/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Altea på gule plade - halv tillægsafgift
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 20-11-06 14:36

Hello,
Jeg har fået brændt mig lun på en Altea med DSG så sådan ein dings må jeg
have.

Men der har jo været meget snakke omkring man kunne få nedsat
tillægsafgiften til det halve hvis man brugte den privat/erhverv.
Så jeg ringede til skat - det eneste skat kunne gøre var at læse op af en
lovtekst hvor der blandt andet står "Det er herudover et krav, at det er
nødvendigt, at transporten foregår i en varebil."
10k spørgsmålet er så hvordan defineres dette?
Det kunne skat ikke svare på men sagde jeg skulle ringe til CRM.

CRM viste ikke noget om det - deopkræver kun afgiften.

Ringede til den lokale sherif for at høre hvad de krævede at papirer for at
indregistrerre den til privat/erhverv. Eneste krav var jeg skulle skrive
hvad den skulle bruges til derudover var de ligeglade.


Det efterlader mig jo stadigt med det store spørgsmål hvordan defineres det
at en varebil er et krav.
Fordi f.eks en alm bil sæderne lagt ned udgør jo også en anseeligt varerum.
Nogen der har haft held til at komme det nærmere en defination?
Ellers må man jo bare prøve og så tage skraldet hvis de kommer på
krigsstien.

Det drejer sig om af transport af IT udstyr til/fra kunder som konsulent i
mit konkrete tilfælde.


/Dennis



 
 
Christopher Stein (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Christopher Stein


Dato : 20-11-06 15:18

Dennis Pedersen skrev:
> Hello,
> Jeg har fået brændt mig lun på en Altea med DSG så sådan ein dings må jeg
> have.
>
> Men der har jo været meget snakke omkring man kunne få nedsat
> tillægsafgiften til det halve hvis man brugte den privat/erhverv.
> Så jeg ringede til skat - det eneste skat kunne gøre var at læse op af en
> lovtekst hvor der blandt andet står "Det er herudover et krav, at det er
> nødvendigt, at transporten foregår i en varebil."
> 10k spørgsmålet er så hvordan defineres dette?
> Det kunne skat ikke svare på men sagde jeg skulle ringe til CRM.
>
> CRM viste ikke noget om det - deopkræver kun afgiften.
>
> Ringede til den lokale sherif for at høre hvad de krævede at papirer for at
> indregistrerre den til privat/erhverv. Eneste krav var jeg skulle skrive
> hvad den skulle bruges til derudover var de ligeglade.
>
>
> Det efterlader mig jo stadigt med det store spørgsmål hvordan defineres det
> at en varebil er et krav.
> Fordi f.eks en alm bil sæderne lagt ned udgør jo også en anseeligt varerum.
> Nogen der har haft held til at komme det nærmere en defination?
> Ellers må man jo bare prøve og så tage skraldet hvis de kommer på
> krigsstien.
>
> Det drejer sig om af transport af IT udstyr til/fra kunder som konsulent i
> mit konkrete tilfælde.
>
>
> /Dennis
>
>
forholder det sig ikke således at det kun er biler på gule plader der
kan registreres til blandet kørsel ? - Det er vel også kun biler på gule
plader der kan klassificeres som "varebiler" ?

Biler på hvide plader kan vist ejes af virksomheden og bruges privat af
medarbejderen..

Hvad jeg ville gøre er at købe den privat og få kørselspenge hvis du er
lønmodtager / skattefradrag som selvstændig..

Dennis Pedersen (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 20-11-06 15:30


"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:4561b90e$0$3562$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Dennis Pedersen skrev:
>> Hello,
>> Jeg har fået brændt mig lun på en Altea med DSG så sådan ein dings må jeg
>> have.


> forholder det sig ikke således at det kun er biler på gule plader der kan
> registreres til blandet kørsel ? - Det er vel også kun biler på gule
> plader der kan klassificeres som "varebiler" ?

Det er også en VAN jeg har kigge på
En på hvideplader med DSG er jo ikke til at komme i nærheden af for os
dødelige


> Hvad jeg ville gøre er at købe den privat og få kørselspenge hvis du er
> lønmodtager / skattefradrag som selvstændig..

Det gør jeg også.
Men fidusen er jeg slipper med det halve af tillægsafgiften (5000dask hvis
en gulpladebil bruges privat).


/Dennis



Christopher Stein (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Christopher Stein


Dato : 20-11-06 16:03

Dennis Pedersen skrev:
> "Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> news:4561b90e$0$3562$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Dennis Pedersen skrev:
>>> Hello,
>>> Jeg har fået brændt mig lun på en Altea med DSG så sådan ein dings må jeg
>>> have.
>
>
>> forholder det sig ikke således at det kun er biler på gule plader der kan
>> registreres til blandet kørsel ? - Det er vel også kun biler på gule
>> plader der kan klassificeres som "varebiler" ?
>
> Det er også en VAN jeg har kigge på
> En på hvideplader med DSG er jo ikke til at komme i nærheden af for os
> dødelige
>

ah, ok. :)
>
>> Hvad jeg ville gøre er at købe den privat og få kørselspenge hvis du er
>> lønmodtager / skattefradrag som selvstændig..
>
> Det gør jeg også.
> Men fidusen er jeg slipper med det halve af tillægsafgiften (5000dask hvis
> en gulpladebil bruges privat).
>
>
> /Dennis
>
>


er du selvstændig eller lønmodtager?

Dennis Pedersen (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 20-11-06 16:07


"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:4561c387$0$3495$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Dennis Pedersen skrev:

>> Det gør jeg også.
>> Men fidusen er jeg slipper med det halve af tillægsafgiften (5000dask
>> hvis en gulpladebil bruges privat).
>
> er du selvstændig eller lønmodtager?

Lønmodtager


/Dennis



Rune Larsen (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 20-11-06 15:56

Enhver gulpladebil betragtes som varebil.
Fidusen går på at selv hvis man kun bruger sin bil erhversmæssigt én
gang på et år, så er det blandet brug og du kan nøjes med halv afgift.
Fx hvis du får kilometerpenge af arbejdet for at have brugt din egen bil
til noget, så er det nok.
Hvorvidt væsenet overhovedet tjekker den erhversmæssige brug er et andet
spørgsmål..

Mvh Rune

Dennis Pedersen wrote:
> Hello,
> Jeg har fået brændt mig lun på en Altea med DSG så sådan ein dings må jeg
> have.
>
> Men der har jo været meget snakke omkring man kunne få nedsat
> tillægsafgiften til det halve hvis man brugte den privat/erhverv.
> Så jeg ringede til skat - det eneste skat kunne gøre var at læse op af en
> lovtekst hvor der blandt andet står "Det er herudover et krav, at det er
> nødvendigt, at transporten foregår i en varebil."
> 10k spørgsmålet er så hvordan defineres dette?
> Det kunne skat ikke svare på men sagde jeg skulle ringe til CRM.
>
> CRM viste ikke noget om det - deopkræver kun afgiften.
>
> Ringede til den lokale sherif for at høre hvad de krævede at papirer for at
> indregistrerre den til privat/erhverv. Eneste krav var jeg skulle skrive
> hvad den skulle bruges til derudover var de ligeglade.
>
>
> Det efterlader mig jo stadigt med det store spørgsmål hvordan defineres det
> at en varebil er et krav.
> Fordi f.eks en alm bil sæderne lagt ned udgør jo også en anseeligt varerum.
> Nogen der har haft held til at komme det nærmere en defination?
> Ellers må man jo bare prøve og så tage skraldet hvis de kommer på
> krigsstien.
>
> Det drejer sig om af transport af IT udstyr til/fra kunder som konsulent i
> mit konkrete tilfælde.
>
>
> /Dennis
>
>

alexbo (20-11-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 20-11-06 16:08


"Dennis Pedersen" skrev

> Så jeg ringede til skat - det eneste skat kunne gøre var at læse op af en
> lovtekst hvor der blandt andet står "Det er herudover et krav, at det er
> nødvendigt, at transporten foregår i en varebil."
> 10k spørgsmålet er så hvordan defineres dette?

At transporten ikke kan foregå rimeligt med en personbil.
I den nedenstående afgørelse blev det bla.a. gjort gældende at det rent
sikkerhedsmæssigt er bedre med en varebil.

Noget stort og tungt IT udstyr vil næppe give problemer, men et par kabler
og en CDrom vil ikke kunne klare kravet.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=363837&vID=0&search=tillægsafgift

mvh
Alex Christensen





Leif Langgaard (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 20-11-06 18:49

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4561aef1$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Men der har jo været meget snakke omkring man kunne få nedsat
> tillægsafgiften til det halve hvis man brugte den privat/erhverv.
> Så jeg ringede til skat - det eneste skat kunne gøre var at læse op af en
> lovtekst hvor der blandt andet står "Det er herudover et krav, at det er
> nødvendigt, at transporten foregår i en varebil."
> 10k spørgsmålet er så hvordan defineres dette?

Er det ikke så enkelt, der er jo ikke tillægsafgift på biler med hvide
plader, så afgiften kan vel nedsættes på alle gulpladebiler fra 06.98 og
frem, da de alle er "varebiler"!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:
http://www.azfotos.com/ http://www.webshots.com/
Skandinaviens største billedarkiv www.fotomedia.se



alexbo (20-11-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 20-11-06 18:56


"Leif Langgaard" skrev

>>"Det er herudover et krav, at det er nødvendigt, at transporten foregår i
>>en varebil."

> Er det ikke så enkelt, der er jo ikke tillægsafgift på biler med hvide
> plader, så afgiften kan vel nedsættes på alle gulpladebiler fra 06.98 og
> frem, da de alle er "varebiler"!

Det er ikke et spørgmål om hvad der er en varebil, men hvad transportbehovet
er.
En sælger med sin lille mappe kan ikke siges at have et varetransportbehov,
og kan derfor ikke køre privat/erhverv med halv tillægsafgift.

mvh
Alex Christensen



Leif Langgaard (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 20-11-06 19:47

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4561f14f$0$138$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>
>
> Det er ikke et spørgmål om hvad der er en varebil, men hvad
> transportbehovet er.
> En sælger med sin lille mappe kan ikke siges at have et
> varetransportbehov, og kan derfor ikke køre privat/erhverv med halv
> tillægsafgift.
>

Du har ret, jeg har bare kendskab til personale på nogle institutioner som
kører med beboere i deres "halvtillægsafgiftsgulpladebiler", men der står
nok noget andet end "beboere" på papirerne

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:
http://www.azfotos.com/ http://www.webshots.com/
Skandinaviens største billedarkiv www.fotomedia.se



Morten Fruergaard (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 20-11-06 19:37

Dennis Pedersen wrote:
> Hello,
> Jeg har fået brændt mig lun på en Altea med DSG så sådan ein dings må
> jeg have.


Så kig over i dk.marked.privat.bil, hvor der er en, som skal af med en
næsten ny (2md/23.000km) med afslag på ca. 50.000 kr...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Dennis Pedersen (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 20-11-06 20:03


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:4561f5b2$0$49204$14726298@news.sunsite.dk...
> Dennis Pedersen wrote:
>> Hello,
>> Jeg har fået brændt mig lun på en Altea med DSG så sådan ein dings må
>> jeg have.
>
>
> Så kig over i dk.marked.privat.bil, hvor der er en, som skal af med en
> næsten ny (2md/23.000km) med afslag på ca. 50.000 kr...


Det er det indlæg fra 16/11 du tænker på?
Det er en FR som ikke fåes med DSG

Har man prøvet DSG een gang er man solgt :)


/Dennis



Psypher (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Psypher


Dato : 20-11-06 21:15

> Det er det indlæg fra 16/11 du tænker på?
> Det er en FR som ikke fåes med DSG

til gengæld har den et væld af udstyr samt 170 diesel hk, det er ikke at
kimse af


>
> Har man prøvet DSG een gang er man solgt :)
>

Måske

>
> /Dennis
>



Dennis Pedersen (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 20-11-06 21:25


"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
news:45620cc9$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Det er det indlæg fra 16/11 du tænker på?
>> Det er en FR som ikke fåes med DSG
>
> til gengæld har den et væld af udstyr samt 170 diesel hk, det er ikke at
> kimse af


Jae min forsikring vil ikke have med den at gøre når vi kommer over 150hk.
Skal ikke bruge en racerbil , hellere en der ikke skal røres i kassen på :)


/Dennis



Martin Johansen [600~ (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-11-06 21:31

In article <45620f28$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> wrote:

> Jae min forsikring vil ikke have med den at gøre når vi kommer over 150hk.

Og?

Der findes 50 forskellige selskaber...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Flemming (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 20-11-06 21:05

Dennis Pedersen wrote:
> Hello,
> Jeg har fået brændt mig lun på en Altea med DSG så sådan ein dings må
> jeg have.

Ja, den er for fed at køre rundt i. Fik min forrige torsdag, og ej hvor
kører den bare godt. Er gået fra en A3'er 1,8T, til Altea 2.0 DSG.
Undervognen er bedre, overblikket over trafikken er bedre, og jeg tror også
den accelerer bedre. (Ved det ikke endnu da jeg ikke vil fyre den af før jeg
har kørt 1500km) Men det når jeg også i denne uge

En ting jeg syntes du skal bestille er ekstra støj isolering ved baghjulene.
(Seat har en fast pris på det)

Mvh. Flemming
Nu skal jeg bare lige have solgt min A3'er



Dennis Pedersen (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 20-11-06 21:24


"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45620a83$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...
> Dennis Pedersen wrote:
>> Hello,
>> Jeg har fået brændt mig lun på en Altea med DSG så sådan ein dings må
>> jeg have.
>
> Ja, den er for fed at køre rundt i. Fik min forrige torsdag, og ej hvor
> kører den bare godt. Er gået fra en A3'er 1,8T, til Altea 2.0 DSG.
> Undervognen er bedre, overblikket over trafikken er bedre, og jeg tror
> også den accelerer bedre. (Ved det ikke endnu da jeg ikke vil fyre den af
> før jeg har kørt 1500km) Men det når jeg også i denne uge
>
> En ting jeg syntes du skal bestille er ekstra støj isolering ved
> baghjulene. (Seat har en fast pris på det)
>

Det koster 2500 dask
Jeg har tænkt mig at købe en brugt og gå amok med støjisolerende plader i
varerummet.
Har også læst noget om nogle på seatclub der har monteret et ekstra "vindue"
til varerummet med stor støjdæmpning til følge


/Dennis



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177564
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408977
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste