døre og vinduer
Fra : Ukendt

Dato : 13-12-06 23:17

Hej NG.

Vi skal snart have skiftet et par døre og vinduer i huset.
Jeg har læst meget godt og skidt gennem tiderne om diverse vinduesfirmaer,
men med det som med så meget andet, så har jeg lykkelig glemt det meste.

Hvad er godt og hvad er skidt, nogle firmaer har fine vinduer og dårlig
service hvis man er uheldig.
Hvem er de samme, som bare har flere forskellige navne.
Er der stor prisforskel på "de seriøse" og platuglerne ?

Jeg vil gerne betale for en god kvalitet, men ikke mere end højst
nødvendigt.

Mange hilsner

Per.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-12-06 01:14

Per Olsen wrote:

> Vi skal snart have skiftet et par døre og vinduer i huset.
> Jeg har læst meget godt og skidt gennem tiderne om diverse
> vinduesfirmaer, men med det som med så meget andet, så har jeg
> lykkelig glemt det meste.

Vi fik for 1½ år siden nye vinduer fra http://www.bedst-billigst.dk/ -
kvaliteten fejler tilsyneladende ikke noget, service i top og prisen
overkommelig. Firmaet satte vinduerne i for mig.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : alten

Dato : 14-12-06 13:55

Du kan starte med at gå ind på

http://www.dvc-vinduer.dk/

Hvis du vil have trævinduer, så gå ind under virksomheder og se under 2-ØKO
virksomheder.

2-ØKO kort fortalt:

Ifølge 2-ØKO skal hele elementets udvendige del - fra tætningsplan og udad -
bestå af 100% kernetræ.
Elementerne skal være udført i fyrretræ, må ikke være vacuumimprægnerede,
skal have en overfladebehandling, som opfylder kravene i DS/EN 927-1 og skal
kunne klare en test efter EN 152-1.

Jeg har gode erfaringer med:

http://www.kpk-vinduer.dk/

Husk at indhente tilbud fra flere tømrer - der er meget stor pris forskel.
Nogle giver mængderabat.

mvh,

Henrik