber.

Dato : 16-12-06 21:13

"kenneth.g" <kenneth918@Xmsn.com> wrote in message
> [...]
> men ejendomsskatten og forsikringen vil jo også gerne "op" hvis vi for det

hvad med de nye regler iht. byggereglementet

http://www.nrgi.dk/sw21817.asp

Fra : kenneth.g

Dato : 17-12-06 09:21

> hvad med de nye regler iht. byggereglementet
>
> http://www.nrgi.dk/sw21817.asp

1 - 2 - 3 Svar der ikke fortæller en skid om hvad forskellen er på et loft
og en 1.sal.

Jeg havde håber på et mere præcist svare der kunne definere forskellen.

Fra : kris b

Dato : 17-12-06 11:55

> 1 - 2 - 3 Svar der ikke fortæller en skid om hvad forskellen er på et
> loft og en 1.sal.
loftrummet ligger altid øverst.
1.sal ligger altid mellem stuen og 2.sal.
hvad er ligheden?

> Jeg havde håber på et mere præcist svare der kunne definere forskellen.

jeg tror i dette tilfælde grænsen er ved instalation af opvarmning
og indretning af alt andet end pulterum.

enhver væsentlig ændring (vægge, trapper, mv.) skal
anmeldes bl.a.for at sikre mod hjemmelavede dødsfælder.

men kig nu på din kommunes hjemmeside eller netborger.dk
der er sikkert beskrevet hvordan det hænger sammen eller ialtfald
et klogt sted at spørge om hvordan du må benytte/ændre loftrummet.
mvh
kris b.

Fra : kris b

Dato : 16-12-06 22:31

"kenneth.g" <kenneth918@Xmsn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men ejendomsskatten og forsikringen vil jo også gerne "op" hvis vi for det

kontakt din kommune og få vejledning. ændringer i bbr mv. træder såvidt
jeg ved
først i kraft ved færdiggørelse af ombygning.

> [...]
> væggene/spærene - efter forskrifterne!
>
> Hvor er det så jeg skal stoppe før det bliver en 1.sal

når din ombygning vil påvirke ejendommens værdi/anvendelse sku du ha
stoppet.
isoleret pulterum med trappe er sikkert ok
jeg tror ikke det er noget værd at fuske i jeres projekt.
hvis ikke alt er lovligt/godkendt er forsikring mv. ikke meget værd.

> --
> Hilsen Kenneth

mvh kris b

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-12-06 19:11

> [...]
> væggene/spærene - efter forskrifterne!
>
> Hvor er det så jeg skal stoppe før det bliver en 1.sal

Ved isolering, opvarmning, badeværelse og inddeling i rum. Indtil da er det
loftrum.

Mvh Maria

Fra : JJFL

Dato : 17-12-06 20:08

Hvis du har den gennemsnitlige loftshøjde på 238cm regnes arealet som
beboelse og er dermed en første sal. Og så skal du betale ejendomsskat af
arealet
Det er lidt pest eller kolera uanset hvad du gør kommer du som vi andre til
at hælde i den store bundløse kasse.
mvh
FC

Fra : J. E.

Dato : 17-12-06 20:31

"kenneth.g" <kenneth918@Xmsn.com> skrev i en meddelelse news:45842414$0$182$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> spåndpladegulv, sætter lidt gips på væggene/spærene - efter forskrifterne!
>
> Hvor er det så jeg skal stoppe før det bliver en 1.sal

Jeg vil tro at i det øjeblik du får det godkendt som beboelsesrum bliver
det til 1. sal.
Har du et loftsrum, kan du i princippet bruge og gøre med det som du har lyst,
borset fra beboelse og så længe du holder dig inden for hvad der lovligt.
Bemærk, at skal det godkendt til beboelse, træder der helt andre brandkrav
i kraft hvad angår bjælkelag/mellemgulv (BD30 tror jeg)