Skifte termostat
Fra : Ole N

Dato : 07-12-06 10:49

Halløj,

Jeg har en gammel grå danfoss termostat som er knækket.

Kan jeg få en ny som passer, eller skal man skifte både termostat og
radiatorventilen ?

mvh
Ole

Fra : Mads

Dato : 07-12-06 11:15

On Thu, 7 Dec 2006 10:49:01 +0100, "Ole N" <noname@mail.dk> wrote:

>Halløj,
>
>Jeg har en gammel grå danfoss termostat som er knækket.
>
>Kan jeg få en ny som passer, eller skal man skifte både termostat og
>radiatorventilen ?

Det burde ikke være et problem at få en ny. Medmindre da at
dine radiatorer er antikke.

Har selv et hus fra 68 og jeg har skiftet adskillige termostater
af type Danfoss RA-V som er dem med 34mm ventilhals
Et par af dem er RA-VL som er lidt tyndere.

Tag termostaten med hen til din lokale VVS mand eller i
byggemarkedet hvis du er i tvivl.
Ved du hvad type du skal bruge, så er der tit penge at
spare på nettet. F-eks. her :
http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer/Rad.%20Ventiler%21Tilbeh%F8r

mvh Mads

Fra : mcloud

Dato : 07-12-06 11:38

Hej Mads
Du kan få dem i byggemarkedet ,tag den gamle med (her menes termostaten) så
er du sikker på at få den rigtige.
Sørg for ved montering at udskæringerne i ventilen passer med resesserne på
termostaten ellers kan den være vanskelig at få på.
mvh mcloud blikkenslager

Fra : Ole N

Dato : 07-12-06 11:47

Nå men så smuter jeg en tur i Silvan her i eftermiddag med den gamle
termostaten i hånden.

Takker

mvh
Ole

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-12-06 13:36

hej!

Mads wrote:
> Har selv et hus fra 68 og jeg har skiftet adskillige termostater
> af type Danfoss RA-V som er dem med 34mm ventilhals
> Et par af dem er RA-VL som er lidt tyndere.

Jeg har en lejlighed (også fra '68), men mine ventiler er ikke af den
type med "trykknappen" på. Kan jeg også få termostater til disse?

Det ville jo unægteligt være noget nemmere end at skulle have en VVSer
ude og skifte det hele...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : DeBoss

Dato : 07-12-06 18:06

Hejsa..

Her kan man direkte se hvilke termostater der kan udskiftes med, ved de
fleste gamle :)
http://varme.danfoss.dk/PCMPDF/DK_Radiator_broch.pdf

Mvh Dennis

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-12-06 18:57

Hej!

DeBoss wrote:

> Hejsa..
>
> Her kan man direkte se hvilke termostater der kan udskiftes med, ved de
> fleste gamle :)

Hmm, mine ventiler er åbenbart fra et firma som hedder Herz, så jeg kommer nok
ikke så langt med det alligevel

Men tak for info.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Søren

Dato : 22-12-06 20:53

De termostater med en box på siden, er det til natsænkning??? Er der nogen,
der har en ca. pris på sådan en?

-Søren