test/search i streng??
Fra : Samir Munir

Dato : 26-06-01 17:29

Hejsa,

jeg ønsker at teste om en bid tekst forkommer i en streng variabel..

som følger

<script>
var orginal_streng="dette er en streng og jeg vil søge på haffelaf og
peterplys";

// hvis variablen orginal_streng indeholde "haff" i strengen skal der
//allertes og skrives fundtet hvis ikke ej fundet

if et eller andet test {alert("tekst fundtet")} else {alert("tekst
ikke fundet")}

</script>

jeg ved, at der i javascript findes en test som giver et ture/false
udtryk, men jeg har ikke kunne finde de rigte parametre eller måden at
bruge denne metode på.

Er der nogen der kan hjælpe!

og hvor finder jeg en side på nettet med dokumentation/reference over
hvordan funktion som test eller search metoden skal feedes med data?
jeg har ikek kunne finde en god side

mvh
Samir Munir
samir@mdb.ku.dk
mvh
Samir Munir
samir.munir[remove_this]@doctor.com

P.S.: Svar gerne også til min email

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-06-01 18:05

Samir Munir wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hejsa,
>
> jeg ønsker at teste om en bid tekst forkommer i en streng variabel..

proev noget i denne stil:

var str1 = 'Dette er en latterlig test'
var str2 = 'er en'
if (str1.indexOf(str2)!=-1){
   alert('teksten er fundet')
}
else{
   alert('Tekst ikke fundet')
}

> P.S.: Svar gerne også til min email

Sorry, no-can-do!

Med venlig hilsen
Lars

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer