MS Windows
briani 27239
visning af HTML dok. i stifinderen
Fra : Newbie@news

Dato : 03-12-06 18:05

Hej

Jeg har 2 ting som irriterer mig og jeg håber at her er nogen som kan hjælpe

Jeg kan huske at jeg engang kunne se 'indholdet' af et html-dok i
Stifinderen, altså i mini format faktisk lidt ala Store ikoner. Uden at
skulle åbne dokumentet.
Kan godt være det var fra jeg gik fra win2000 til XP pro at de forsvandt, så
det er længe siden. Men det har nu gået og irriteret mig at jeg ikke kan se
hvad det indeholder.

Nogen som kan hjælpe med at få den mulighed tilbage? Eller er det bare MS
som har fravalgt den mulighed i XP?

Det næste er så at når jeg åbner et html-dok. så kommer IE browseren hele
tiden og blokere siden og man skal klikke sig frem for at få vist det her
Javascript. Nå jo, det er kun når jeg åbner dem lokalt, altså ikke dem som
jeg har uploaded.
Jeg har været inde og angive at MS IKKE skal blokere 'mine javascripter',
men jeg kan altså ikke finde ud af hvor jeg slår det fra.
Jeg har fulgt vejledningen som MS kommer med, men intet dur. Hjæælp!

Og så lige en den her sætning fra MS hjælp:
Hvis du ønsker at slå dem fra, skal du deaktivere oplysningerne for hver
meddelelsestype.
For hver meddelsestype? hm men intet om hvor man kan gøre det så det er
svært at få det slået fra.

Har også tænkt på at det kunne være at det ikke kan slåes fra i IE 6...
SP2.?

Glæder mig mega til jeres forslag.

Hilsen NyBien Møller

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-12-06 18:25

"Newbie@news" <mainemarks at varmmail.com> skrev :

>Nogen som kan hjælpe med at få den mulighed tilbage? Eller er det bare MS
>som har fravalgt den mulighed i XP?

Nisningen forsvandt med sp1, da det kunne udgøre en
sikkerhedsrisiko.

>Det næste er så at når jeg åbner et html-dok. så kommer IE browseren hele
>tiden og blokere siden og man skal klikke sig frem for at få vist det her
>Javascript. Nå jo, det er kun når jeg åbner dem lokalt,

Internetindstillinger => Avanceret => Sikkerhed => Tillad aktivt
indhold ...

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-12-06 19:22

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> skrev :

>Nisningen

Visningen

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Newbie@news

Dato : 03-12-06 20:47

<klippet>

> Internetindstillinger => Avanceret => Sikkerhed => Tillad aktivt
> indhold ...
>
> --
> Kerim

Tillad aktivt indhold.... fandt det under Avanceret.

Jeg takker mange gange. Det er bare så fedt ikke at blive gjort opmærksom på
den der blokering hele tiden.

NyBien Møller