Udsendelse på DR2 d. 12/12: Koks i homoner~
Fra : Benny

Dato : 14-12-06 15:13

Hej

Jeg så med stor interesse ovennævnte udsendelse, og så har jeg hørt i
medierne om kemi i luften i børneværelset (var også i ingeniøren i går).

Mange af tingene beder vi selv om. Så længe at danske forældre køber det
meste legetøj hos BR & Co. vil f.eks. phalater aldrig komme væk fra
legetøjet. BR & Co. køber hos absolut billigste leverandør.

Nu arbejder jeg i et firma der har outscourset det meste manuelle arbejde.
Vores/min erfaring er at de kinesiske leverandører skider højt og flot på de
krav du som køber stiller. Jeg var der over da et af vores produkter blev UL
godkendt. Producenten fortalte til den UL-udsendte at de kun anvendte
plastik granulat fra GE (som er UL godkendt), meeen da UL manden havde
forladt firmaet fjerne de den dyre granulat og fandt den billige lokale frem
igen.

Det er ingen tvivl om at det samme sker hos leverandøren til BR & Co. Jeg
håber at bøden tril BR & Co. bliver så stor at det kan betale sig at få
lavet plastikken her i Europa. De kinesiske producenter kan du ikke sagsøge,
det sørger den lokale lov for. Ifølge en af vores jurister kan en kinesisk
stadsborger ikke sagsøges af et udenlandsk firma. Kun hvis at forbrydelsen
er foretaget udenfor Kina. Ser du, dét er at beskytte sine medborgere.

Benny