News reader til Linux med Outlook Express ~
Fra : Kenneth

Dato : 03-12-06 19:02

Finder der en newsreader til Linux med samme feature som Outlook Express.
Dvs. sådan at når man har "Watch Thread" på en tråd, så markeres selve
overskriften på nyhedsgruppen rød, hvis der er kommet nye meddelelser
til en tråd der bliver overvåget?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-12-06 19:32

Fra : Kenneth

Dato : 03-12-06 19:47

Jep, den bruger jeg og den er ok.. Men den kan ikke præcis det som jeg
beskriver herunder.. desværre.

/Kenneth

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 03-12-06 20:59

Prøv at kigge på http://pan.rebelbase.com/

--
Allan Willems Joergensen

"I am Elmyra of Borg. We will hug you and squeeze you and love you..."

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 03-12-06 23:25

Kenneth wrote:
> Jep, den bruger jeg og den er ok.. Men den kan ikke præcis det som jeg
> beskriver herunder.. desværre.

Well, den bliver ikke rød men den kommer med sådan et lille flag ude til
venstre for subject, kig på "Message - Watch Thread (W)"

Kombineret med at man kun ser "Threads with unread" så giver det et
hurtigt overblik over emner på newsgroups.

Thomas

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 05-12-06 02:05

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]

> Kombineret med at man kun ser "Threads with unread" så giver det et
> hurtigt overblik over emner på newsgroups.

Det er jo ikke subjcted der bliver spurgt om det er gruppen, og det er
ikke til at skabe overblik.

Jeg har kigget efter den feature med mellemrum i omkring en 8-10 år. Den
fantes til et gammelt OS2 program jeg brugte før jeg startede med linux.
Fidusen er at du man kan skrive i et utal af grupper uden at det bliver
uoverkommeligt at følge med, og stadigvæk svare hvis der kommer respons
på ens indlæg(eller i andre interessandte tråde).

Sidst jeg testede var sylfeed-claws meget tæt på at det kunne lade sig
gøre med noget macro-programmering, det er nogen år siden. Den manglede
bare kommandoen i macrosproget til at ændre farve på grupperne,
functionen var der den var bare ikke en del af macrosproget.

Poul-Erik Andreasen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-12-06 10:09

Poul-Erik Andreasen wrote:

> Det er jo ikke subjcted der bliver spurgt om det er gruppen, og det er
> ikke til at skabe overblik.

Watch thread funktionen er da lige netop det han søger. Og hvis man
'Watcher' mange threads, så er der også en 'View Watched Threads with
Unread' så filtrere Thunderbird alle andre indlæg fra, så jeg mener
faktisk at den har mange af de funktioner som man kan have behov for.
Alternativt kan Gnus også anvendes, den er måske meget for anderledes
til mange folk da det her er keyboard der anvendes til alle funktioner
(det kører i emacs), jeg anvendte det i en 4-5 årig periode mens jeg
læste. Det var virkelig dejligt at kunne læse mail og news ligegyldig
hvor man var. Der skulle blot være netværk der kunne drive en ssh
forbindelse (den kan kører i en terminal).

Thomas

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 09-12-06 03:01

Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> hvor man var. Der skulle blot være netværk der kunne drive en ssh
> forbindelse (den kan kører i en terminal).

lad mig lige citere det oprindelige indlæg

>Dvs. sådan at når man har "Watch Thread" på en tråd, så markeres selve
>overskriften på nyhedsgruppen rød,

Du får ikke nogen ændring i overskriftsfarven på nyhedsgruppen ved watch
traed, den får først glæde af efter at du har åbnet gruppen, og det er
jo netop, det man vil minimere.

I øvrigt vil jeg ikke udelukke at gnus kan det trick, men nu kan jeg
ikke fordrage emacs, så jeg har aldrig rigtigt været fristet til at
prøve den. Men det kan da være at den oprindelige spørger har lyst til
at prøve den.

Poul-Erik Andreasen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-12-06 13:23

> I øvrigt vil jeg ikke udelukke at gnus kan det trick, men nu kan jeg
> ikke fordrage emacs, så jeg har aldrig rigtigt været fristet til at

Emacs er da for sej. Man skal bare lære 78905 forskellige taste
sekvenser uden ad. Heldigvis kan man få hjælp på

C-x C-h C-t

Nej vent

C-X M-h M-t

Det var heller ikke den

C-X A-h C-t

Nevermind!

Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-12-06 18:14

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> writes:

> Nevermind!

Du har ikke prøvet at køre den under X kan jeg høre?

Ikke sådan med de purister der insisterer på at verden skal ses gennem
et 2400 bauds modem :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-12-06 18:19

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> skrev 2006-12-09:

> Du har ikke prøvet at køre den under X kan jeg høre?

En sjælden gang. Men det føles ikke _rigtigt_ !?

> Ikke sådan med de purister der insisterer på at verden skal ses gennem
> et 2400 bauds modem :)

Hvem? Mig? He he. Næh, jeg er typen der insisterer på 1600x1200 med
mindst 100Mbit og 20+ terminalvinduer

Mit motto: den nemmeste måde at undgå museskader i den her branche er
at lade være med at bruge musen! Jeg har planer om at holde til jeg
bliver over 60

Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-12-06 19:04

> En sjælden gang. Men det føles ikke _rigtigt_ !?

