Vi kender jueleeavangeliet allesammen
Fra : Morfar

Dato : 11-12-06 12:41

Vi kender jueleeavangeliet allesammen, men har vi lagt mærke til det englen
sagde til hyrderne, 'I dag er der født jer en frelser i Davids by, han er
Kristus, Herren.' Her fortæller Gud os at frelseren er endelig kommet og han
er Den Salvede og hans Salvelse. Det er salvelsen (personificeret i Jesus)
som er frelseren.
Julens budskab er hverken fred på jorden ej heller at Gud holder pause med
at være sur på mennesker. Julens budskab er at frelsen er kommet til
mennesker gennem Salvelsen. Salvelsen er denne Guds kraft som skal
genoprette Adams slægt til sin Gudsbestemte stilling, lidt ringere end Gud,
gennem bæreren af Salvelsen nemlig Jesus.

Det får os til ikke blot at agte salvelsen højere end nogensinde men også
til at sætte al iver ind på at forstå hvordan salvelsen fungere. Hvordan får
jeg salvelsen ind i mit liv så jeg opleve mere af Gud og Hans faderlige
omsorg?

--
Hej fra Børge (oz5vib)

Min hjemmeside