Darwinistisk fejhed
Fra : JoVe

Dato : 15-12-06 18:56

Citat fra tidsskriftet Origo:

Feighet og sterke kollegiale bånd stenger for uenighet blant norske
vitenskapsfolk. Ledende forskere tør ikke stå frem med sine synspunkt i
redsel for å miste jobben, hevder fysikkprofessor Peder A. Tyvand.
- Å påstå at ingen vitenskapsfolk tar avstand fra Darwin er en
benektelse på linje med benektelsen av Holocaust, sier Peder A. Tyvand,
professor i fysikk ved Universitetet for miljø- og biovitenskap på Ås.
Han er en av få norske vitenskapsfolk som offentlig forfekter teorien om
intelligent design (ID), på bekostning av den rådende evolusjonsteorien.
Likevel hevder Tyvand at han kjenner til ti professorkvalifiserte
vitenskapsfolk i Norge innenfor aktuelle fagfelt som geofysikk, biologi
og medisin, som står inne for ID-teorien. Problemet er at de risikerer
jobbene sine om de står frem med sine synspunkter, sier han.
I USA er det over 600 forskere med doktorgrad som har gått offentlig ut
mot evolutionsteorien, deriblant 100 biologer, sier Tyvand,...

Mvh
JoVe

Fra : Martin Andersen

Dato : 15-12-06 19:07

JoVe wrote:
[snip]
> I USA er det over 600 forskere med doktorgrad som har gått offentlig ut
> mot evolutionsteorien, deriblant 100 biologer, sier Tyvand,...

Til jer andre ;) er her en liste over forskere som hedder Steve der støtter
følgende udtalelse:

"Evolution is a vital, well-supported, unifying principle of the biological
sciences, and the scientific evidence is overwhelmingly in favor of the idea
that all living things share a common ancestry. Although there are legitimate
debates about the patterns and processes of evolution, there is no serious
scientific doubt that evolution occurred or that natural selection is a major
mechanism in its occurrence. It is scientifically inappropriate and
pedagogically irresponsible for creationist pseudoscience, including but not
limited to "intelligent design," to be introduced into the science curricula of
our nation's public schools."

http://www.ncseweb.org/resources/articles/3697_the_list_2_16_2003.asp

*tage kappe og maske på igen og flyve bort*

Fra : JoVe

Dato : 15-12-06 19:25

Martin Andersen wrote:
> [...]
>
> http://www.ncseweb.org/resources/articles/3697_the_list_2_16_2003.asp
>
> *tage kappe og maske på igen og flyve bort*

Jamen når de hedder Steve, så må de være troværdige!!! De kan jeg godt
se! Det var et solidt, godt og rigtig darwinitisk argument.

Mvh
JoVe

Fra : Peter Mogensen

Dato : 16-12-06 12:19

JoVe wrote:

> Jamen når de hedder Steve, så må de være troværdige!!! De kan jeg godt
> se! Det var et solidt, godt og rigtig darwinitisk argument.

Ok... så lad os da skære argumentet ud i pap:
Hvis der er så mange forskere, der hedder Steve (og Stephen), der mener
at kreationisme er uvidenskabelig, hvor mange forskere tror du så der er
_i alt_, der mener det samme?
Hvordan tror du at det tal forholder sig til dine 600 amerikanere og 10
nordmænd?

Peter

Fra : JoVe

Dato : 16-12-06 15:00

Peter Mogensen wrote:

> [...]
> _i alt_, der mener det samme?
> Hvordan tror du at det tal forholder sig til dine 600 amerikanere og 10

Sandhed har intet med mængdetal at gøre - ofte viser det sig at være
lige omvendt! I dette forum er det blevet hævdet at ingen seriøse
forskere accepterer ID og Skabelse. Når så dette modsiges mødes det med
sådant ???!!! Debat blir jo omsonst på den måde

I og for sig er det fuldstændig ligegyldigt hvor mange eller få der
vedkender sig en spekuativ teori af den ene eller den anden art, dens
sandshedsværdi hverken befordres eller belastes deraf.