Du ved jo ikke hvad _rigtigt_ ER!

> Hvem? Mig? He he. Næh, jeg er typen der insisterer på 1600x1200 med
> mindst 100Mbit og 20+ terminalvinduer

I 8 punkt font, så der kan STÅ noget.

> Mit motto: den nemmeste måde at undgå museskader i den her branche er
> at lade være med at bruge musen! Jeg har planer om at holde til jeg
> bliver over 60

Du kan også bare blive god til Cobol. Så kan du få arbejde til du dør.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-12-06 19:09

> I 8 punkt font, så der kan STÅ noget.

Du er ved at forstå det

> Du kan også bare blive god til Cobol. Så kan du få arbejde til du dør.

Hmm, Cobol. Har jeg kun hørt om. Måske jeg skulle lære Cobol i
næstkommende ferie. Nu har jeg snartsagt prøvet de fleste
computersprogs varianter.

Enten det eller Forth.

Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-12-06 19:13

> Hmm, Cobol. Har jeg kun hørt om. Måske jeg skulle lære Cobol i
> næstkommende ferie. Nu har jeg snartsagt prøvet de fleste
> computersprogs varianter.

Naturligvis i en mainframevariant - det skal jo være den ægte vare.

> Enten det eller Forth.

Tjah, de er jo begge Turing-komplette...

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-12-06 19:27

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> skrev 2006-12-09:

> Naturligvis i en mainframevariant - det skal jo være den ægte vare.

Det kan jeg så ikke klare. Det nærmeste jeg har været mainframe var
DDEs maskiner i starten af firserne.

> Tjah, de er jo begge Turing-komplette...

Det er whitespace og brainfuck også. Det er jo det facinerende ved dem
Thorbjørn. Selv VB er turing komplet!

Thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-12-06 09:47

> Det kan jeg så ikke klare. Det nærmeste jeg har været mainframe var
> DDEs maskiner i starten af firserne.

Der er en tysker der tillader gratis adgang til hans AS/400.

http://as400.holgerscherer.de/accounteng.html

Jeg ved ikke om han har Cobol på den men ellers så kan du se hvordan
et anderledes system ser ud.

> Det er whitespace og brainfuck også. Det er jo det facinerende ved dem
> Thorbjørn. Selv VB er turing komplet!

Jep. Men om der er nogen der gider skrive en gcc-backend til dem?
Næh, og hvad kan man så bruge dem til?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 09-12-06 19:13

Den 09 Dec 2006 18:08:42 GMT skrev Thomas S. Iversen:

> [...]
>
> Hmm, Cobol. Har jeg kun hørt om. Måske jeg skulle lære Cobol i
> næstkommende ferie. Nu har jeg snartsagt prøvet de fleste

Medmindre du er ekstremt glad for at skrive meget tekst
(a'la MULTIPLY PRICE BY COUNT GIVING TOTAL), og elsker globale
variable (findes der andet?), vil jeg fraråde Cobol.

Mvh
Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-12-06 19:22

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> Medmindre du er ekstremt glad for at skrive meget tekst
> (a'la MULTIPLY PRICE BY COUNT GIVING TOTAL), og elsker globale
> variable (findes der andet?), vil jeg fraråde Cobol.

Du må bare bruge et ordentligt udviklingsværktøj.

Men der blev snakket om jobsikkerhed, ikke om programmørvenlighed.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 09-12-06 19:47

Den 09 Dec 2006 19:22:22 +0100 skrev Thorbjørn Ravn Andersen:

> Du må bare bruge et ordentligt udviklingsværktøj.

Mig? Det var sg* ikke mig der ville lære Cobol.

Mvh
Kent

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-12-06 09:49

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> Mig? Det var sg* ikke mig der ville lære Cobol.

Så kunne du ellers endegyldigt slippe af med Windows :)
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 10-12-06 10:22

Den 10 Dec 2006 09:48:57 +0100 skrev Thorbjørn Ravn Andersen:

> Så kunne du ellers endegyldigt slippe af med Windows :)

Huh? Cobol findes skam også under Windows, så jeg kan ikke lige se
hvad det har med hinanden at gøre.

Mvh
Kent

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 09-12-06 19:28

> Medmindre du er ekstremt glad for at skrive meget tekst
> (a'la MULTIPLY PRICE BY COUNT GIVING TOTAL), og elsker globale
> variable (findes der andet?), vil jeg fraråde Cobol.

Nu blev jeg lokket af Thorbjørns løfter om krukken med guld for enden?

Thomas

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 09-12-06 11:36

On Sat, 09 Dec 2006 03:01:26 +0100, Poul-Erik wrote:

> [...]

> ikke fordrage emacs, så jeg har aldrig rigtigt været fristet til at
> prøve den. Men det kan da være at den oprindelige spørger har lyst til

Det kan Gnus ikke, heller ikke selvom man godt kan lide emacs.

Mvh.

--
"Jeg har snart gennemlæst det meste af Internettet for Adam Sjøgren
at finde en løsning - men uden resultat..." asjo@koldfront.dk