Klipning
Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 26-06-01 22:03

Hej

Der er nok mange meninger om hvormeget man skal klippe en ny hæk, men jeg
har fået samme råd flere steder.
En ny hæk skal kun klippes i bredden og ikke i højden. Når den er vokset op
til den ønskede højde, i skel vel 1,80 m, skal man begynde at klippe højden.
Det er hvad jeg prøver med en bødehæk jeg plantede for 2 år siden,
resultatet ser foreløbigt godt ud.

Held og lykke med høkken

MVH

Jens Peter Sørensen

Fra : Calle

Dato : 27-06-01 05:12

Hej

Det har jeg også gjort med min ligusterhæk.
Det giver nemlig en meget slankere hæk, og ovenikøbet får man hækken og i
ønsket højde på kort tid.
Sidste år var jeg meget skeptisk, om hvor langt tid jeg var uden hæk,
da vi meget tidligt savede hele "lortet" af ved roden, fordi naboens tag
ødelagde den i decemberstormen.
Jeg har så ladt den gro af vejret, og kun taget af siderne et par gange.
Nu har jeg allerede en hæk på ca. en meters højde, og den er allerede blevet
fin tæt.

Calle

Fra : Nakel Andersen

Dato : 18-07-01 22:23