Ovn er gået sig en tur
Fra : edelvang@gmail.com

Dato : 11-12-06 09:41

Gad vide om nogen kan sige noget om dette problem:

Vores ovn virker pludselig ikke - fra den ene dag til den anden. Der er
stadig lys i en "tændt"-lampe, når man tænder for den (så der må
være strøm i den), men den varmer ikke, og blæseren til varmluft
går ikke i gang.

Den er under 2 år gammel, men vi har desværre ingen papirer på den,
da vi er tilflyttet for et halvt år siden, og der ikke forefandtes
noget.

Er der nogen, der har et bud? Også på, hvad det kan koste at få det
lavet... Det er vel en elektriker?

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-12-06 09:44

<edelvang@gmail.com> wrote in message

> [...]
> går ikke i gang.
> Er der nogen, der har et bud? Også på, hvad det kan koste at få det

I har selvfølgelig checket at det ikke er en af sikringerne til ovnen der er
røget.

Bjarne K.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 11-12-06 18:29

Bjarne K. wrote:

> I har selvfølgelig checket at det ikke er en af sikringerne til ovnen der er
> røget.

Har været på hfi-relæet, og der virker alle 3 sikringer. Er der
sikringer i selve ovnen? Har ikke så meget forstand på den slags.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 11-12-06 11:26

> Vores ovn virker pludselig ikke - fra den ene dag til den anden. Der er
> stadig lys i en "tændt"-lampe, når man tænder for den (så der må
> være strøm i den)

Bruger den flere faser kan du ikke umiddelbart konkludere at det ikke er
et strømproblem bare fordi en diode lyser, check sikringer for en
sikkerheds skyld før elektriker tilkaldes..

--
Michael

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 11-12-06 12:59

Bare lige en checker - men nogen ovne virker først når uret f.eks. er
stillet.

MVH Niels - Odense

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 11-12-06 18:30

Niels Rasmussen wrote:

> Bare lige en checker - men nogen ovne virker først når uret f.eks. er
> stillet.

Det sagde min svigermor også, men vores ovn har intet ur

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Carsten Keller

Dato : 12-12-06 08:42

"Kevin Borbye Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> Det sagde min svigermor også, men vores ovn har intet ur

Jamen så er det nok det der er problemet

Keller

Fra : Mogens...

Dato : 11-12-06 19:51

<edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Den er under 2 år gammel, men vi har desværre ingen papirer på den,
> da vi er tilflyttet for et halvt år siden, og der ikke forefandtes
> noget.

Alle producenter kan vha. serienummer udregne alderen og
på den baggrund hjælpe dig med at afgøre kulance eller ej.
Hvilket fabrikat er de tale om?

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 11-12-06 20:53

Mogens... wrote:

> Alle producenter kan vha. serienummer udregne alderen og
> på den baggrund hjælpe dig med at afgøre kulance eller ej.
> Hvilket fabrikat er de tale om?

Det er en Zanussi indbygningsmodel. Tak for oplysningen, jeg ringer til
dem i morgen.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Mogens...

Dato : 12-12-06 22:34

"Kevin Borbye Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er en Zanussi indbygningsmodel. Tak for oplysningen, jeg ringer til
> dem i morgen.

Hva' sagde de?

Fra : Martin Bak

Dato : 11-12-06 23:42

<edelvang@gmail.com> skrev i en meddelelse
Gad vide om nogen kan sige noget om dette problem:

Må håbe, at den kan holde varmen i dette vejr ;)

Martin

Fra : Bob :-\)

Dato : 12-12-06 16:06

[...]

Jeg vil også sige du lige skal tjekke sikringerne først..
her for 2 dage siden ville vores ovn/kogeplader kun virke på 2 kogeplader ,
det var fordi der var
gået en sikring i en af faserne, den var ikke synlig gået . Men jeg skiftede
alle ned til oven så virkede
den fint igen..

P.s Husk at SLETDETTEHER i min email
___________
____ Hilsen Robert _____
www.Bobs-Homepage.dk

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 13-12-06 19:39

edelvang@gmail.com wrote:

> Gad vide om nogen kan sige noget om dette problem:
>
> Vores ovn virker pludselig ikke

Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Der er et mekanisk æggeur midt på
ovnen blandt de andre knapper. Lidt skrueri på det, og det virkede.
Det lader til, at dette æggeur er blevet omvendt i indstillingen, så det
slukker ovnen, mens det tæller ned og så tænder ovnen, når det når nul.
Problemet var så, at den stod på "1 minut", og var ikke selv hoppet ned
på nul, og derfor virkede ovnen ikke..

Meget mystisk. Tak for alle rådene.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang