Overskabe og gasbeton
Fra : None None

Dato : 09-12-06 17:31

Hej!

Jeg har flere gange skulle montere noget i gasbeton, og min erfaring er at
det næsten er umuligt at få det til at holde.

Jeg skal i midlertid til at sætte nogle overskabe op i forbindelse med et
nyt køkken.

Skabene kommer til at hænge på en liste. Gasbetonen er 7 cm.

Er der nogen der har det perfekte råd til hvilke type plugs, eller andre
snedige løsninger der kan bruges til dette formål?

/Michael

Fra : Jan Raarup

Dato : 09-12-06 18:56

None None <none@none.com> skrev:
> [...]
>
>Jeg har flere gange skulle montere
>noget i gasbeton, og min erfaring er at
>det næsten er umuligt at få det til at holde.

Hej

Der findes nogle plugs som man efter monteringen af, sprøjter en
slags 2-komponent lim ind i, og derefter skruer. Det holder.
Spørg hos dit byggemarked.

Hilsen Jan

www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Gunnar007

Dato : 09-12-06 20:36

"None None" <none@none.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har det perfekte råd til hvilke type plugs, eller andre
> snedige løsninger der kan bruges til dette formål?

vores overskabe hænger fint med gasbeton plug fra silvan.
der skulles for bores, og så skulle man slå pluggen ind.
de kostede spidsen af en jetjager, men virker som de skal.

hilsen g

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-12-06 22:24

> [...]
>
> Er der nogen der har det perfekte råd til hvilke type plugs, eller andre
> snedige løsninger der kan bruges til dette formål?

Karmskruer direkte i gasbetonen. Gasbeton er skruefast, og det burde ikke
være nødvendig at bruge plugs...

- Martin

Fra : Menabra

Dato : 09-12-06 23:12

> [...]
>
> Er der nogen der har det perfekte råd til hvilke type plugs, eller andre
> snedige løsninger der kan bruges til dette formål?

Hej
Disse har jeg selv brugt til et reolsystem fyldt med bøger, spisestel o.s.v.
fischer GB gasbetondübel
Se dem her : http://194.127.208.26/befestigung/index.html

Fra : None None

Dato : 10-12-06 17:08

None None <none@none.com> wrote in

> [...]
>
> Er der nogen der har det perfekte råd til hvilke type plugs, eller
> andre snedige løsninger der kan bruges til dette formål?

Tak for alle jeres svar.

Jeg prøver GB düblen fra Fischer.

/Michael

Fra : Per H

Dato : 10-12-06 17:55

On 09 Dec 2006 16:31:11 GMT, None None <none@none.com> skrev:

> [...]
>
>Er der nogen der har det perfekte råd til hvilke type plugs, eller andre
>snedige løsninger der kan bruges til dette formål?

ganska alminde 8 mm pluke . og 5 x 70 mm skrue. Men jeg gør
sommetider det at lime med akrylfuge, samtidig med pluks. Du får det
aldrig af igen, uden væggen kommer med. ( det er afprøvet)

Bor for med 6mm bor, gennem baglisten, og derefter 8 mm i væggen.
Vh Per