For nogle år siden hævdede en australsk læge at mavesår skyldes en
bakterie. Ingen troede på ham og hans hypotese ignoreredes. Nu er der en
erkendt sandhed som han vist nok har fået nobel-pris for, og han hed
vist ikke engang Steve

Mvh
JoVe

Fra : Martin Andersen

Dato : 16-12-06 18:17

JoVe wrote:

> [...]
> vedkender sig en spekuativ teori af den ene eller den anden art, dens
> sandshedsværdi hverken befordres eller belastes deraf.

Argumentet er dit. Jeg brugte det bare mod dig.

Fra : JoVe

Dato : 17-12-06 00:14

Martin Andersen wrote:

> Argumentet er dit. Jeg brugte det bare mod dig.

Aldeles ikke! Det hævdes ofte at ingen seriøse forskere tror på ID
endsige Skabelse - det er i den kontekst jeg citerede Origo. Jeg er
udmærket klar over at creationister er i stærkt undertal - iflg artiklen
er fejhed og kollegiale bånd en del af forklaringen!

Mvh
JoVe

Fra : Peter Mogensen

Dato : 17-12-06 14:47

JoVe wrote:
> Det hævdes ofte at ingen seriøse forskere tror på ID
> endsige Skabelse

Stråmand. Det som hævdes er at der ikke er nogen af de forskere, der har
produceret noget som helst, der underbygger ID videnskabeligt.

Peter

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-12-06 15:18

Peter Mogensen skrev i news:45854a51$0$3550$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Stråmand. Det som hævdes er at der ikke er nogen af de forskere, der har
> produceret noget som helst, der underbygger ID videnskabeligt.

Det er da dig der fremlægger en ståmand.

Der er da mere evidens for design end for det modsatte.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Peter Mogensen

Dato : 17-12-06 16:34

Andreas Falck wrote:
> Peter Mogensen skrev i news:45854a51$0$3550$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Det er da dig der fremlægger en ståmand.
>
> Der er da mere evidens for design end for det modsatte.

Hehe... sagde Andreas, som har brugt snart 8 måneder på at undgå at give
eksemplet på det.

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-12-06 17:12

Peter Mogensen skrev i news:4585635e$0$3498$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[ ... ]

> Hehe... sagde Andreas, som har brugt snart 8 måneder på at undgå at give
> eksemplet på det.

Er der ikke blevet fremlagt dokumentation for at der findes masser af
creationistiske forskere, samt at disse publicerer deres arbejder?

http://www.trueorigin.org/creatpub.asp

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-12-06 09:51

Martin Andersen skrev i news:45842a07$0$49209$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]
> Argumentet er dit. Jeg brugte det bare mod dig.

Men du glemte helt netikettens citatteknik.

FUT dk.admin.netikette

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Peter Mogensen

Dato : 17-12-06 14:46

JoVe wrote:
> Sandhed har intet med mængdetal at gøre

Nej netop... derfor var det også tåbeligt at du startede tråden med at
fremhæve _hvor mange_ forskere du kunne mønstre imod evolutionsteorien
og ikke hvilke forskningsmæssige resultater de havde produceret:

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-12-06 15:20

Peter Mogensen skrev i news:45854a08$0$3550$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> [...]
>
> "I USA er det over 600 forskere med doktorgrad som har gått offentlig ut
> mot evolutionsteorien, deriblant 100 biologer,"

Den største tåbelighed er da netop darwinisternes der stort set altid
fremlægger stråmanden at der ikke findes naturvidenskabsmænd der støtter
creationisme!

Det er blot dette listen over creationistiske videnskabsmænd klart
modbeviser!

Fra : Peter Mogensen

Dato : 17-12-06 16:36

Andreas Falck wrote:
> [...]
> creationisme!
>
> Det er blot dette listen over creationistiske videnskabsmænd klart

Nej dit fæ... et "modbevis" ville være hvis du kunne finde et citat hvor
nogen siger at der ikke er videnskabsfolk, der er faldet på halen for
ID. Det kan vi jo alle se der er.
Det som du bringer ovenfor er blot at gentage din stråmand.

Peter

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-12-06 17:10

Peter Mogensen skrev i news:458563de$0$3498$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[ ... ]
> Det som du bringer ovenfor er blot at gentage din stråmand.

Det er alene dig og de andre fundamentalistiske darfwinister der her
frembringer stråmænd.

http://www.trueorigin.org/creatpub.asp

og læs også denne:
http://www.trueorigin.org/ca_ac_01.asp

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-12-06 20:21

JoVe <jorgenvestergaard@hotmail.com> writes:

> I USA er det over 600 forskere med doktorgrad som har gått offentlig
> ut mot evolutionsteorien, deriblant 100 biologer, sier Tyvand,...

