2 x defekte borepatroner?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-12-06 14:14

Har 2 ens boremaskiner af typen Bosch CSB 500 RE, hvor begge borepatroner er
ved at stå af - forstået på den måde, at man visse steder ikke længere kan
justere dem større eller mindre med hænderne, men kun hvis man vrider hårdt
med nøglen - lidt træls.

Har badet patronerne i rustopløser (ikke at de er rustne) og prøvet at pille
dem af for at skifte dem - men dér skal man vist tilbage til en gammel Black
& Decker for at kunne slå dem af.

Hvad kan årsagen til sammenbruddet være - og er der andet at gøre end at
smide boremaskinerne væk?
Hans

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 13-12-06 15:33

> Hvad kan årsagen til sammenbruddet være - og er der andet at gøre end at
> smide boremaskinerne væk?
> --

Er der brugt slag? Jeg ved at min Bosh borehammer ødelægger den medfølgende
ekstra borepatron hvis man bruger den med hammerfunktion.

Steen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-12-06 17:02

Steen Jakobsen skrev:

> Er der brugt slag?

Tit og ofte!

> Jeg ved at min Bosh borehammer ødelægger den
> medfølgende ekstra borepatron hvis man bruger den med hammerfunktion.

Okay - måske skulle man vælge et andet mærke.
Hans

Fra : Jan A

Dato : 15-12-06 08:07

> [...]
> ved at stå af - forstået på den måde, at man visse steder ikke længere kan
> justere dem større eller mindre med hænderne, men kun hvis man vrider

Ja meget træls, de er vel bare slidt op.

> Har badet patronerne i rustopløser (ikke at de er rustne) og prøvet at
> pille dem af for at skifte dem - men dér skal man vist tilbage til en
> gammel Black & Decker for at kunne slå dem af.

Hvis det er en maskine med bakgear sidder der en lille skrue oppe i bunden
af patronen så den ikke falder af når du bakker.

> Hvad kan årsagen til sammenbruddet være - og er der andet at gøre end at
> smide boremaskinerne væk?

MVH Jan

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-12-06 09:06

Jan A skrev:

> Ja meget træls, de er vel bare slidt op.

Tvivler - så meget er de heller ikke blevet brugt.

> Hvis det er en maskine med bakgear sidder der en lille skrue oppe i
> bunden af patronen så den ikke falder af når du bakker.

Har haft den ude uden at ku få patronen af - er der nogen tricks?

Kan man skille selve patronen ad?
Hans

Fra : 2

Dato : 21-12-06 20:38

On Fri, 15 Dec 2006 09:06:04 +0100, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Tvivler - så meget er de heller ikke blevet brugt.

>Har haft den ude uden at ku få patronen af - er der nogen tricks?
>
>Kan man skille selve patronen ad?

Nogle skal skrues af, andre sidder med konus lige på. Så hvilken er
din type?
Slid kan komme indvendigt hver gang man spænder og spænder hårdt.
Noget kan sidde på tværs i den.

Torben