fæstne rør i rør inden opmuring
Fra : Kåre

Dato : 11-12-06 13:37

Hej

Jeg er nu nået så langt i mit badeværelsesprojekt, at jeg skal have trukket
rør i rør-rør til brugsvand.
Jeg har fræset riller og plads til pakdåser.
Men: Hvordan dælen gør jeg lige nemmest rør og pakdåser fast til muren,
indtil jeg kan komme til at mure op?
Har prøvet med diverse søm og skruer, men enet er murstenene for porøse,
eller sømmene bøjer.
Det er mursten overalt.

pft
Kåre

Fra : Mr. D

Dato : 11-12-06 14:45

Rawplugs?

Ellers bor et hul - fyld det op med epoxylim - sæt sømmet i og et eller
andet til at støtte til det er tørt..så sidder det i hvert fald fast :) Evt.
lime dåsen direkte på...

Et andet bud er montagelim, fugemasse osv. you name it.

Jeg ved ikke om der er en "rigtig" måde at gøre det på ;)

Fra : mcloud

Dato : 12-12-06 11:29

> [...]
> Hej
>
> Har prøvet med diverse søm og skruer, men enet er murstenene for porøse,

Jeg bruger store el-clips ,de har et rimeligt godt stålsøm, eller gammeldaws
elbøjler og en skrue.
Det skal stortset kun lige sidde til betonen er hærdet og der kan komme
klinker på.

mvh mcloud blikkenslager

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-12-06 17:55

"mcloud" <kim@kiras.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
gammeldaws
> elbøjler og en skrue.
> Det skal stortset kun lige sidde til betonen er hærdet og der kan komme

Jeg har brugt patentbånd - hvis det skal holde til lidt mere...
Jacob

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-12-06 09:20

Hej

Kåre wrote:
> Men: Hvordan dælen gør jeg lige nemmest rør og pakdåser fast til muren,
> indtil jeg kan komme til at mure op?

Rørene sømmer du bare fast. Eventuelt med to søm på kryds. Pakdåserne
laver du et lille beslag til. Eventuelt et bræt. Borer ud til røret og
sætter en afslutning i pakdåsen. Så fæstner du beslaget til væggen. På
den måde sikrer du at pakdåsen sidder præcis der hvor du vil have den.
Beslaget fjernes når du har muret op og skal lappe det sidste.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

IT job søges, 10 års erfaring fra support til ledelse - tjek CV her:
http://www.feddersen.dk/download/CV_Karsten_Feddersen.pdf (27 kb)