Doktorgrad i hvad? Og fra hvor?

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : JoVe

Dato : 15-12-06 20:48

Peter B. Juul wrote:

> Doktorgrad i hvad? Og fra hvor?

100 af dem var jo biologer, ikke?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 16-12-06 01:22

> 100 af dem var jo biologer, ikke?

nuvel. Jeg tillader mig at stille mig tvivlende overfor udsagnet. Det
lyder som en klassisk myte.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : JoVe

Dato : 16-12-06 14:47

Peter B. Juul wrote:

> nuvel. Jeg tillader mig at stille mig tvivlende overfor udsagnet. Det
> lyder som en klassisk myte.

Nuvel, men så må du jo forvente at møde modargumenter af samme
"lødighed" som du selv bruger!

Mvh
JoVe

Fra : Lyrik

Dato : 16-12-06 01:16

Den 15.12.2006 kl. 18:55 skrev JoVe <jorgenvestergaard@hotmail.com>:

> [...]
> - Å påstå at ingen vitenskapsfolk tar avstand fra Darwin er en
> benektelse på linje med benektelsen av Holocaust, sier Peder A. Tyvand,
+++++++++++++++++
Vi må sætte os ud over at tage afstand fra hinanden.
Universets gåde er af så formidable dimensioner at vi må lægge vores viden
sammen og hjerner i blød for at kunne nærme os et verdensbillede der kan
holde vand. Darwin tænkte så det knagede. Han er kommet med nogle
konklusioner som jeg-ikke har overblik over fordi jeg ikke har læst hans
værker.

Alene de uddøde livsformer dinosaurerne med mere er ufattelige for os og
vi kan ikke forstå hvordan alt det kan hænge sammen.
Det ser ud som om dyrene er beslægtede med hinanden, men på den anden side
hvordan kan computerprogrammerne i cellerne køre uden at vi forestiller os
programmering? PÃ¥ den anden side ser vi en udvikling.
Jeg tror når jeg tænker så det knager at programmerne er lagt til rette
fra starten af udviklingen således at de udviklede former er
preprogrammerede.
Vi skal finde programmøren, hvis vi kan og hvis han eller de vil lade sig
finde.
Jeg troede at vi var fisk i en slags Vorherres akvarium. Men nu tror jeg
at vi er algerne på vinduerne i Vorherres akvarium og at vi lige så gerne
kan opgive.
Kan vi ikke regne ham ud så må vi bare anråbe ham og bede ham finde os.
Hvis han har fundet os, så er det bedste bud Jesus Kristus.

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 16-12-06 01:50

Den 16.12.2006 kl. 01:16 skrev Lyrik <"lyrik<fjern>"@heaven.dk>:

Jeg vil gerne fremkomme med min hypotese.
I det første liv lå programmerne til alt liv i hele universet.

Det stemmer meget godt med Niels Kaj Jernes nobelprisopdagelse af at i
menneskets imunsystem er indprogrammeret imunforsvar imod alt eksisterende
stof i universet. Det vi har mødt og det vi aldrig har mødt. Det er ikke
en teori, sådan forholder det sig forbløffende nok. Det har Niels Kaj
Jerne fået nobelprisen for at konstatere.

Vi kan foretage et tankeeksperiment. Hvordan griber mennesker det an når
de skaber et univers?
Se computerspillene med deres universer. SÃ¥ mange forskellige skabninger i
det samme program. Og---DE GODE OG DE ONDE.
Alt sammen i det samme program.
Mennesker gør altså det samme som det min hypotese siger at Gud gør.
SÃ¥ kan vi udlede at vi er skabt i Hans billede.

Så må vi respektere hinanden, samarbejde i kampen mod det onde og for det
gode. I kampen for-den gode-Jesus Kristus vor Herre som fejrer fødselsdag
på næste søndag og derfor får et stort tillykke herfra.
Vi må gøre diciple. Det godes diciple.
"Gå ud og gør alle folkeslagene til mine diciple" Jesus.

Glædelig jul til alle som bærer Guds billede. Må han velsigne dig og alle
dem der elsker.

Hilsen
Jens Erik Bech.