/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Mac mini og 1600x1200
Fra : hanspedersen@gmail.c~


Dato : 14-12-06 09:01

Hej gruppe.

Jeg overvejer at begynde at skrabe sammen til en af de nye Mac mini'er
med Intel Core duo og DVD brænder (den store model).

Imidlertid er jeg lidt bekymret omkring onboard grafikken. Jeg har en
20" Dell LCD-skærm (m. DVI) som native kører 1600x1200, som jeg er
meget glad for. Mit spørgsmål er, om mini'en grafisk performer godt
nok til den høje opløsning? Spil er jeg ikke så interesseret i.

Er der andre kanaler man kan købe Mac mini fra, end Apple Store, som
sælger dem billigere?

Glæder mig til at høre jeres svar. :)

--
Hans Tosti Pedersen


 
 
Morten (14-12-2006)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 14-12-06 10:06

Hej

http://www.apple.com/dk/macmini/specs.html

Ja, ifølge specs kan den godt klare den opløsninger. Der står en mini i
HuMac på Vesterbrogade. Mener den er sat til en 1680*1080 skærm. Alm.
internetbrowsing og lign. ting kører fint nok og det burde DVD og andre film
også. Men som du selv siger, så skal du nok ikke forvente den store ydelse i
spil - og særligt ikke i 3D slagsen.

Mvh
Morten

<hanspedersen@gmail.com> wrote in message
news:1166083273.696940.146670@n67g2000cwd.googlegroups.com...
Hej gruppe.

Jeg overvejer at begynde at skrabe sammen til en af de nye Mac mini'er
med Intel Core duo og DVD brænder (den store model).

Imidlertid er jeg lidt bekymret omkring onboard grafikken. Jeg har en
20" Dell LCD-skærm (m. DVI) som native kører 1600x1200, som jeg er
meget glad for. Mit spørgsmål er, om mini'en grafisk performer godt
nok til den høje opløsning? Spil er jeg ikke så interesseret i.



Henrik Münster (14-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 14-12-06 16:29

On 2006-12-14 09:01:13 +0100, hanspedersen@gmail.com said:

> Er der andre kanaler man kan købe Mac mini fra, end Apple Store, som
> sælger dem billigere?

Nej. Det er der normalt ikke. Det er i hvert fald højt en tier, det kan
dreje sig om. Apple har sat priserne så lavt på Apple Store, at hvis
forhandlerne skal matche dem, er der stort set ingen avance til dem. De
har derfor ikke rigtig noget at sætte prisen ned af, hvis de stadig vil
tjene penge. Der kan være lidt med studierabat hos visse forhandlere. I
meget sjældne tilfælde kan der være gamle modeller sat lidt ned, men
det er nu heller ikke noget, man rigtig ser mere.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg


Brian S (14-12-2006)
Kommentar
Fra : Brian S


Dato : 14-12-06 17:46


> Imidlertid er jeg lidt bekymret omkring onboard grafikken. Jeg har en
> 20" Dell LCD-skærm (m. DVI) som native kører 1600x1200, som jeg er
> meget glad for. Mit spørgsmål er, om mini'en grafisk performer godt
> nok til den høje opløsning?

Jeg har sådan en Mac Mini, og den trækker uden problemer en 21" Dell
1600x1200 (af den gammeldaws CRT-type, men det har vel ingen
betydning?).

Min Mac Mini har 512 MB ram installet, men det er for lidt. F.eks.
Photoshop CS2 kører dræbende langsomt. Jeg sparer sammen til mere
ram, og jeg håber, at det er nemt at sætte i. Hvis du ikke selv gider
rode med at sætte mere ram i, skal du måske allerede nu overveje at
købe én med mere ram i - selvom jeg godt ved, at Apple er alt for dyr
med ram-priserne.

Jeg er spændt på om rygtet er sandt: Adobe frigiver muligvis
Photoshop CS3 som beta i morgen, og det bliver muligvis en "universal"
version. Men det er 2 x muligvis (eller måske endda muligvis x
muligvis) så mine forventninger er ikke så store...


