/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Købeloven i forbindelse med specialfremsti~
Fra : TGJ


Dato : 07-12-06 07:18

Hej,

Hvordan er jeg stillet som forbruger overfor specialfemstillede varer
(Gardiner på mål, individuelt tilpassede skoindlæg etc) som IKKE er købt via
nettet?

Thomas



 
 
Peter Lykkegaard (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 07-12-06 08:26

TGJ wrote:
>
> Hvordan er jeg stillet som forbruger overfor specialfemstillede varer
> (Gardiner på mål, individuelt tilpassede skoindlæg etc) som IKKE er
> købt via nettet?
>
På samme måde som ved alle andre varer købt i en ganske alm forretning der
ikke reklamerer med returret
Reklamationsret, mangelbeføjelser etc

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



joke (07-12-2006)
Kommentar
Fra : joke


Dato : 07-12-06 08:32


"TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4577b1f4$0$3562$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Hvordan er jeg stillet som forbruger overfor specialfemstillede varer
> (Gardiner på mål, individuelt tilpassede skoindlæg etc) som IKKE er købt
> via nettet?

I en fysisk butik har du som standard ikke returret det er helt op til
butikken hvad de vælger.

Specielt fremstillede varer købt på nettet er heller ikke omfattet af de i
købeloven bestemte 14 dages returret.



Hilsen

Johnny




per christoffersen (07-12-2006)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 07-12-06 09:09


"joke" <jkp6670jeghaderspamsaafjernnubaredette@hotmail.ogdetnormalecom>
skrev i en meddelelse news:4577c363$0$4175$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4577b1f4$0$3562$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hej,
>>
>> Hvordan er jeg stillet som forbruger overfor specialfemstillede varer
>> (Gardiner på mål, individuelt tilpassede skoindlæg etc) som IKKE er købt
>> via nettet?
>
> I en fysisk butik har du som standard ikke returret det er helt op til
> butikken hvad de vælger.
>
> Specielt fremstillede varer købt på nettet er heller ikke omfattet af de i
> købeloven bestemte 14 dages returret.

De 14 dages fortrydelsesfrist er ikke bestemt i Købeloven men i
forbrugeraftaleloven.

/Per



David T. Metz (07-12-2006)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 07-12-06 11:59

TGJ skrev:

> Hvordan er jeg stillet som forbruger overfor specialfemstillede varer
> (Gardiner på mål, individuelt tilpassede skoindlæg etc) som IKKE er købt via
> nettet?

Med hensyn til hvad? Risikoovergang, reklamationsret
(mangelsbeføjelser), rettidig betaling eller ...?

David

TGJ (07-12-2006)
Kommentar
Fra : TGJ


Dato : 07-12-06 12:17


"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse
news:4577f3e0$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Med hensyn til hvad? Risikoovergang, reklamationsret (mangelsbeføjelser),
> rettidig betaling eller ...?

At de ikke lever op til mine forventninger



per christoffersen (07-12-2006)
Kommentar
Fra : per christoffersen


Dato : 07-12-06 12:20


"TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:4577f802$0$3560$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4577f3e0$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Med hensyn til hvad? Risikoovergang, reklamationsret (mangelsbeføjelser),
>> rettidig betaling eller ...?
>
> At de ikke lever op til mine forventninger

Prøv lige at være lidt mere specifik.
Generelt er det svært at sige andet end, at Købeloven omfatter alle køb.
Hvilken konkret betydning det har for dig er svært at sige uden en mere
dybtgående beskrivelse.

/Per



Jonas Kofod (07-12-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 07-12-06 12:30

TGJ wrote:
> "David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4577f3e0$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>Med hensyn til hvad? Risikoovergang, reklamationsret (mangelsbeføjelser),
>>rettidig betaling eller ...?
>
>
> At de ikke lever op til mine forventninger

Der er tale om mangler såfremt du ikke har modtaget hvad du er stillet i
udsigt eller med rimelighed kunne forvente. I såfald opnår du
mangelsbeføjelser jænvfør Købeloven. Juridisk set er der intet særligt i
at der er tale om en specialfremstillet vare.

S. Hansen (07-12-2006)
Kommentar
Fra : S. Hansen


Dato : 07-12-06 12:33

On Thu, 7 Dec 2006 12:16:34 +0100, "TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk>
wrote:

>
>"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse
>news:4577f3e0$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Med hensyn til hvad? Risikoovergang, reklamationsret (mangelsbeføjelser),
>> rettidig betaling eller ...?
>
>At de ikke lever op til mine forventninger
>

Men har du fået det du har bestilt, er der ikke noget at komme efter.

Har du derimod ikke fået den vare du har bestilt er der tale om en
mangel, som forretningen så kan vælge at udbedre.

Du er hverken bedre eller dårligt stillet fordi det er en
bestillingsvare, det handler om du har fået det du har bestilt.

Og det kan i sidste instants være en retsag der afgør dette.

Steen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste