/ Forside / Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Højere uddannelser
#NavnPoint
Nordsted1 1588
erling_l 1224
ans 1150
dova 895
gert_h 800
molokyle 661
berpox 610
creamygirl 610
3773 570
10  jomfruane 570
Flødeskumsmisbrug
Fra : Max


Dato : 15-11-06 10:11

Hej

For et stykke tid siden var der en tråd omkring lattergas
i flødeskumssifoner. Der blev bl.a. diskuteret om det
kunne misbruges. Det ser nu ud til at det kan det

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4080982/

Mvh Max



 
 
N_B_DK (15-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 15-11-06 13:01

In news:455ad993$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> Hej
>
> For et stykke tid siden var der en tråd omkring lattergas
> i flødeskumssifoner. Der blev bl.a. diskuteret om det
> kunne misbruges. Det ser nu ud til at det kan det
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4080982/
>
> Mvh Max

Det er jo direkte idioti at ville have det forbudt, hvis det stod til læger
og politikere, skulle ALT der kan misbruges forbydes, hvad så med vand ?
(folk kan jo drukne sig)

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Max (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 15-11-06 13:59

Hej N_B_DK

> Det er jo direkte idioti at ville have det forbudt, hvis det stod til

Ja, forbyd livet, man dør af det :)

Mvh Max



Thorbjørn Ravn Ander~ (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 15-11-06 15:49

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> > Det er jo direkte idioti at ville have det forbudt, hvis det stod til
>
> Ja, forbyd livet, man dør af det :)

Pas nu på - det kunne risikere at blive et abortargument.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Martin Andersen (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 15-11-06 15:59

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> writes:
>
>
>>>Det er jo direkte idioti at ville have det forbudt, hvis det stod til
>>
>>Ja, forbyd livet, man dør af det :)
>
>
> Pas nu på - det kunne risikere at blive et abortargument.
>
så er spørgsmålet om det er argument for eller imod abort... boooing

Max (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 15-11-06 17:09

Hej Martin

> så er spørgsmålet om det er argument for eller imod abort... boooing

Slutresultatet er det samme, kun tidspunktet er forskellig.

--
Mvh Max



Preben Riis Sørensen (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 15-11-06 19:15


"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev
> Ja, forbyd livet, man dør af det :)

I særlig grad når det er sexuelt overført.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Max (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 15-11-06 19:26

Hej Preben

> I særlig grad når det er sexuelt overført.

Vil det sige at du tror at en klon lever evigt ? :)

--
Mvh Max



Ole P. (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Ole P.


Dato : 15-11-06 18:21

N_B_DK wrote:

>
> Det er jo direkte idioti at ville have det forbudt, hvis det stod til
> læger og politikere, skulle ALT der kan misbruges forbydes, hvad så
> med vand ? (folk kan jo drukne sig)

Uha uha. Det er meget mere farligt end som så!
Se blot her: http://www.dhmo.org/

- Og de hoppede på den:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dihydrogen_monoxide_hoax

--
hilsen Ole




BJ (18-11-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 18-11-06 14:05


"Ole P." <olpx@xjyllingesydx.xdk> skrev i en meddelelse
news:a53a8$455b4c62$55180bbf$24631@news.arrownet.dk...

KLIP

>> Det er jo direkte idioti at ville have det forbudt, hvis det stod til
>> læger og politikere, skulle ALT der kan misbruges forbydes, hvad så
>> med vand ? (folk kan jo drukne sig)
>
> Uha uha. Det er meget mere farligt end som så!
> Se blot her: http://www.dhmo.org/
>
> - Og de hoppede på den:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Dihydrogen_monoxide_hoax

Lol, den burde da kunne "sælges" til venstrefløjen i dansk politik.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Spang (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Spang


Dato : 16-11-06 15:24


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i

> Det er jo direkte idioti at ville have det forbudt, hvis det stod til
> læger og politikere, skulle ALT der kan misbruges forbydes, hvad så med
> vand ? (folk kan jo drukne sig)

Lige min tanke! Glæder mig at jeg ikke er den eneste
der er ved at være NOGET træt af formynderiet, der
har været stærkt stigende de sidste 8-10 år.

Hvis ungerne misbruger stadset, er det sq da forældrenes
opgave at stoppe det, ikke statens.

Spang



Max (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-11-06 15:35

Hej Spang

> der er ved at være NOGET træt af formynderiet, der
> har været stærkt stigende de sidste 8-10 år.
>
> Hvis ungerne misbruger stadset, er det sq da forældrenes
> opgave at stoppe det, ikke statens.

Overformynderiet skulle nok rettes mod forældrene, det
er åbenbart dem der fejler.

Mvh Max



N_B_DK (16-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 16-11-06 15:41

In news:455c7701$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> Overformynderiet skulle nok rettes mod forældrene, det
> er åbenbart dem der fejler.

Jeg har altid godt kunne lide lugten af benzin (uden at jeg har sniffet
det), men skal benzin så også forbydes ?

Hvor går grænsen for denne "beskyttelse" ? er det ikke præcis samme
"beskyttelse" der foregår i Kina og andre lande med ekstrem censur ? (det er
jo bare en "beskyttelse" af folk ?)

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Max (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-11-06 15:51

Hej N_B_DK

> Jeg har altid godt kunne lide lugten af benzin (uden at jeg har
> sniffet det), men skal benzin så også forbydes ?

Det skyldes vel også at dine forældre har lært dig så meget
sund fornuft at du kan skelne mellem at nyde duften og
at sniffe.

> Hvor går grænsen for denne "beskyttelse" ? er det ikke præcis samme

Hvis børn ikke lære af deres forældre hvad der er noget lort,
har disse børn så ingen krav på at få info anden vej ?

Mvh Max



N_B_DK (16-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 16-11-06 15:54

In news:455c7ad8$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> typed:
> Hvis børn ikke lære af deres forældre hvad der er noget lort,
> har disse børn så ingen krav på at få info anden vej ?

Info bør ikke være lig forbud, forbud, gør det bare mere interessant, og vil
også gå ud over de folk som IKKE misbruger det forbudte stof, det er
ekstremt få ting i denne verden der ikke kan misbruges, og der er vel ingen
af os der ønsker et samfund hvor alt som udgangspunkt er forbudt og man skal
redegøre for hvorfor og hvad man vil bruge en given ting til ?

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Max (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-11-06 16:00

Hej N_B_DK

> Info bør ikke være lig forbud, forbud, gør det bare mere interessant,
> og vil også gå ud over de folk som IKKE misbruger det forbudte stof,

Det har du ret i, men vi lever i et land hvor oplysning og
informationer har trange kår, vore politikere tror jo de
kan løse alle problemer ved at ændre strafferammer
og indføre forbud. Forebyggende arbejde ses jo
desværre ikke på budgetet.

Mvh Max



Thorbjørn Ravn Ander~ (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 16-11-06 17:25

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> writes:

> > Hvis ungerne misbruger stadset, er det sq da forældrenes
> > opgave at stoppe det, ikke statens.
>
> Overformynderiet skulle nok rettes mod forældrene, det
> er åbenbart dem der fejler.

Tjah, der er vel antaget at der skal være så lang en propagandaperiode
at effekten ses når de unge selv skal være forældre?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

ThomasB (16-11-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 16-11-06 16:49

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:82f4197c02387fa8f7a4c6d1d1e174dd@spamme-dyndns.dk...

> Det er jo direkte idioti at ville have det forbudt, hvis det stod til
> læger og politikere, skulle ALT der kan misbruges forbydes, hvad så med
> vand ? (folk kan jo drukne sig)

De unge skal nok få fat i rusmidler, og jeg må indrømme at jeg bedre kan
lide tanken om at mit barn sniffer flødeskumsgas end tanken om amf eller
cokesnifning..




N_B_DK (16-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 16-11-06 17:23

In news:455c884e$0$49199$14726298@news.sunsite.dk,
ThomasB <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> typed:
> De unge skal nok få fat i rusmidler, og jeg må indrømme at jeg bedre
> kan lide tanken om at mit barn sniffer flødeskumsgas end tanken om
> amf eller cokesnifning..

Det kan jeg ikke, gas dræber langt flere hjerneceller end amf eller coke
gør, og det bliver jo bestemt ikke bedre hvis man gør det gentagende gange.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Uffe Ravn (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 16-11-06 22:17

N_B_DK wrote:

>> De unge skal nok få fat i rusmidler, og jeg må indrømme at jeg bedre
>> kan lide tanken om at mit barn sniffer flødeskumsgas end tanken om
>> amf eller cokesnifning..
>
> Det kan jeg ikke, gas dræber langt flere hjerneceller end amf eller
> coke gør, og det bliver jo bestemt ikke bedre hvis man gør det
> gentagende gange.

Taler du om lattergas med eller uden ilttilskud?

Mvh. Uffe Ravn



N_B_DK (16-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 16-11-06 23:12

In news:455cd60a$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Uffe Ravn <uffesaffald@hotmailpunktumcom> typed:
> Taler du om lattergas med eller uden ilttilskud?

Gas generelt.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Jonas Kofod (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 16-11-06 23:35

N_B_DK wrote:
> In news:455cd60a$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Uffe Ravn <uffesaffald@hotmailpunktumcom> typed:
>
>>Taler du om lattergas med eller uden ilttilskud?
>
>
> Gas generelt.

Dvs. inklusive ilt-gas?

N_B_DK (17-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-11-06 00:25

In news:ejip2d$1vsq$1@gnd.k-net.dk,
Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
> > Gas generelt.
>
> Dvs. inklusive ilt-gas?

Mener du selv det er den gas folk sniffer mest for at blive høj ? Jeg havde
forventet et lidt højere niveau fra en på DTU må jeg indrømme ;)

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Jonas Kofod (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-11-06 00:51

N_B_DK wrote:
> In news:ejip2d$1vsq$1@gnd.k-net.dk,
> Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
>
>>>Gas generelt.
>>
>>Dvs. inklusive ilt-gas?
>
>
> Mener du selv det er den gas folk sniffer mest for at blive høj ? Jeg havde
> forventet et lidt højere niveau fra en på DTU må jeg indrømme ;)

Nej jeg mener ikke det er den gas folk sniffer mest for at blive høj -
og det kan du ikke udlede af det jeg har sagt.

Du sagde at latter gas dræber hjerneceller - mere end coke og metamfetamin.
Adspurgt om det var lattergas med eller uden ilt svarer du, gas generelt.

Din mening med "generelt" kan så opfattes som to mængder af gasser.

Alle gasser.
Eller
Både lattergas med og uden ilt.

Mængden af "alle gasser" inkluderer ilt-gas lige som mængden af
"lattergas og flødeskumsgas" inkluderer ilt-gas.

Det kan være det kræver nogle uddybende spørgsmål til hvad du mener.
Mener du generelt "alle" gasser dræber flere hjerneceller end coke og
metamfetamin?
Eller
Mener du generelt "lattergas både med og uden ilt" dræber flere
hjerneceller end coke og amfetamin.

I begge tilfælde tager du iøvrigt fejl.

N_B_DK (17-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-11-06 01:13

In news:ejitht$22es$1@gnd.k-net.dk,
Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
> Du sagde at latter gas dræber hjerneceller - mere end coke og
> metamfetamin.

Hvor skrev jeg lattergas ? Msgid tak.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Jonas Kofod (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-11-06 01:42

N_B_DK wrote:
> In news:ejitht$22es$1@gnd.k-net.dk,
> Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
>
>>Du sagde at latter gas dræber hjerneceller - mere end coke og
>>metamfetamin.
>
>
> Hvor skrev jeg lattergas ? Msgid tak.

Du deltager i en diskussion om lattergas, hvis du skulle have glemt det.
Kl 22:16 blev du af Uffe spurgt om du mener lattergas med eller uden ilt
i forbindelse med ødelæggelse af hjerneceller.
Kl 23:11 svarede du at du mente gas generelt.

Brian Lund (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 17-11-06 02:38

> Det kan være det kræver nogle uddybende spørgsmål til hvad du mener.
> Mener du generelt "alle" gasser dræber flere hjerneceller end coke og
> metamfetamin?
> Eller
> Mener du generelt "lattergas både med og uden ilt" dræber flere
> hjerneceller end coke og amfetamin.
>
> I begge tilfælde tager du iøvrigt fejl.

Alle gasser rene og uden ilt vil vel dræbe hjerneceller hvis man er
"påvirket" af det i længere tid! ;) - Det er vist iøvrigt også det der er et
væsentligt problem, altså at man ikke sørger for at få ilt..! (Kvælning)


Brian



Jonas Kofod (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-11-06 11:32

Brian Lund wrote:
>>Det kan være det kræver nogle uddybende spørgsmål til hvad du mener.
>>Mener du generelt "alle" gasser dræber flere hjerneceller end coke og
>>metamfetamin?
>>Eller
>>Mener du generelt "lattergas både med og uden ilt" dræber flere
>>hjerneceller end coke og amfetamin.
>>
>>I begge tilfælde tager du iøvrigt fejl.
>
>
> Alle gasser rene og uden ilt vil vel dræbe hjerneceller hvis man er
> "påvirket" af det i længere tid! ;) - Det er vist iøvrigt også det der er et
> væsentligt problem, altså at man ikke sørger for at få ilt..! (Kvælning)

Jo det er jeg selvfølgelig godt klar over i og med at det er helt
elementært for denne sag da det rent faktisk er præcis den måde
lattergas' skadevirkning forkommer (kvælning/iltmangel).

Men hvis man siger at "lattergas generelt, med og uden ilt dræber
hjerneceller" så mener man jo dermed osse lattergas inklusive ilt.
Lattergas inklusive ilt dræber ikke hjerneceller, dermed er det en
forkert påstand.

Jonas Kofod (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-11-06 00:56

N_B_DK wrote:
> In news:455cd60a$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Uffe Ravn <uffesaffald@hotmailpunktumcom> typed:
>
>>Taler du om lattergas med eller uden ilttilskud?
>
>
> Gas generelt.

Hvad mener du med gas generelt?
Både lattergas uden og inklusive ilt-gas?

Jeg håber dette nye indlæg er klart nok til at det ikke forstås som et
belæg for at jeg mener ilt-gas skulle være et foretrukkent rusmiddel.

N_B_DK (17-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-11-06 01:14

In news:ejitpt$22h0$1@gnd.k-net.dk,
Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:

> Hvad mener du med gas generelt?
> Både lattergas uden og inklusive ilt-gas?

Igen jeg har ikke skrevet et ord om lattergas.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Jonas Kofod (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-11-06 01:38

N_B_DK wrote:
> In news:ejitpt$22h0$1@gnd.k-net.dk,
> Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
>
>
>>Hvad mener du med gas generelt?
>>Både lattergas uden og inklusive ilt-gas?
>
>
> Igen jeg har ikke skrevet et ord om lattergas.

Lattergas er noget du har svaret på og blevet spurgt om.
Du deltager i en diskussion hvor lattergas er emnet.

Citat2:
Thomas: "De unge skal nok få fat i rusmidler, og jeg må indrømme at jeg
bedre kan
lide tanken om at mit barn sniffer flødeskumsgas end tanken om amf eller
cokesnifning.."
Dig: "Det kan jeg ikke, gas dræber langt flere hjerneceller end amf
eller coke gør, og det bliver jo bestemt ikke bedre hvis man gør det
gentagende gange."

Citat2:
Uffe: "Taler du om lattergas med eller uden ilttilskud?"
Dig: "Gas generelt."

Det er fra indlæg to niveau oppe - hvordan kan det forekomme så fjernt?

Kan vi ikke få afklaret hvilken slags gas du mener når du skriver gas
generelt?

N_B_DK (17-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-11-06 12:04

In news:ejj09f$2402$1@gnd.k-net.dk,
Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:

Interessant du nu har den holdning, i
news:45584ec8$0$49203$14726298@news.sunsite.dk skriver du at jeg er forkert
på den, og tråden ikke omhandler det jeg mener tråden handler om (selvom det
er mig der har startet tråden), du skriver yderligere citat:

Hvad en TRÅD omhandler er ikke begrænset af hvad der står i ét enkelt
INDLÆG. En tråd og hvad den omhandler er i sagens natur defineret ved
flere indlæg. Det er derfor vi har ord til begge begreber.

Men det gælder åbenbart ikke i dette indlæg, fordi det passer Herren bedst ?

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Jonas Kofod (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-11-06 12:58

N_B_DK wrote:
> In news:ejj09f$2402$1@gnd.k-net.dk,
> Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
>
> Interessant du nu har den holdning, i
> news:45584ec8$0$49203$14726298@news.sunsite.dk skriver du at jeg er forkert
> på den, og tråden ikke omhandler det jeg mener tråden handler om (selvom det
> er mig der har startet tråden), du skriver yderligere citat:
>
> Hvad en TRÅD omhandler er ikke begrænset af hvad der står i ét enkelt
> INDLÆG. En tråd og hvad den omhandler er i sagens natur defineret ved
> flere indlæg. Det er derfor vi har ord til begge begreber.
>
> Men det gælder åbenbart ikke i dette indlæg, fordi det passer Herren bedst ?

En tråd handler om det der bliver diskuteret. Her diskuterer vi
lattergas - hvad er der så svært ved det?

N_B_DK (17-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-11-06 13:08

In news:ejk854$2h0e$1@gnd.k-net.dk,
Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
> En tråd handler om det der bliver diskuteret. Her diskuterer vi
> lattergas - hvad er der så svært ved det?

Gør vi ? læs tråden igen.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Jonas Kofod (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-11-06 13:36

N_B_DK wrote:
> In news:ejk854$2h0e$1@gnd.k-net.dk,
> Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
>
>>En tråd handler om det der bliver diskuteret. Her diskuterer vi
>>lattergas - hvad er der så svært ved det?
>
>
> Gør vi ? læs tråden igen.

Er du ikke blivet adspurt:

"Taler du om lattergas med eller uden ilttilskud?" ?

N_B_DK (17-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-11-06 12:09

In news:ejj09f$2402$1@gnd.k-net.dk,
Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
> > Igen jeg har ikke skrevet et ord om lattergas.
>
> Lattergas er noget du har svaret på og blevet spurgt om.

Nej jeg nævner gas som generelt, da det nu er lattergas en læge nu gerne vil
have forbudt, i næste uge er det noget andet som få mennesker (ud af
helheden) som skal forbydes.

> Du deltager i en diskussion hvor lattergas er emnet.

Næ jeg deltager i en debat hvor det omhandler bla lattergas, det kunne
ligesågodt have været helium.

> Det er fra indlæg to niveau oppe - hvordan kan det forekomme så
> fjernt?

Det forekommer ikke fjernt.

> Kan vi ikke få afklaret hvilken slags gas du mener når du skriver gas
> generelt?

Lightergas, naturgas, udstødningsgas og sikkert også andre slags gas der er
tilgængelige.



--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Jonas Kofod (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-11-06 13:00

N_B_DK wrote:
> In news:ejj09f$2402$1@gnd.k-net.dk,
> Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
>
>>>Igen jeg har ikke skrevet et ord om lattergas.
>>
>>Lattergas er noget du har svaret på og blevet spurgt om.
>
>
> Nej jeg nævner gas som generelt, da det nu er lattergas en læge nu gerne vil
> have forbudt, i næste uge er det noget andet som få mennesker (ud af
> helheden) som skal forbydes.
>
>
>>Du deltager i en diskussion hvor lattergas er emnet.
>
>
> Næ jeg deltager i en debat hvor det omhandler bla lattergas, det kunne
> ligesågodt have været helium.
>
>
>>Det er fra indlæg to niveau oppe - hvordan kan det forekomme så
>>fjernt?
>
>
> Det forekommer ikke fjernt.
>
>
>>Kan vi ikke få afklaret hvilken slags gas du mener når du skriver gas
>>generelt?
>
>
> Lightergas, naturgas, udstødningsgas og sikkert også andre slags gas der er
> tilgængelige.

Hvorfor svarede du ikke bare det til at starte med istedet for at skrive
gas generelt?

N_B_DK (17-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-11-06 13:10

In news:ejk88l$2h0e$2@gnd.k-net.dk,
Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
> > Lightergas, naturgas, udstødningsgas og sikkert også andre slags
> > gas der er tilgængelige.
>
> Hvorfor svarede du ikke bare det til at starte med istedet for at
> skrive gas generelt?

Fordi jeg havde forventet at folk nok kunne regne ud der mentes gasser som
alm folk kommer i nærheden af, men skal da nok fremover skære alt ud i
neonrør eller rødt pap.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Jonas Kofod (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-11-06 13:41

N_B_DK wrote:
> In news:ejk88l$2h0e$2@gnd.k-net.dk,
> Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
>
>>>Lightergas, naturgas, udstødningsgas og sikkert også andre slags
>>>gas der er tilgængelige.
>>
>>Hvorfor svarede du ikke bare det til at starte med istedet for at
>>skrive gas generelt?
>
>
> Fordi jeg havde forventet at folk nok kunne regne ud der mentes gasser som
> alm folk kommer i nærheden af, men skal da nok fremover skære alt ud i
> neonrør eller rødt pap.

Dvs. hvis nogen spørger:
"Taler du om lattergas med eller uden ilttilskud?"

Og du svarer:
"Gas generelt."

Så skal vi andre som en helt naturlig ting forstå at du mener
"Lightergas, naturgas og udstødningsgas"?

Go daw mand økseskaft - jeg kan godt forstå Uffe har opgivet at få et
svar og andre har opgivet at snakke med dig.
Hverken gang du udtaler en eller anden fejl skal den dækkes ind i et
eller andet retorisk galimatias på det simpleste niveau.

Nå det må du sq selv rode med.

N_B_DK (17-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-11-06 14:07

In news:ejkaka$2hrl$1@gnd.k-net.dk,
Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:

> Go daw mand økseskaft - jeg kan godt forstå Uffe har opgivet at få et
> svar og andre har opgivet at snakke med dig.

Er du Uffe siden du ved han har opgivet ?

> Hverken gang du udtaler en eller anden fejl skal den dækkes ind i et
> eller andet retorisk galimatias på det simpleste niveau.

Det lader til det virker bekendt for dig ?

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Jonas Kofod (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-11-06 14:17

N_B_DK wrote:
> In news:ejkaka$2hrl$1@gnd.k-net.dk,
> Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
>
>
>>Go daw mand økseskaft - jeg kan godt forstå Uffe har opgivet at få et
>>svar og andre har opgivet at snakke med dig.
>
>
> Er du Uffe siden du ved han har opgivet ?

Tja han spurgte om noget for nu nogle dage siden og du har ikke svaret
ordenligt. Og siden han gad besværet for at spørge må man osse forvente
at han gad besværet med at få svaret uddybet hvis ikke kan netop gav op.

>>Hverken gang du udtaler en eller anden fejl skal den dækkes ind i et
>>eller andet retorisk galimatias på det simpleste niveau.
>
>
> Det lader til det virker bekendt for dig ?

Ja som jeg siger sker det hver gang jeg snakker med dig. Sidst var det
som du selv linkede til, i dk.jura, hvor tre andre skribenter måtte
forklare dig hvad en tråd kunne siges at handle om.

N_B_DK (17-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-11-06 14:24

In news:ejkcol$2il7$1@gnd.k-net.dk,
Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
> > Det lader til det virker bekendt for dig ?
>
> Ja som jeg siger sker det hver gang jeg snakker med dig. Sidst var det
> som du selv linkede til, i dk.jura, hvor tre andre skribenter måtte
> forklare dig hvad en tråd kunne siges at handle om.

Men som sjovt nok ikke gælder for dig selv.

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Jonas Kofod (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-11-06 14:56

N_B_DK wrote:
> In news:ejkcol$2il7$1@gnd.k-net.dk,
> Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
>
>>>Det lader til det virker bekendt for dig ?
>>
>>Ja som jeg siger sker det hver gang jeg snakker med dig. Sidst var det
>>som du selv linkede til, i dk.jura, hvor tre andre skribenter måtte
>>forklare dig hvad en tråd kunne siges at handle om.
>
>
> Men som sjovt nok ikke gælder for dig selv.

Jo det gør det skam
Du blev spurgt om noget med lattergas, du svarede og tråden handler
derfor om lattergas.

N_B_DK (17-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 17-11-06 15:19

In news:ejkf25$2jg1$1@gnd.k-net.dk,
Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
> Jo det gør det skam
> Du blev spurgt om noget med lattergas, du svarede og tråden handler
> derfor om lattergas.

Hvorfor er solen ikke grøn ? (så nu handler tråden om en grøn sol, kan du
ikke se hvor tåbelig din påstand er om at hvis der spørges om en ting, så
handler tråden pr din definition om det)

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Jonas Kofod (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 17-11-06 15:37

N_B_DK wrote:
> In news:ejkf25$2jg1$1@gnd.k-net.dk,
> Jonas Kofod <Kofod@FJERNkampsax.dtu.dk> typed:
>
>>Jo det gør det skam
>>Du blev spurgt om noget med lattergas, du svarede og tråden handler
>>derfor om lattergas.
>
>
> Hvorfor er solen ikke grøn ? (så nu handler tråden om en grøn sol, kan du
> ikke se hvor tåbelig din påstand er om at hvis der spørges om en ting, så
> handler tråden pr din definition om det)

Ja nu handler tråden bl.a. osse om solen.
Du blev spurgt om lattergas - hvordan kan du så påstå at det ikke
handler om lattergas?

Er du eller er du ikke blevet spurgt om lattergas?

Ja/nej?

Vil du eller vil du ikke acceptere at diskussionen går på om du med gas
mente lattergas med eller uden ilt?

Ja/nej?

Jeg syntes du skal prøve at læse hvad du bliver spurgt om, tænke over
det du skriver og ellers lade være med at lave tossede retoriske
udredninger for at trække i land når du får fyret noget ævl af.

Uffe Ravn (18-11-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 18-11-06 13:39

Jonas Kofod wrote:

> Tja han spurgte om noget for nu nogle dage siden og du har ikke svaret
> ordenligt. Og siden han gad besværet for at spørge må man osse
> forvente at han gad besværet med at få svaret uddybet hvis ikke kan
> netop gav op.

Hvis der går for megen lagkageslagsmål i debatten, så holder jeg mig normalt
tilbage og ser hvordan det udvikler sig.
Og således har jeg fået svar på mit spørgsmål.

Bla. takket være dine spørgsmål.

Måske er jeg bare for doven til at skive selv

Mvh. Uffe Ravn



N_B_DK (18-11-2006)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 18-11-06 13:51

In news:455eff92$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Uffe Ravn <uffesaffald@hotmailpunktumcom> typed:
> Måske er jeg bare for doven til at skive selv

Bliver det så ikke en ret kedelig debat ?

--
MVH.
N_B_DK
Købes display print til en Panasonic NV-HS1000
Min mail add er gyldig.



Uffe Ravn (18-11-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 18-11-06 22:06

N_B_DK wrote:


>> Måske er jeg bare for doven til at skive selv

Oftest køber jeg nu rugbrød der ER udskåret



> Bliver det så ikke en ret kedelig debat ?

Kedelig? Lige netop denne gruppe mangler ikke trafik, omend en del af
trafikken absolut må kaldes støj, ingen nævnt ingen glemt

I øvrigt er en af de fede ting ved Usenet, at man faktisk kan lade andre
svare, og ikke behøver replicere med: "Det mener jeg også"

Mvh. Uffe Ravn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste