/
Forside
/
Interesser
/
Fritid
/
Biler
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Biler
#
Navn
Point
1
dova
36582
2
alimak
21895
3
EA_HS
19179
4
refi
16217
5
transor
15483
6
Cortina01
14584
7
pallenoc
13678
8
3773
13117
9
geu
12469
10
Nordsted1
11856
Spørgsmål omkring hydrauliske ventilløfter~
Fra :
Mads Stetter
Dato :
26-10-06 09:52
Hej Alle
1. Hvorfor må man ikke ligge ventilløftere på hovedet. Og gør det nogen
skade
hvis dette er sket? (Over længere tid)
2. Kan defekte hydrauliske ventilløftere gøre nogen skade på motoren, eller
sker
der ikke andet end at de tikker?
MVH Stetter
Christopher Stein (
26-10-2006
)
Kommentar
Fra :
Christopher Stein
Dato :
26-10-06 10:39
Mads Stetter skrev:
> Hej Alle
>
> 1. Hvorfor må man ikke ligge ventilløftere på hovedet. Og gør det nogen
> skade
> hvis dette er sket? (Over længere tid)
>
det er mig bekendt fordi de så klapper sammen og ikke er til at få fra
hinanden igen..
> 2. Kan defekte hydrauliske ventilløftere gøre nogen skade på motoren, eller
> sker
> der ikke andet end at de tikker?
>
> MVH Stetter
>
>
der sker ikke andet end at de tikker.. men det er også nok - min mondeo
lyder som en dieselhakker..
Brian (
26-10-2006
)
Kommentar
Fra :
Brian
Dato :
26-10-06 17:55
"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
news:45408238$0$3447$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> 1. Hvorfor må man ikke ligge ventilløftere på hovedet. Og gør det nogen
>> skade
>> hvis dette er sket? (Over længere tid)
>
> det er mig bekendt fordi de så klapper sammen og ikke er til at få fra
> hinanden igen..
Er det noget man kan få lidt mere forklaring på? Jeg kender en som har
skiftet hydr. ventilløftere og pumpe på sin Mazda 626 GE, men den tikker
stadig - det kunne jo være at mekkeren har lavet en fejl...
Henrik B. (
27-10-2006
)
Kommentar
Fra :
Henrik B.
Dato :
27-10-06 06:49
"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:4540e86a$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Er det noget man kan få lidt mere forklaring på? Jeg kender en som har
> skiftet hydr. ventilløftere og pumpe på sin Mazda 626 GE, men den tikker
> stadig - det kunne jo være at mekkeren har lavet en fejl...
Pumpe?
--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...
Christopher Stein (
27-10-2006
)
Kommentar
Fra :
Christopher Stein
Dato :
27-10-06 07:19
Brian skrev:
> "Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> news:45408238$0$3447$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> 1. Hvorfor må man ikke ligge ventilløftere på hovedet. Og gør det nogen
>>> skade
>>> hvis dette er sket? (Over længere tid)
>> det er mig bekendt fordi de så klapper sammen og ikke er til at få fra
>> hinanden igen..
>
> Er det noget man kan få lidt mere forklaring på? Jeg kender en som har
> skiftet hydr. ventilløftere og pumpe på sin Mazda 626 GE, men den tikker
> stadig - det kunne jo være at mekkeren har lavet en fejl...
>
>
Hvilken pumpe?
Det er olie der er i dem - trykket dannes af oliepumpen.
Hvis de stadigvæk tikker, er det nok en slidt knastaksel der er synderen
- dette plejer dog sjældent at være et problem på mondeoen.
Søg
Alle emner
Interesser
Fritid
Biler
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177564
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408988
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.