konfekt
Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 10-12-06 00:18

Ja den favner jo ret bredt denne her gruppe, så I får lige en der er på
kanten af off topic, men alligevel

Skal lave noget konfekt med ungerne imorgen, og vi vil prøve at lave noget
ala de der Smil ruller man kan købe. Altså : Er der nogen der ved hvordan
man laver det der brune karamelagtige cream indeni?

Mvh TB

Fra : Anita

Dato : 10-12-06 03:30

"tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan
> man laver det der brune karamelagtige cream indeni?

Prøv dk.kultur.mad+drikke

Venligst Anita

Fra : Max

Dato : 10-12-06 10:31

Hej TB

> noget ala de der Smil ruller man kan købe. Altså : Er der nogen der
> ved hvordan man laver det der brune karamelagtige cream indeni?

Man tager en dåse Nestle kondenseret mælk med sukker, putter
den i en gryde med vand og koger den i mindst 3 timer, så har
man verdens bedste karamel crem.

Men ellers spørg i dk.kultur.mad+drikke

--
Mvh Max

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-12-06 13:15

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:457bd27e$0$15874
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Man tager en dåse Nestle kondenseret mælk med sukker, putter
> den i en gryde med vand og koger den i mindst 3 timer, så har
> man verdens bedste karamel crem.

Jeg tillader mig at præcisere at det er hele dåsen der skal i gryden.
Uåbnet. Og den skal afkøles inden den efterfølgende åbnes.

> Men ellers spørg i dk.kultur.mad+drikke

Ja nemli' ja.

Fra : tom \(cordoba sdi\)

Dato : 10-12-06 15:04

> Jeg tillader mig at præcisere at det er hele dåsen der skal i gryden.
> Uåbnet. Og den skal afkøles inden den efterfølgende åbnes.

Nu har jeg jo stort set fået et svar her, så jeg tillader mig lige at få
sidste detalje

Det I skriver om, hvor købes det? Og mener I at man bare skal koge en dåse
i en gryde i tre timer hvorefter man kan hælde karamel guf ud af den?!?

Mvh TB

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-12-06 16:57

> [...]
dåse
> i en gryde i tre timer hvorefter man kan hælde karamel guf ud af den?!?

Det må være en vits, og tilmed betænkeligt, sikkerhedsmæssigt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-12-06 17:33

Preben Riis Sørensen skrev:
> "tom (cordoba sdi)" <skodskod@yahoo.com> skrev
> dåse
>
> Det må være en vits, og tilmed betænkeligt, sikkerhedsmæssigt.

Det er ikke en vits, og det virker tilmed. Man kan købe den slags
dåsemælk bl.a i den amerikanske butik.

Venlig hilsen Dikte (og ja, jeg har prøvet)

Fra : Max

Dato : 10-12-06 19:25

Hej Preben

> Det må være en vits, og tilmed betænkeligt, sikkerhedsmæssigt.

Du skulle sætte dig lidt ind i tingene istedet.

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 10-12-06 19:27

Hej tom

> Det I skriver om, hvor købes det? Og mener I at man bare skal koge
> en dåse i en gryde i tre timer hvorefter man kan hælde karamel guf ud
> af den?!?

Jeg køber det i et lille supermarkede drevet af folk fra mellemøsten.
Og man ikke hælde karamelguf ud, det er jo lige netop så stift
at det ikke løber, det skal hentes ud med en ske.

--
Mvh Max