hvad nu,
Fra : Morfar

Dato : 12-12-06 15:14

Fra : Morfar

Dato : 12-12-06 15:21

er der ikke noget med at de der skaber fred skal kaldes Guds børn?

--
Hej fra Børge (oz5vib)

Min hjemmeside
http://oz5vib.webbyen.dk

Fra : Harald Mossige

Dato : 12-12-06 15:43

Morfar wrote:
> er der ikke noget med at de der skaber fred skal kaldes Guds børn?

For det første, så topposter vi ikke på news.
For det andre, dette er feil gruppe, det er politikk, ikke religion.
For det tredje, spør dem selv, hva er den dypere årsaken til konflikten.

HM

Fra : Morfar

Dato : 12-12-06 23:26

har faderhuset ikke med kristendom at gøre, nå nok ikke ,
kristendom og politik kommer nok sommetider til a<t være det samme på en
eller anden måde.
nå det der med topposter hvis jeg ikke havde brugt det var der nok en der
havde brokket sig over det.

--
Hej fra Børge (oz5vib)

Min hjemmeside
http://oz5vib.webbyen.dk

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-12-06 00:18

Morfar wrote:
> [...]
> eller anden måde.
> nå det der med topposter hvis jeg ikke havde brugt det var der nok en der

Der er tekniske grunner til å ikke topposte.

Du skal gå ned til under den delen av innlegget du svarer på før du
skriver din del av meldingen.

Det handler om noe mer en ren høflighet. Topposting er i praksis
sabotasje av komunikasjonen.

Deretter kan vi diskutere om kristendom handler om penger og makt.

HM

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-12-06 20:57

> Det handler om noe mer en ren høflighet. Topposting er i praksis
> sabotasje av komunikasjonen.

Høflighed? Og det skulle komme fra vores allesammens norske skovtrold, der
igen og igen brillerer med at skide højt og flot på al høflighed? Kender
dobbelmoralen slet ingen grænser deroppe i fjeldene?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Harald Mossige

Dato : 13-12-06 21:36

Jens Bruun wrote:
> [...]
> igen og igen brillerer med at skide højt og flot på al høflighed? Kender
> dobbelmoralen slet ingen grænser deroppe i fjeldene?

Ny mann i klubben? Mudderkasterklubben. Jeg skjønner at du forsøker å
praktisere det dobble kjærlighetsbudet. Du er et sannt guds vitne

HM

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-12-06 21:45

> Ny mann i klubben?

Øh, nej. Problemer med hukommelsen, Harald? Eller måske for megen
hjemmebrændt? I så fald er du lovlig undskyldt.

> Mudderkasterklubben.

Ja. Du og jeg nyder åbenlyst at opholde os her.

> Jeg skjønner at du forsøker å
> praktisere det dobble kjærlighetsbudet.

Du skjønner nada, gør du. Deri adskiller du dig ikke væsentligt fra resten
af dine landsmænd.

> Du er et sannt guds vitne

Jeg er Den Personificerede Ondskab[tm], er jeg. Kan du stikke den?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-12-06 15:07

Jens Bruun wrote:
> [...]
> af dine landsmænd.

> Jeg er Den Personificerede Ondskab[tm], er jeg. Kan du stikke den?

Dersom du missliker å lese bemerkningene mine, så bruk eventuellt
killerfilteret.

Dersom du er uenig i det jeg skriver, så bruk saklige argumenter.

Nå komenterte du ikke bemerkningen min om toppostingen, så da reiner jeg
med at du er enig i det saklige innholdet. Da står der bare tilbake din
vrede over at akkurat /jeg/ bemerker toppostingen.

Jeg er fullt klar over hvilke psykologiske mekanismer som som trer
ikraft i slike tilfeller, så jeg tar det for det det er. Imidlertid
reiner jeg med at /du/ ikke skjønner det selv, og det er trist, - for
demselv.

HM

Fra : Jens Bruun

Dato : 15-12-06 09:11

> Dersom du missliker å lese bemerkningene mine, så bruk eventuellt
> killerfilteret.

Kill-filter er for kællinger.

> Nå komenterte du ikke bemerkningen min om toppostingen, så da reiner
> jeg med at du er enig i det saklige innholdet. Da står der bare
> tilbake din vrede over at akkurat /jeg/ bemerker toppostingen.

Bingo!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Harald Mossige

Dato : 16-12-06 04:02

Jens Bruun wrote:
> "Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse

> Kill-filter er for kællinger.

> Bingo!

Enkelte forteller svært mye med uhyggelig få ord.

Jer skjønner taktikken din (og deres). Den fungerer svært bra blant
mennesker man har makt over. Det forsterker faktisk makten. Slike
mennesker har en lei tendens til å flyte til tops i alle makthirakier.
Tendensene viser seg faktisk allerede på barnehagestadiet. Dyktige
barnehagepedagoger sørger for at slike får ekstrabehandling. Slike
mennesker møter faktisk en ny situasjon ved å møte miljø der de blir
gjennomskuet. De er ikke trente til å møte motgang, derfor blir
taktikkbruken ofte ekstrem. Først forsiktig kompetanseoppblåsing,
deretter forsøk på latterlighetgjøring av person land og karaktertrekk,
for så å ende med sinne og frustasjon.

Nå er stadiet nådd der eneste muligheten er konsekvent personangrep ved
alle anledninger.

God fornøyelse til alle tre.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-12-06 13:47

Harald Mossige skrev i news:45815a1b$0$24610$8404b019@news.wineasy.se

[ .... ]
> Da står der bare tilbake din
> vrede over at akkurat /jeg/ bemerker toppostingen.

*DU* er ikke den rigtige til at påtale den slags, når det tages i
betragtning at netop *DU* som regel selv overtræder netiketten ved *IKKE* at
klippe i de indlæg du svarer på!

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-12-06 01:49

Morfar skrev i news:457f2c85$0$20229$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> har faderhuset ikke med kristendom

Nej, det er en okkult newage foretagende.