Ridser og slibeskader ifm gulvslibning og ~
Fra : Jens U. K.

Dato : 01-12-06 10:07

Jeg har fået noget egetræesgulv slebet frit for gammel lak ludbehaqndlet
og olieret, men er ikke så tilfreds med resultatet...

Flere steder er der tydelige "slibespor", som om kanten af slipemaskinen
har haft fat i gulvet... enkelte andre steder er det som om at
kantsliberen har fået fat med kanten og her er der så halvmåneformede
"slibespor"... til slut er der dørkarme og stødtrin, hvor der er rester af
lak tilbage ude i kanterne...

Det er udført med regning af en professionel gulvmand.
Jeg har reklameret over det og der kom en gulvsliber ud og "reparerede"
fejlene... men han har ikke rettet mere end en tiendedel af fejlene...
De steder han har repareret er der så mærkbare lunker i gulvet...

Bør man være tilfreds med tydelige slibefejl når en proffesionel har
udført det?
Jeg ved ikke hvor svært det er, men umiddelbart synes jeg ikke det kan
passe!

Det drejer sig forresten om både sildebensparket og stave lagt i
kvadratisk mønster.

/Jens Ulrik

Fra : Gainsbourg

Dato : 01-12-06 10:46

Det lyder da helt grotesk - gulvet lyder jo til at være ødelagt. Hvis ham du
har brugt er medlem af brancheforeningen GSO, kan I få sagen afgjort ved syn
og han kan blive pålagt at udbedre skaderne/lægge nyt gulv. Er han ikke
medlem af GSO har du nok nogle andre klagemuligheder, men det bliver nok
ikke så let. Prøv at spørge i dk.videnskab.jura

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Jens U. K.

Dato : 01-12-06 10:56

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> wrote in message
> Det lyder da helt grotesk - gulvet lyder jo til at være ødelagt. Hvis
> ham du

Grotesk er måske så voldsomt et ord... jeg ved jo ikke om det er bare er
mig der perfektionist...

> har brugt er medlem af brancheforeningen GSO, kan I få sagen afgjort ved
> syn

Det tror jeg ikke han er, for jeg checkede en liste over dem der skulle
være medlem og der var han ikke umiddelbart... jeg tænkte at når nu det
var et A/S, så var de sikkert gode nok...

> og han kan blive pålagt at udbedre skaderne/lægge nyt gulv. Er han ikke
> medlem af GSO har du nok nogle andre klagemuligheder, men det bliver nok
> ikke så let. Prøv at spørge i dk.videnskab.jura

Ja, jeg kan da lige prøve at høre mulighederne der...
(XPOST med FUT til d.v.j)

Hvad er der af muligheder for at finde ud af om et arbejde er udført
acceptabelt, når firmaet ikke er medlem af en brancheforening?

/Jens Ulrik

Fra : Jens U. K.

Dato : 01-12-06 12:02

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message
> [...]
> være medlem og der var han ikke umiddelbart... jeg tænkte at når nu det
> var et A/S, så var de sikkert gode nok...

Nå... det var forkert... nu har jeg lige kigget på listen igen og der
optræder firmaet godt nok... så er det vel bare at ringe til GSO og høre
om man bør klage?!

/Jens Ulrik

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-12-06 01:33

Jens U. K. wrote:

> Hvad er der af muligheder for at finde ud af om et arbejde er udført
> acceptabelt, når firmaet ikke er medlem af en brancheforening?

Byggeriets ankenævn + syn og skøn

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-12-06 12:28

Hej!

Jens U. K. wrote:
> Bør man være tilfreds med tydelige slibefejl når en proffesionel har
> udført det?

Nej, ikke efter min mening. Jeg har kun prøvet at slibe gulve een gang,
og der er ingen slibespor at finde. Og jeg har været grundig i
hjørnerne, så der kom jeg også helt ned til træet uden at lave spor
efter udstyret.

--
Mvh, Kim Voss Schrader