rhododendron der ikke blomstre
Fra : Steen M.

Dato : 25-06-01 21:12

nogle af mine rhododendron holder et sabbat-år de har overhovedet ikke
blomstret - hvorfor, og hvordan får jeg dem til at blomstre til næste
år ?

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 25-06-01 21:59

"Steen M." wrote:

> nogle af mine rhododendron holder et sabbat-år de har overhovedet ikke
> blomstret - hvorfor, og hvordan får jeg dem til at blomstre til næste
> år ?

Set lige efter at de ikke har mørke knopper, som ikke sprang ud.
Men ellers blomster Rhododendron i naturen hver andet år fordi de skal
bruge så meget til at lave frø. Det er der for at man afbrækker blomsterne
efter blomstringen, så at de blomster næste år.

Fra : frede-plesner@image.~

Dato : 29-06-01 01:05

netop, men for meget gødning, eller for lidt sol kan også udskyde
blomstringen

Fra : Claus Foslund Nielse~

Dato : 04-08-01 21:34

On Mon, 25 Jun 2001 20:12:27 GMT, sfm@post1.tele.dk (Steen M.) wrote:

>Det samme gjorde mine. Da jeg henvendte mig til planteskolen, - sagde de at de havde haft det for tørt sidste år da de skulle lave de nye blomsteranlæg.
Nu har jeg holdt dem behørigt fugtige i år, og de trives meget bedre.
Nu får vi at se om de blomstre næste år.

Fordelen ved at de ikke har blomstret i år er at alle kræfter er
blevet brugt til at vokse. (de er kun 3 år gamle)