/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Må man det?
Fra : kvpb


Dato : 27-10-06 16:51

Hej

Jeg har en opel Zafira på gule plader, dejlig stor plads bagi,
spørgmålet er så må jeg ligge en madras bagi og køre ud i sommerlandet
overnatte på en p-plads, resteplads o.l.

Hilsen kvpb

 
 
Morten Fruergaard (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 27-10-06 17:21

kvpb wrote:
> Hej
>
> Jeg har en opel Zafira på gule plader, dejlig stor plads bagi,
> spørgmålet er så må jeg ligge en madras bagi og køre ud i sommerlandet
> overnatte på en p-plads, resteplads o.l.

Nej.
Jeg har af en T&S medarbejder fået at vide, at der ikke må være madras
bagi - jeg gør det dog "tit" selv.
Og det er i DK ikke lovligt at overnatte tilfældige steder (SVJH)

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Preben Riis Sørensen (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 27-10-06 17:37


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev
> Nej.
> Jeg har af en T&S medarbejder fået at vide, at der ikke må være madras
> bagi

Jeg har fået at vide at der netop gerne må ligge(og bruges) soveudstyr, bare
det ikke er fastmonteret.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Dr. Hansen (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Dr. Hansen


Dato : 28-10-06 10:17

> Jeg har fået at vide at der netop gerne må ligge(og bruges) soveudstyr,
> bare
> det ikke er fastmonteret.

Det er to forskellige ting.

Det ene er regler for bilen - det andet er regler for, hvad du må "ude i
samfundet".

Du må gerne have en madas bagi - men du må ikke "slå lejr" alle vegne.

--
Dr. Hansen



Ukendt (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-10-06 18:02


> Og det er i DK ikke lovligt at overnatte tilfældige steder (SVJH)

Er ret så sikker på at man godt må tage et hvil. Altså er det aktiviteten
der er gældende. Man må ikke camperer de fleste steder, det er en anden
aktivitet.

/mig



Morten Fruergaard (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 27-10-06 18:09

Søren Wagner wrote:
>> Og det er i DK ikke lovligt at overnatte tilfældige steder (SVJH)
>
> Er ret så sikker på at man godt må tage et hvil. Altså er det
> aktiviteten der er gældende. Man må ikke camperer de fleste steder,
> det er en anden aktivitet.

Der er vel forskel på at ligge sig en 1 time og så på at overnatte...

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Kent (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 27-10-06 18:21


"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse
news:45423bf4$0$12668$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>> Og det er i DK ikke lovligt at overnatte tilfældige steder (SVJH)
>
> Er ret så sikker på at man godt må tage et hvil. Altså er det aktiviteten
> der er gældende. Man må ikke camperer de fleste steder, det er en anden
> aktivitet.
>
> /mig
>

Jeg synes der var snak om for få måneder siden, at der var stillet
forslag om at gøre det muligt at overnatte de fleste steder i
den danske natur?

Er det ikke rigtigt? Har andre ikke hørt det? Måske er det ikke
blevet til noget endnu...........

Kent.



Lars O. (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Lars O.


Dato : 27-10-06 21:57

On Fri, 27 Oct 2006 18:21:02 +0200, Morten Fruergaard wrote:

> kvpb wrote:
>> Hej
>>
>> Jeg har en opel Zafira på gule plader, dejlig stor plads bagi,
>> spørgmålet er så må jeg ligge en madras bagi og køre ud i sommerlandet
>> overnatte på en p-plads, resteplads o.l.
>
> Nej.
> Jeg har af en T&S medarbejder fået at vide, at der ikke må være madras
> bagi - jeg gør det dog "tit" selv.
> Og det er i DK ikke lovligt at overnatte tilfældige steder (SVJH)

Jo, det må man gerne.
Man må f.eks. gerne overnatte i en autocamper på en p-plads i DK, men i
samme øjeblik man knalder en havestol eller et bord op ved siden af den,
så er det camping, og det må man ikke.

/Lars

Anders Christensen (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 27-10-06 23:11

Lars O. skrev:
> On Fri, 27 Oct 2006 18:21:02 +0200, Morten Fruergaard wrote:
>
>> kvpb wrote:
>>> Hej
>>>
>>> Jeg har en opel Zafira på gule plader, dejlig stor plads bagi,
>>> spørgmålet er så må jeg ligge en madras bagi og køre ud i sommerlandet
>>> overnatte på en p-plads, resteplads o.l.
>> Nej.
>> Jeg har af en T&S medarbejder fået at vide, at der ikke må være madras
>> bagi - jeg gør det dog "tit" selv.
>> Og det er i DK ikke lovligt at overnatte tilfældige steder (SVJH)
>
> Jo, det må man gerne.
> Man må f.eks. gerne overnatte i en autocamper på en p-plads i DK, men i
> samme øjeblik man knalder en havestol eller et bord op ved siden af den,
> så er det camping, og det må man ikke.

Synes ellers der står skiltet med det modsatte rigtig mange steder

Anders Christensen (27-10-2006)
Kommentar
Fra : Anders Christensen


Dato : 27-10-06 23:12

Anders Christensen skrev:
> Lars O. skrev:

>> Jo, det må man gerne. Man må f.eks. gerne overnatte i en autocamper på
>> en p-plads i DK, men i
>> samme øjeblik man knalder en havestol eller et bord op ved siden af den,
>> så er det camping, og det må man ikke.
>
> Synes ellers der står skiltet med det modsatte rigtig mange steder

Og ved nærmere eftertanke er det jo logisk nok at det er tilladt at det
er lovligt når der ikke er skiltet med at det er forbudt...
Jeg skal vist sove lidt mere..

Morten Fruergaard (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 28-10-06 07:15

Lars O. wrote:
>> Nej.
>> Jeg har af en T&S medarbejder fået at vide, at der ikke må være
>> madras bagi - jeg gør det dog "tit" selv.
>> Og det er i DK ikke lovligt at overnatte tilfældige steder (SVJH)
>
> Jo, det må man gerne.
> Man må f.eks. gerne overnatte i en autocamper på en p-plads i DK, men
> i samme øjeblik man knalder en havestol eller et bord op ved siden af
> den, så er det camping, og det må man ikke.

OK.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



C. Caspersen (28-10-2006)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 28-10-06 09:16

"Lars O." <larso@spymac.com> skrev i en meddelelse
news:pan.2006.10.27.20.57.02.478652@spymac.com...

> Man må f.eks. gerne overnatte i en autocamper på en p-plads i DK, men i
> samme øjeblik man knalder en havestol eller et bord op ved siden af den,
> så er det camping, og det må man ikke.

Nå, så må vi hellere bede politiet om at rage alle bænke og borde ned på
vores rastepladser.

Læs iøvrigt

http://www.folketinget.dk/Samling/20001/spor_sv/S3489.htm

Lastbiler kan holde der op til 12 timer - det må derfor også være lovligt
for andre.

/Caspersen



Hr. Jensen (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 28-10-06 10:06

Den Fri, 27 Oct 2006 17:51:02 +0200 sendte kvpb <x@comxnet.dk>
følgende røgsignaler:

>Hej
>
>Jeg har en opel Zafira på gule plader, dejlig stor plads bagi,
>spørgmålet er så må jeg ligge en madras bagi og køre ud i sommerlandet
>overnatte på en p-plads, resteplads o.l.

Husk en gasalarm, hvis der skulle komme nogle østeuropæere forbi i
løbet af natten.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...

Uffe Ravn (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 28-10-06 10:23

Hr. Jensen wrote:

> Husk en gasalarm, hvis der skulle komme nogle østeuropæere forbi i
> løbet af natten.

Den nytter vel intet når man er alene på rastepladsen?

Mvh. Uffe Ravn



Dr. Hansen (28-10-2006)
Kommentar
Fra : Dr. Hansen


Dato : 28-10-06 10:24

> Husk en gasalarm, hvis der skulle komme nogle østeuropæere forbi i
> løbet af natten.

Og en stor hund, der altid har et øje åbent...
--
Dr. Hansen



Hans L. Jørgensen (29-10-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 29-10-06 13:36


"kvpb" <x@comxnet.dk> skrev i en meddelelse
news:0ia4k21el7rp4rm9edlv55k9t1autovkgm@4ax.com...
> Hej
>
> Jeg har en opel Zafira på gule plader, dejlig stor plads bagi,
> spørgmålet er så må jeg ligge en madras bagi og køre ud i sommerlandet
> overnatte på en p-plads, resteplads o.l.
>

Hvis du ikke har din bil registreret som firmabil og trukket moms ud af
den, er der ingen der kan have noget i mod. Sålænge det er tilladt at
parkere hvor du overnatter, kan ingen gøre dig noget.

Vær dog opmærksom på at der for at tilgodese lokale interesser (læs
campingpladser) er lave forbud mod overnatning i eksempelvis autocampere på
specifikke Ppladser i nærheden af byer med campingpladser.



--
MVH Hans



Per Henneberg Kriste~ (31-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 31-10-06 00:03

Hans L. Jørgensen wrote:
> "kvpb" <x@comxnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:0ia4k21el7rp4rm9edlv55k9t1autovkgm@4ax.com...

> Vær dog opmærksom på at der for at tilgodese lokale interesser (læs
> campingpladser) er lave forbud mod overnatning i eksempelvis
> autocampere på specifikke Ppladser i nærheden af byer med
> campingpladser.

F.eks. Vejers og Blåvand, hvor det er helt logisk at bl.a. tyskere ankommer
måske en dag for tidligt for at overtage sommerhus, og som så ikke må
overnatte ... men campingpladserne og hotellerne har lukket, so what to do?

Andre overnatter på stranden, også flere dage i streg (så det med
sommerhuset .. bob bob). En gang hvert 2. år får den lokale landbetjent
skrevet i avisen at tyskerne skam bliver checket, men det er langt fra ofte
nok.

Desuden kan de bare køre uden for campingforbudtpårastepladserne-zonen og
overnatte der.

Der er øde nok derude :)

--
Per, Esbjerg



Leif Neland (05-11-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 05-11-06 13:25

kvpb wrote:
> Hej
>
> Jeg har en opel Zafira på gule plader, dejlig stor plads bagi,
> spørgmålet er så må jeg ligge en madras bagi og køre ud i sommerlandet
> overnatte på en p-plads, resteplads o.l.

Lidt apropos, så har jeg hørt ( ) om een, der havde en "bo-container" på
sin pickup.

Den havde ben, så den kunne stå på jorden, løftet to cm over pickup-ladet.

Og sit eget batteri, tilsluttet bilen med et stik, der blev fjernet, når der
blev camperet.

Så koster det ikke noget i skat eller lign.

Leif



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177564
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408988
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste