Kryptering af fil
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-12-06 18:25

Jeg har i flere år benyttet mig af en cryptoloop fil hvor jeg gemmer
private oplysninger, men da dmcrypt kom frem for 1-2 år siden legede jeg
kort med det, men valgte at fortsætte med min cryptoloop. Nu er jeg ved
at kikke på en ny serverinstallation, hvor jeg ikke længere behøver selv
at lave en kernel for at få support for dmcrypt, men jeg synes ikke jeg
kan finde nogle gode værktøjer til at hjælpe men brugen af dmcrypt - det
virker stadig meget lowlevel. Jeg kan selvfølgelig godt forsøge mig med
selv at lave et par script, men er der virkelig ikke noget som er
lettere at gå til ? Den side jeg husker år tilbage kan jeg ikke finde
mere, og google finde kun disse lowlevel sider til mig. Hvad bruger I og
hvordan kryptere I ?

Mit ønske er en 5 MB fil som jeg kan mounte efter behov - jeg kan
selvfølgelig fortsætte med cryptoloop - men dmcrypt er vel fremtiden ?

Jørn

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-12-06 18:31

> Mit ønske er en 5 MB fil som jeg kan mounte efter behov - jeg kan
> selvfølgelig fortsætte med cryptoloop - men dmcrypt er vel fremtiden ?

Hvorfor ikke bare bruge dmcrypt på et vilkårligt lille device? Det
behøver ikke en gang være et fysisk device.

Ja dmcrypt er fremtiden.

Ellers skal du hoppe på freebsd vognen og bruge Poul Henning Kamps
fantastiske GBDE system.

Jeg bruger både dmcrypt og GBDE.

Thomas

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-12-06 20:12

> Jeg bruger både dmcrypt og GBDE.

Har du et script du bruger til at lave en fil, og en til at mounte den ?
Jeg antager du bare formattere den som en almindelig ext2/3 partition ?

Jørn