Palmer i haven
Fra : Zeki

Dato : 12-12-06 08:28

Er der nogle herinde - der ligesom jeg - går og anlægger palmehaver? Dvs
planter nogle af de 8-10 slags hårdføre palmer der kan tåle frost helt ned
til -15 grader.

Vinteren herhjemme kan jo godt være lidt hård ved dem, især hvis det hagler
eller vi har vind der nærmer sig stormstyrke.

Hvad gør I for at beskytte dem?
Er der nogle palmer I har bedre erfaring med end andre?

Mvh
Zeki

Fra : Grethe

Dato : 13-12-06 16:21

Det er må ske ikke riktig sesong?
Men jeg er også interessert i palmer!

Grethe, norwegian in Denmark
www.cegredesign.com

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-12-06 20:42

On Tue, 12 Dec 2006 08:28:03 +0100, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>eller vi har vind der nærmer sig stormstyrke.
>
>Hvad gør I for at beskytte dem?
>Er der nogle palmer I har bedre erfaring med end andre?

Ingen erfaring, men de palmer vi sælger på arbejdet (hørpalmer svjv),
anbefaler vores leverandør at man lige binder sammen, dvs. folder
bladene ind mod stammen og så en snor eller et stykke bast omkring. Det
beskytter dem lidt mod udtørring, men da især mod haglskader.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/
Hvilket type juletræ er du til? Afstemning på http://www.gartneriet.dk