forskel på DSTN og TFT (FTF?) skærm
Fra : HarleyDK

Dato : 26-06-01 11:47

Hej gruppe,

er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på bærbare
skærmtyper DSTN og FTF (TFT?).

På forhånd tak,

Morten.

Fra : Michael Petersen

Dato : 26-06-01 13:16

DSTN er den billige dårlige løsning. Skærmen bliver hurtig ulæselige hvis du
ikke sidder perfekt foran i optimale lysforhold. Den kan ikke anbefales
medmindre den bærbare primærk skal bruges i dockstation med ekstern skærm.

TFT er bedst og sikrer dig en god kontrast også i solskin. Kan klart
anbefales.

mvh

Michael

Fra : Booggyman

Dato : 26-06-01 19:56

Hvis du kan komme ud for at skulle bruge den uden for optimale lysforhold,
så køb HELT sikkert en TFT, jeg valgte en DSTN pga. min nærighed og så det
faktum at jeg ikke skal bruge den ?!?

Men en dag skulle jeg have em vigtig email og tog den med på arbejde og så
via mobilen på nettet- men det var totaly umuligt at se muse-makøren

så brug de ekstra penge på en TFT!!

--
---------signatur-----------
http://hjem.get2net.dk/booggyman

Fra : Cubus

Dato : 26-06-01 20:53

> [...]
>
> Men en dag skulle jeg have em vigtig email og tog den med på arbejde og så
> via mobilen på nettet- men det var totaly umuligt at se muse-makøren

Er der ikke også en ordentlig slørhale efter musepilen når den bevæges hen
over skærmen med dstn?
Det er der slet ikke ved tft.

--
Cubus

Fra : Allan Nielsen

Dato : 26-06-01 21:18

JO, en kæmpe slørhale! opdateringshastigheden er meget langsom, alt hvad du
trækker hen over skærmen, slæber en lang slørhale efter sig!

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-06-01 10:55

Det er som regel noger man sætter til fordi markøren har en "ubådseffekt" på
DSTN skærme. Når du bevæger markøren hurtigt forsvinder den for at dukke op
igen når du stoppe med at bevæge den. Derfor kan det være svært at finde sin
markør. Sætter man en slørhale efter musen er det nemmere at se hvor musen
er henne på skærmen.

mvh

Michael

Fra : Booggyman

Dato : 27-06-01 20:30

> Er der ikke også en ordentlig slørhale efter musepilen når den bevæges hen
> [...]

man skal ihvertfald ikke bruge den til spil , så er man død, før man ved at
spillet er startet. *GG*

nå men jeg har den bare stående/liggende som backup eller hvad man nu skal
kalde det.