Lad de små børn komme til mig
Fra : Bænni

Dato : 09-12-06 12:11

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5570731.html

har vi ikke hørt den slags historier før - mange gange?

--
Bae9

- overgir sig aldrig

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-12-06 12:49

Bænni <davs@du.der> writes:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5570731.html
>
> har vi ikke hørt den slags historier før - mange gange?

Hvad du hører af historier her og der, skal jeg ikke kunne udtale mig
om, men at der findes mennesker, der forgriber sig på børn, og at
disse mennesker i sjældne, ulykkelige situationer oven i købet står i
en magtposition overfor disse børn, er jo bare en ulykkelig sandhed.

Jeg synes, at det er forbilledligt af Luthersk Mission, at de i stedet
for at benægte alt, åbenbart har undersøgt sagen og tilbyder den
hjælp de nu kan.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Harald Mossige

Dato : 09-12-06 14:22

Peter B. Juul wrote:

> [...]
>
> Jeg synes, at det er forbilledligt af Luthersk Mission, at de i stedet
> for at benægte alt, åbenbart har undersøgt sagen og tilbyder den

Men det Luthersk Mission ikke gjør er å selv be om sakkyndig hjelp til å
rydde opp internt.

Hva er grunnen til at så relativt mange mennesker i "overordnede
stillinger" tilsynelatende mangler evnen til aktiv omtanke for
medmenneskene sine, utover det å inndoktrinere "frelsen".

HM

Fra : Poul Nielsen

Dato : 09-12-06 16:38

"Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse

> Men det Luthersk Mission ikke gjør er å selv be om sakkyndig hjelp til å
> rydde opp internt.

Undskyld men ku du ikke uddybe den bemærkning lidt.´Du mener måske at de
alle er pædofile??.

Fra : Harald Mossige

Dato : 09-12-06 18:53

Poul Nielsen wrote:
> "Harald Mossige" <haraldm@hkabel.net> skrev i en meddelelse

> Undskyld men ku du ikke uddybe den bemærkning lidt.´Du mener måske at de
> alle er pædofile??.

Din klippefaen.

Dette klippet du bort:

# Hva er grunnen til at så relativt mange mennesker i "overordnede
# stillinger" tilsynelatende mangler evnen til aktiv omtanke for
# medmenneskene sine, utover det å inndoktrinere "frelsen".

Først klipper du bort den delen som er en nærmere utdypeng, og så ber du
om en ny!

Kvalitetskriteriene for klatring i hirakiene garanterer for "smuss" på
toppen, der for eksemper pedofili bare er en mulighet.

HM

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-12-06 16:39

Harald Mossige <haraldm@hkabel.net> writes:

> Men det Luthersk Mission ikke gjør er å selv be om sakkyndig hjelp til
> å rydde opp internt.

Læs nu artiklen. Du kæfter som sædvanlig op uden at ane, hvad du taler
om.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : Harald Mossige

Dato : 09-12-06 19:08

Peter B. Juul wrote:

> Læs nu artiklen. Du kæfter som sædvanlig op uden at ane, hvad du taler
> om.

Det gjør jeg ikke. En ting er å erkjenne at feil er begått og så forsøke
å oppspore andre offer. Det er noe helt annet å forsøke (mer eller
mindre helhjertet?) å kartlegge hvorfor slike ting skjer, og så endre
interne rutiner.

HM

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-12-06 04:24

> [...]

> forsøke å oppspore andre offer. Det er noe helt annet å forsøke (mer
> eller mindre helhjertet?) å kartlegge hvorfor slike ting skjer, og så

Den slags sker, fordi nogle mennesker er syge i roen og fordi det er
svært at se andre mennesker som rene monstre, når man har dem til
jobsamtale, og de virker gode og rare.

eller måske har den afdøde forstander i fortiden - det er jo ikke
noget, der er sket i går, det her - startet børnehjemmet på egen hånd
og har senere fået det tilknyttet LM. Vi aner det jo ikke ud fra de
sparsome oplysninger.

Skal man være bedre til at fange slige monstre før det går så galt?
Vel skal man så. Men det er nu engang sådan, at så længe der ikke er
sket et misbrug eller et sket misbrug ikke er opdaget, er der ingen,
der aner, at vedkommende kan finde på at skade et barn på den måde.

Det er en ulykkelig situation, men sålænge du ikke har et sobert
forslag til, hvordan man kan sikre sig - i højere grad end man nu gør
- mod det, er kritikken absurd.

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Harald Mossige

Dato : 10-12-06 14:25

Peter B. Juul wrote:

> Den slags sker, fordi nogle mennesker er syge i roen og fordi det er
> svært at se andre mennesker som rene monstre, når man har dem til
> jobsamtale, og de virker gode og rare.

Eller for å bruke andre ord, de som plukker ut medarbeiderene har
utilstrekkelig kunskap.

> [...]
> noget, der er sket i går, det her - startet børnehjemmet på egen hånd
> og har senere fået det tilknyttet LM. Vi aner det jo ikke ud fra de

Problemet er vellkjent. Vi vet nok til å redusere det, men det koster.

> Skal man være bedre til at fange slige monstre før det går så galt?

Absolutt ja. Vi kjenner karaktertrekkene som mer en indikerer
faresignaler. De viser seg allerede i barnehagen.

> Vel skal man så. Men det er nu engang sådan, at så længe der ikke er
> sket et misbrug eller et sket misbrug ikke er opdaget, er der ingen,
> der aner, at vedkommende kan finde på at skade et barn på den måde.

Er dette noe du vet?

> Det er en ulykkelig situation, men sålænge du ikke har et sobert
> forslag til, hvordan man kan sikre sig - i højere grad end man nu gør
> - mod det, er kritikken absurd.

Her tar du feil. Det er organisasjonene selv som må tilegne seg relevant
kunskap, og den må brukes.

En helt annen ting er at offentlige myndigheter også svikter.

HM

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-12-06 17:56

Harald Mossige <haraldm@hkabel.net> writes:

> Eller for å bruke andre ord, de som plukker ut medarbeiderene har
> utilstrekkelig kunskap.

Ja. Men det gør alle. Uanset hvor meget nemmere det ville gøre ting,
så er der ikke en kontrollampe i nakken på alle pædofile, der viser,
at de er pædofile.

Vi har netop haft en sag herhjemme, hvor en venlig mand, der har været
ansat af det offentlige som rådgiver for børn og unge om brug af
chatrum på internettet (og ikke mindst farerne derved) og i denne
kapacitet adskillige gange har været på TV som ekspert, pludselig
viste sig at have misbrugt purunge piger seksuelt i et årti eller
mere.

Manden var en offentlig person, som blev set på TV og i virkeligheden
af masser af folk - men ingen udpegede ham som seksualforbryder af den
grund. Man kan jo ikke se det.

Pædofile forbrydere er ikke alle savlende monstre med vorter og
ølvom. Gid de var. Det ville gøre alting så meget lettere.

> Problemet er vellkjent. Vi vet nok til å redusere det, men det koster.

Alle, der arbejder med børn i dag skal have en ren pædofili-attest -
er man en gang dømt for pædofile handlinger kan man ikke komme til at
arbejde med børn igen, hverken professionelt eller i sportsklubber,
spejderkorps eller lignende.

Men er man ikke blevet opdaget, er sagen bare vanskeligere.

Men lad os lige rekapitulere: Hvad vi kan og ved i dag er ikke
relevant for, hvad Luthersk mission gjorde for 70 år siden, da de
hyrede bemeldte børnehjemsleder.

> Absolutt ja. Vi kjenner karaktertrekkene som mer en indikerer
> faresignaler. De viser seg allerede i barnehagen.

Gør de det? Jeg formoder du har nogle gode referencer, du kan henvise
til?

> Er dette noe du vet?

Jeg er altid villig til at lære nyt. Kom med dine referencer.

> Her tar du feil. Det er organisasjonene selv som må tilegne seg
> relevant kunskap, og den må brukes.

Det benægter jeg skam ikke. Men lad os lige se referencerne til den
viden, du omtaler, så tager vi den derfra.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-12-06 18:18

> [...]

Pædofile forbrydere er ikke alle savlende monstre med vorter og
ølvom. Gid de var. Det ville gøre alting så meget lettere.

(Bemærk, at bemeldte Rudi-fyr ikke er pædofili-forbryder, men bare
almindelig misbruger af unge piger)

Fra : Harald Mossige

Dato : 10-12-06 20:24

Peter B. Juul wrote:

> Ja. Men det gør alle. Uanset hvor meget nemmere det ville gøre ting,
> så er der ikke en kontrollampe i nakken på alle pædofile, der viser,
> at de er pædofile.

Nei, så langt er vi enige, men alike vell. Gjennomgående er der for lite
kunskaper blant dem som plukker ut medarbeiderer, især medarbeiderer
som får makt over andre mennesker. I de aller fleste tilfellene burde
der ringe noen bjeller.

> [...]
>
> Pædofile forbrydere er ikke alle savlende monstre med vorter og
> ølvom. Gid de var. Det ville gøre alting så meget lettere.

Alikevell har problemet vert oppe i norske massemedia med bred faglig
skolering av allmuen.

> [...]
>
> Men lad os lige rekapitulere: Hvad vi kan og ved i dag er ikke
> relevant for, hvad Luthersk mission gjorde for 70 år siden, da de

Alikevel påstår jeg at der er hirakiske klatremekanikker i mange
religiøse organisasjoner, som favoriserer noen uheldige karaktertrekk.
Nei. Jeg skall ikke banne nå igjenn.

> Gør de det? Jeg formoder du har nogle gode referencer, du kan henvise
> til?

ISBN 82-518-3455-4. Literaturlisten bak i boken går over ni sider.

> Jeg er altid villig til at lære nyt. Kom med dine referencer.

Se ovenfor, for eksempel.

> Det benægter jeg skam ikke. Men lad os lige se referencerne til den
> viden, du omtaler, så tager vi den derfra.

Du har en inngang til problemet.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-12-06 20:04

Harald Mossige skrev i news:457c5684$0$31527$8404b019@news.wineasy.se

Var det ikke snart på tide at du får stillet uret i din PC korrekt!

Du er blevet gjort opmærksom på dette adskillige gange.

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Bænni

Dato : 11-12-06 07:55

Andreas Falck wrote:
> Harald Mossige skrev i news:457c5684$0$31527$8404b019@news.wineasy.se
>
> Var det ikke snart på tide at du får stillet uret i din PC korrekt!
>
> Du er blevet gjort opmærksom på dette adskillige gange.

ROFL - en ægte andresen

"ellers får du smæk"

--
Bae9

- overgir sig aldrig

Fra : Vidal

Dato : 10-12-06 20:58

Harald Mossige wrote:

> ISBN 82-518-3455-4. Literaturlisten bak i boken går over ni sider.

En grundtanke i bogen er ifølge

http://radikal.net/filosofi/psykopati/

" [...] massepsykoser er
normaltilstanden til mennesket i form av f.eks.
religioner eller andre former for kollektivisme."

Psykopati er en normaltilstand? Dem, der ikke er
psykopater, er unormale? Hvad kan man bruge det til?

Eller er referatet unøjagtigt?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 10-12-06 22:04

Vidal wrote:

> [...]
>
> Psykopati er en normaltilstand? Dem, der ikke er
> psykopater, er unormale? Hvad kan man bruge det til?

Beklager Villy.
Du har kun returnert bekkjeft om /alle/ henvisningene jeg har gitt deg.
Godta følgene.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-12-06 20:02

Harald Mossige skrev i news:457ab015$0$31529$8404b019@news.wineasy.se

[... ]
> Men det Luthersk Mission ikke gjør er å selv be om sakkyndig hjelp til å
> rydde opp internt.

Hvor ved du det fra? Eller er det blot endnu et af dine forsøg på at få alt
hvad der har med kristendom til at se fordækt ud.

Jeg synes rent faktisk, som Peter B. Juul, at det er priværdigt at man gør
en indsats for at få ryddet op inden for egne rækker samt at tilbyde hjælp
til ofrene.

Men du vil åbenbart hellere svine til end at man står frem og tilbyder hjælp
til ofrene!

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Harald Mossige

Dato : 09-12-06 22:26

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Hvor ved du det fra? Eller er det blot endnu et af dine forsøg på at få
> alt hvad der har med kristendom til at se fordækt ud.

££*# ¤@ %6&$$

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-12-06 14:16

Harald Mossige skrev i news:457b2191$0$31549$8404b019@news.wineasy.se

[ ... ]
> ££*# ¤@ %6&$$
>
> HM

Det *var* altså blot et af dine sædvanlige forsøg på at tilsvine. Så ikke
noget der kunne overraske der!

Har du fået stillet uret i din PC korrekt, eller er du også bedøvende
ligeglad på det punkt?

Fra : ThomasB

Dato : 09-12-06 17:57

"Bænni" <davs@du.der> skrev i en meddelelse
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5570731.html
>
> har vi ikke hørt den slags historier før - mange gange?

Det kommer af at tro, at man kan undertrykke seksualitet.

Fra : Bænni

Dato : 09-12-06 21:20

ThomasB wrote:
> "Bænni" <davs@du.der> skrev i en meddelelse

> Det kommer af at tro, at man kan undertrykke seksualitet.

det er netop hensigten med at jeg smider linket her, at - endnu engang -
fortælle at troen på gud i sidste ende er ond!

--
Bae9

- overgir sig aldrig

Fra : Leif Møller

Dato : 10-12-06 07:45

Bænni skrev:

> det er netop hensigten med at jeg smider linket her, at - endnu engang -
> fortælle at troen på gud i sidste ende er ond!

Så du mener at alle der lever efter det der står i bibelen, vil ende med
at blive pedofile eller bare sindsyge?

Fra : Bænni

Dato : 10-12-06 12:11

Leif Møller wrote:

> Så du mener at alle der lever efter det der står i bibelen, vil ende med
> at blive pedofile eller bare sindsyge?

hvis du med "lever efter det der står i biblen" mener "det der står i
biblen", så _er_ de gale i låget allerede og kan som sådanne ikke
_blive_ sindsyge

--
Bae9

- overgir sig aldrig

Fra : Leif Møller

Dato : 10-12-06 14:20

Ja, det er altid godt med et sagligt faktuelt argument.
Og ja, alle, der har en anden livsopfattelse end dig er helt klart "gale
i låget", -det er godt vi har kloge folk som dig her i forumet.

Fra : Bænni

Dato : 10-12-06 18:08

Leif Møller wrote:

> Ja, det er altid godt med et sagligt faktuelt argument.
> Og ja, alle, der har en anden livsopfattelse end dig er helt klart "gale
> i låget", -det er godt vi har kloge folk som dig her i forumet.

la vær at topposte!

og hvis du i øvigt mener det var et begavet spørgsmål du kom med, såeh....

--
Bae9

- overgir sig aldrig

Fra : Vidal

Dato : 10-12-06 22:28

Bænni wrote:

> hvis du med "lever efter det der står i biblen" mener "det der står i
> biblen", så _er_ de gale i låget allerede og kan som sådanne ikke
> _blive_ sindsyge

Haralds psykopatside er en sand guldgrube:

http://radikal.net/filosofi/psykopati/

Sykeligjøring av andre pga. deres seriøse filosofiske og
ideologiske meninger, for å få folk til å tro denne er
mentalt lidende. Det er utelukkende viljedeterministiske
teorier som hevder at noen er sinnssyke pga. deres meninger
og/eller handlinger. Dette for å skremme andre unna personen,
for å få andre til å se ned på personen (latterliggjøre)

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 10-12-06 09:50

ThomasB wrote:
> "Bænni" <davs@du.der> skrev i en meddelelse

> Det kommer af at tro, at man kan undertrykke seksualitet.

Er det særligt logisk? Det ser da ikke ud til,
ham missionsfyren har undertrykt noget.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bænni

Dato : 10-12-06 12:13

Vidal wrote:

> Er det særligt logisk? Det ser da ikke ud til,
> ham missionsfyren har undertrykt noget.

ham og mange andre der ikke må have et frit sex-liv fordi andre - her
religionen - gør mange sjove ting i det skjulte. De skal jo af med trykket.

--
Bae9

- overgir sig aldrig

Fra : Vidal

Dato : 10-12-06 21:17

Bænni wrote:

> ham og mange andre der ikke må have et frit sex-liv fordi andre - her
> religionen - gør mange sjove ting i det skjulte. De skal jo af med trykket.

Vil du prøve at definere, hvad frit sex-liv er?

Hvordan forhindrer kristendom et frit sexliv?

Kan du referere det til biblen, eller er det, du
henviser til, den frit opfundne religion, du,
Patruljen og Harald Mossige, *kalder* kristendom?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 10-12-06 22:08

Vidal wrote:

> [...]
>
> Kan du referere det til biblen, eller er det, du
> henviser til, den frit opfundne religion, du,
> Patruljen og Harald Mossige, *kalder* kristendom?

Husker du anektoten om admiral Nelson, med kikkerten til det blinde øyet
sa han: "Jeg ser ingen ting!"

HM

Fra : Vidal

Dato : 10-12-06 22:14

Harald Mossige wrote:

> Husker du anektoten om admiral Nelson, med kikkerten til det blinde øyet
> sa han: "Jeg ser ingen ting!"

Jeg husker den, men har svært ved at se relevansen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-12-06 22:19

Vidal skrev i news:457c7869$0$845$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Jeg husker den, men har svært ved at se relevansen.

Harald forsøger blot at henlede din opmærksomhed på hvordan han bestræber
sig på hele tiden at holde kikkerken for det blinde øje samtidig med at han
højlydt proklamerer at han absolut intet ser.

Fra : Bænni

Dato : 11-12-06 08:01

Vidal wrote:

> Jeg husker den, men har svært ved at se relevansen.

enten dum eller morsom..... døm selv

--
Bae9

- overgir sig aldrig

Fra : Bænni

Dato : 11-12-06 08:00

Harald Mossige wrote:

> Husker du anektoten om admiral Nelson, med kikkerten til det blinde øyet
> sa han: "Jeg ser ingen ting!"
>
> HM

LOL - det var nu et meget godt billede på vidal.

man kan ikke tage ham seriøst og så får han de svar som han selv beder
om, eller ingen svar.

hvem gider til sidst have samtaler med adm. nelson om noget som helst

så Vidal: Goddag mand økseskaft

--
Bae9

- overgir sig aldrig

Fra : Bænni

Dato : 11-12-06 07:56

Vidal wrote:

> [...]
>
> Kan du referere det til biblen, eller er det, du
> henviser til, den frit opfundne religion, du,
> Patruljen og Harald Mossige, *kalder* kristendom?

rø'grø mæ' flø'e

--
Bae9

- overgir sig aldrig

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-12-06 04:25

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> writes:

> Det kommer af at tro, at man kan undertrykke seksualitet.

Aha. Hvem har bildt dig ind, at lutherske børnehjemsledere ikke må
tage sig en kone?

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Freverts website] bliver ustandseligt hacket af
The RockBear. ((^)) mystiske fremmede, så det for stakkels Louise kommer

Fra : Bænni

Dato : 10-12-06 12:09

Peter B. Juul wrote:

> Aha. Hvem har bildt dig ind, at lutherske børnehjemsledere ikke må
> tage sig en kone?

manden snakker ikke om lutherske børnehjemsledere, men om hellige i al
almindelighed....

hænderne over dynen eller din rygmarv visner og du kommer i helvede!

--
Bae9

- overgir sig aldrig

Fra : Vidal

Dato : 10-12-06 16:12

Bænni wrote:

> manden snakker ikke om lutherske børnehjemsledere, men om hellige i al
> almindelighed....
>
> hænderne over dynen eller din rygmarv visner og du kommer i helvede!

Kan du sige mig, hvor det står i biblen?

--
Venlig hilsen,

Villy dalsgaard

Fra : Bænni

Dato : 10-12-06 18:10

Vidal wrote:

> Kan du sige mig, hvor det står i biblen?

ka du li kø'r?

--
Bae9

- overgir sig aldrig

Fra : Harald Mossige

Dato : 10-12-06 14:31

Peter B. Juul wrote:

> Aha. Hvem har bildt dig ind, at lutherske børnehjemsledere ikke må
> tage sig en kone?

Litt kulturellt ordkløveri?
Jeg synes du bøt tilegne deg mer relevant kunskap. Husk, det at du er
"kristen" er ingen garanti for at du er istand til å skjønne problemet.

HM

Fra : Peter B. Juul

Dato : 10-12-06 18:07

Harald Mossige <haraldm@hkabel.net> writes:

> Jeg synes du bøt tilegne deg mer relevant kunskap. Husk, det at du er
> "kristen" er ingen garanti for at du er istand til å skjønne problemet.

Så er du der igen med din "relevante kundskab" - af en mand, der
fordrer mere "relevant kundskab" af andre mennesker i tide og utide er
det ubegribeligt hvor lidt du selv har at byde på, ud over
mudderkastning.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Vidal

Dato : 11-12-06 09:13

Bænni skrev:

> enten dum eller morsom..... døm selv

Jeg tror ikke Harald er dum, men morsom er han ikke.
Så der må være noget tredje.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bænni

Dato : 11-12-06 16:22

Vidal wrote:

> Jeg tror ikke Harald er dum, men morsom er han ikke.
> Så der må være noget tredje.

svaret var altså dum

--
Bae9

- overgir sig aldrig

Fra : Vidal

Dato : 11-12-06 19:47

Bænni wrote:

> svaret var altså dum

Ifølge Harald Mossiges yndlingsbog er både du og han
psykopater.

Se f.eks. http://radikal.net/filosofi/psykopati/

- og prøv om du kan genkende dig selv.

Nu tror jeg egentlig ikke, du er psykopat. Men de frygtelige
oplevelser, du havde med din far, da han bankede dig i Guds
navn, når han greb dig med DalleValle-kataloget og den lille
tap i hånden, har selvsagt, - næsten -, gjort, du er kommet til at
hade kristendommen.( Ligesom også Harald har oplevet "kristendom"
på vrangen og ligeledes hader og forvansker budskabet.)

Dine fordrejninger af det kristne budskab er sandsynligvis
en følge af det og måske endda hele dit liv. Alt drejer sig om
den lille tap, der bragte dig i vanskeligheder. Din utrolige
interesse for andres seksualliv og dine fortolkninge, der
næsten altid har som præmis, at kristne ikke har et sexliv,
peger i den retning.

Sommetider tænker jeg på, om du virkeligt selv tror på dine
udlægninger, men det er jo ørkesløst. Du er sandsynligvis i
dine følelsers vold og forstår ikke, hverken det du selv eller
andre siger.

De fleste synes nok, det er lidt synd for dig, men du er jo
ikke til at kontakte på et fornuftigt plan.

Kan du li' kør, det kan vi ski'. Det kan du bedre li', ikke?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bænni