Hans Tosti Pedersen (14-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans Tosti Pedersen


Dato : 14-12-06 21:48



On Dec 14, 5:45 pm, "Brian S" <brian_skry...@yahoo.dk> wrote:

> Min Mac Mini har 512 MB ram installet, men det er for lidt. F.eks.
> Photoshop CS2 kører dræbende langsomt. Jeg sparer sammen til mere
> ram, og jeg håber, at det er nemt at sætte i. Hvis du ikke selv gider
> rode med at sætte mere ram i, skal du måske allerede nu overveje at
> købe én med mere ram i - selvom jeg godt ved, at Apple er alt for dyr
> med ram-priserne.

Jeg køber den også med 1 GB, hvis jeg nu skulle blive helt fristet.
:)

--
HTP


Tom Søgaard-Jensen (17-12-2006)
Kommentar
Fra : Tom Søgaard-Jensen


Dato : 17-12-06 22:48

Kære NG

når nu emnet er oppe, vil jeg lige stille et dumt spørgsmål: jeg
overvejer også en mac mini, men som mediecenter, dvs. musik, billeder,
film, etc. men hvordan kommer det til at se ud koblet på et almindeligt
fjernsyn? Med fjernsynets lave opløsning bliver programvinduer vel
voldsomt store på skærmen og også pixeleret/grynet eller hvad? jeg kan -
som I kan høre - ikke rigtig genneskue det.

Tom

Hans Tosti Pedersen (18-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans Tosti Pedersen


Dato : 18-12-06 20:26

On Dec 17, 10:48 pm, tomsoegaardNOS...@get2net.dk (Tom Søgaard-Jensen)
wrote:

> når nu emnet er oppe, vil jeg lige stille et dumt spørgsmål: jeg
> overvejer også en mac mini, men som mediecenter, dvs. musik, billeder,
> film, etc. men hvordan kommer det til at se ud koblet på et almindeligt
> fjernsyn? Med fjernsynets lave opløsning bliver programvinduer vel
> voldsomt store på skærmen og også pixeleret/grynet eller hvad? jeg kan -
> som I kan høre - ikke rigtig genneskue det.

Jeg hørte nogen på et reklamebureau, jeg besøgte i dag, omtalte Mac
mini's evner ud i Media Center. Og den skulle slå Windows Media Center
enormt i usability, så jeg ville ikke være bekymret! Det er vel en
fladskæm, du har, ikke?

--
HTP


Tom Søgaard-Jensen (18-12-2006)
Kommentar
Fra : Tom Søgaard-Jensen


Dato : 18-12-06 21:44

Hans Tosti Pedersen <hanspedersen@gmail.com> wrote:

> On Dec 17, 10:48 pm, tomsoegaardNOS...@get2net.dk (Tom Søgaard-Jensen)
> wrote:
>
> > når nu emnet er oppe, vil jeg lige stille et dumt spørgsmål: jeg
> > overvejer også en mac mini, men som mediecenter, dvs. musik, billeder,
> > film, etc. men hvordan kommer det til at se ud koblet på et almindeligt
> > fjernsyn? Med fjernsynets lave opløsning bliver programvinduer vel
> > voldsomt store på skærmen og også pixeleret/grynet eller hvad? jeg kan -
> > som I kan høre - ikke rigtig genneskue det.
>
> Jeg hørte nogen på et reklamebureau, jeg besøgte i dag, omtalte Mac
> mini's evner ud i Media Center. Og den skulle slå Windows Media Center
> enormt i usability, så jeg ville ikke være bekymret! Det er vel en
> fladskæm, du har, ikke?

næ, et almindeligt fjernsyn - dog et Metz 100 MhZ, men helt
almindeligt, dvs. de der 400x600 eller hvor meget det er.

Men hvad du siger om Mac Mini´ens evner ,svarer til hvad jeg har hørt.
Jeg vil dog gerne lige vide, hvad jeg går ind til, og jeg rykker heller
ikke, før 10.5 og Core 2 Duo følger med.

Tak for svaret

Tom

Hans Tosti Pedersen (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans Tosti Pedersen


Dato : 19-12-06 08:12



On 18 Dec., 21:43, tomsoegaardNOS...@get2net.dk (Tom Søgaard-Jensen)
wrote:
> ...og jeg rykker heller ikke, før 10.5 og Core 2 Duo følger med.

Ditto her!

--
HTP


Brian S (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Brian S


Dato : 19-12-06 17:46


Hans Tosti Pedersen skrev:
> On 18 Dec., 21:43, tomsoegaardNOS...@get2net.dk (Tom Søgaard-Jensen)
> wrote:
> > ...og jeg rykker heller ikke, før 10.5 og Core 2 Duo følger med.
>
> Ditto her!

Mht. Core 2 Duo kan du godt rykke nu...


Hans Tosti Pedersen (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans Tosti Pedersen


Dato : 19-12-06 18:13

On Dec 19, 5:45 pm, "Brian S" <brian_skry...@yahoo.dk> wrote:

> Mht. Core 2 Duo kan du godt rykke nu...

Hvor??

--
HTP


Brian S (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Brian S


Dato : 19-12-06 20:04


Hans Tosti Pedersen skrev:
> On Dec 19, 5:45 pm, "Brian S" <brian_skry...@yahoo.dk> wrote:
>
> > Mht. Core 2 Duo kan du godt rykke nu...
>
> Hvor??


F.eks. her:
http://www.macpartner.dk/nyhedsbreve/uge%2036/page0/page0.html


Hans Tosti Pedersen (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans Tosti Pedersen


Dato : 19-12-06 20:57



On Dec 19, 8:03 pm, "Brian S" <brian_skry...@yahoo.dk> wrote:
> F.eks. her

Der er ikke nogen på Applestore, med Core 2 Duo...


Henrik Münster (19-12-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 19-12-06 22:30

On 2006-12-19 20:57:14 +0100, "Hans Tosti Pedersen"
<hanspedersen@gmail.com> said:

> On Dec 19, 8:03 pm, "Brian S" <brian_skry...@yahoo.dk> wrote:
>> F.eks. her
>
> Der er ikke nogen på Applestore, med Core 2 Duo...

Mon ikke det er en forhandler, der er så god til latin, at han ved, at
duo betyder to?
Man skriver jo også Mac OS X 10.x. "Mac O S ti ti".
--
Venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg


Brian S (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Brian S


Dato : 20-12-06 03:58


Hans Tosti Pedersen skrev:
> On Dec 19, 8:03 pm, "Brian S" <brian_skry...@yahoo.dk> wrote:
> > F.eks. her
>
> Der er ikke nogen på Applestore, med Core 2 Duo...

http://www.apple.com/dk/macmini/

?


Hans Tosti Pedersen (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Hans Tosti Pedersen


Dato : 20-12-06 08:13



On 20 Dec., 03:58, "Brian S" <brian_skry...@yahoo.dk> wrote:
> http://www.apple.com/dk/macmini/

Det er, så vidt jeg kan se, en Intel Duo, og ikke en Intel 2 Duo... ?

--
HTP


Michael Horn (20-12-2006)
Kommentar
Fra : Michael Horn


Dato : 20-12-06 20:52

Hans Tosti Pedersen <hanspedersen@gmail.com> wrote:

> On 20 Dec., 03:58, "Brian S" <brian_skry...@yahoo.dk> wrote:
> > http://www.apple.com/dk/macmini/
>
> Det er, så vidt jeg kan se, en Intel Duo, og ikke en Intel 2 Duo... ?

Det køre ikke så ringe endda - jeg fik min hos Humac

Hardware Overview:

Machine Name: Mac mini
Machine Model: Macmini1,1
Processor Name: Intel Core Duo
Processor Speed: 1.83 GHz
Number Of Processors: 1
Total Number Of Cores: 2
L2 Cache (per processor): 2 MB
Memory: 2 GB
Bus Speed: 667 MHz
Boot ROM Version: MM11.0055.B08
SMC Version: 1.3f4


--
Mvh
Michael Horn

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste