"Sendt ind på værelset"
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 01-12-06 10:39

Jeg har tænkt og læst. Jeg er kommet til den konklusion, at et barns
nedkøling efter en agression ikke bør ske på værelset, men at vi istedet som
forældre skal hente inspiration fra boksningens verden og gå "til neutralt
hjørne."

Værelset skal helst ikke opfattes som en straffeforanstaltning - en celle.

Efter at junior (4 år) gentagne gange havde fjernet alt fra sengen (bamser,
puder, madras og sågår et par skruer (med fingrene! og de sad fast.)), har
jeg nu fundet en stol, som står i gangen. Der er nu her at ungen havner i et
par minutter, istedet for værelset.

Hvordan lyder det?

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
http://blog.myspace.com/covergaard3650
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."

Fra : MuS..

Dato : 01-12-06 14:08

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg nu fundet en stol, som står i gangen. Der er nu her at ungen havner i

Hejsa..
Jeg er heller ikk til det med værelset og da slet ikk den berømte " gå i
seng tur "
De får bare den opfattelse som du selv siger, at nå nu leger vi på værelset,
men hvad har jeg liiigggge gjort
Jeg er oz mere til en stol eller et gulvhjørne i stuen, og ikke med udsigt
til tv....
Hilsen Bente

Fra : Sabina H.

Dato : 01-12-06 23:53

Carsten Overgaard wrote:
> [...]
> sad fast.)), har jeg nu fundet en stol, som står i gangen. Der er nu
> her at ungen havner i et par minutter, istedet for værelset.

jeg er af den holdning at hver familie skal gøre hvad der virker!! (for dem
altså)...
for nogle er det værelset, for andre en måtte midt i det mest befærdede
område i huset, og for andre igen en stol i et afsides hjørne... og for
nogle er timeout slet ikke løsningen.....

pointen med hele "time out"-konceptet er jo netop at man kommer væk fra
konflikten, og dermed lader den "fise af", sådan at man igen kan kommunikere
på en ordentlig måde...
hvis det, for jer, er en stol i gangen, og det fungerer efter hensigtet.....
fedt!!
bare husk at snakke med junior bagefter, så du er sikker på at han har
forstået hvorfor han skulle sidde der ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Benny den 9.

Dato : 02-12-06 10:38

Carsten Overgaard wrote:
> [...]
> jeg nu fundet en stol, som står i gangen. Der er nu her at ungen havner i et

middelalderligt

--
Bæ9

- overgir sig aldrig