/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
 
Top 10 brugere
Sexualitet
#NavnPoint
dova 2573
Sannie 1393
Nordsted1 1345
briani 1186
skingur 1004
ThomasG 918
ans 861
refi 860
creamygirl 831
10  piaskov 789
Venner af det modsatte køn?
Fra : nusle nuslesen


Dato : 17-10-06 23:06

Hvordan har du det med at din partner har venner/veninder af det modsatte
køn?

Hvor går din grænse for "venne-aktiviteter" mellem din partner og
hans/hendes venner/veninder? Er det okay at de tager på ferie sammen? At de
deler hotelværelse? At de går i byen uden dig? Hvor går dine grænser?

Hvad du selv venner af det modsatte køn?

Er venskaber på tværs af køn særligt givende?



 
 
 
Nosex (17-10-2006)
Kommentar
Fra : Nosex


Dato : 17-10-06 23:53

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in
news:453553c7$0$20277$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hvad du selv venner af det modsatte køn?

Jeg har ikke nogen venner.

> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?

Det er generelt bedst ikke at være afhængig af andre mennesker.


ThomasB (18-10-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 18-10-06 12:37

"Nosex" <@> skrev i en meddelelse
news:45355ee1$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?
>
> Det er generelt bedst ikke at være afhængig af andre mennesker.

Du snyder dig selv for meget




Bo Warming (18-10-2006)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 18-10-06 13:06

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message
news:453611e1$0$49198$14726298@news.sunsite.dk...
> "Nosex" <@> skrev i en meddelelse
> news:45355ee1$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?
>>
>> Det er generelt bedst ikke at være afhængig af andre mennesker.
>
> Du snyder dig selv for meget

Smag og behag

" I ensomhed æder man sig selv op, i samvær ædes man op af andre"
Nietzsche



ThomasB (18-10-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 18-10-06 14:25

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
news:HMoZg.42029$_C1.19292@fe37.usenetserver.com...
>>>> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?
>>>
>>> Det er generelt bedst ikke at være afhængig af andre mennesker.
>>
>> Du snyder dig selv for meget
>
> Smag og behag
>
> " I ensomhed æder man sig selv op, i samvær ædes man op af andre"
> Nietzsche

Nietzsche var, om nogen, meget ensom.

Som sagt snyder man sig selv for meget, ved ikke at være afhængig af andre
mennesker. At overbevise sig selv om andet, er dobbeltsnyd, livsløgn og en
delikatesse for kontrolfreaks.



preben nielsen (18-10-2006)
Kommentar
Fra : preben nielsen


Dato : 18-10-06 18:29


"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
news:HMoZg.42029$_C1.19292@fe37.usenetserver.com...

>>> Det er generelt bedst ikke at være afhængig af andre
>>> mennesker.
>>
>> Du snyder dig selv for meget
>
> Smag og behag
>
> " I ensomhed æder man sig selv op, i samvær ædes man op af
> andre" Nietzsche

Du er ikke andet end hvad du betyder for andre mennesker.

-preben



Nosex (18-10-2006)
Kommentar
Fra : Nosex


Dato : 18-10-06 22:08

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> wrote in news:45366457$0$20229
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

>
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
> news:HMoZg.42029$_C1.19292@fe37.usenetserver.com...
>
>>>> Det er generelt bedst ikke at være afhængig af andre
>>>> mennesker.
>>>
>>> Du snyder dig selv for meget
>>
>> Smag og behag
>>
>> " I ensomhed æder man sig selv op, i samvær ædes man op af
>> andre" Nietzsche
>
> Du er ikke andet end hvad du betyder for andre mennesker.

Pjat!

Benny den niende (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Benny den niende


Dato : 19-10-06 21:48

Nosex wrote:
> "preben nielsen" <prel@post.tele.dk> wrote in news:45366457$0$20229
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
>> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse
>> news:HMoZg.42029$_C1.19292@fe37.usenetserver.com...
>>
>>>>> Det er generelt bedst ikke at være afhængig af andre
>>>>> mennesker.
>>>> Du snyder dig selv for meget
>>> Smag og behag
>>>
>>> " I ensomhed æder man sig selv op, i samvær ædes man op af
>>> andre" Nietzsche
>> Du er ikke andet end hvad du betyder for andre mennesker.
>
> Pjat!

dybest set betyder du ikke en hujende fis... du er GAAAAB

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Men det rager forresten slet ikke dig!

Hr. Jensen (18-10-2006)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 18-10-06 13:47

Den 17 Oct 2006 22:53:21 GMT sendte Nosex <@> følgende røgsignaler:

>"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in
>news:453553c7$0$20277$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
>> Hvad du selv venner af det modsatte køn?
>
>Jeg har ikke nogen venner.
>
>> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?
>
>Det er generelt bedst ikke at være afhængig af andre mennesker.

Det var da trist, når man tænker på hvor afhængig af andre du er.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo
fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...

Benny den niende (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Benny den niende


Dato : 19-10-06 21:45

Hr. Jensen wrote:
> Den 17 Oct 2006 22:53:21 GMT sendte Nosex <@> følgende røgsignaler:
>
>> "nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in
>> news:453553c7$0$20277$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>>
>>> Hvad du selv venner af det modsatte køn?
>> Jeg har ikke nogen venner.
>>
>>> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?
>> Det er generelt bedst ikke at være afhængig af andre mennesker.
>
> Det var da trist, når man tænker på hvor afhængig af andre du er.
>

point


--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Men det rager forresten slet ikke dig!

Johan (18-10-2006)
Kommentar
Fra : Johan


Dato : 18-10-06 06:09

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message
news:453553c7$0$20277$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvordan har du det med at din partner har venner/veninder af det modsatte
> køn?

Fint. Hvis en kvinde også omgås mandlige venner, så betyder det jo, at jeg
ikke er den eneste til at fortælle hende, at tingene ikke nødvendigvis ser
ud som hendes veninder synes :) Disse kvinder har ofte bedre indsigt.

> Hvor går din grænse for "venne-aktiviteter" mellem din partner og
> hans/hendes venner/veninder? Er det okay at de tager på ferie sammen? At
> de deler hotelværelse? At de går i byen uden dig? Hvor går dine grænser?

Tjah, den er svær. Jeg ville ikke bryde mig om, at en kæreste gjorde noget
af det ovenstående med min bedste ven. For min bedste ven har engang været
sammen med kæresten til een, som han betragtede som ven/kammerat. Min
næstbedste og trediebedste venner derimod ville jeg have fuld tillid til.
Men når det gælder hendes venner, så vil jeg som minimum gerne lige vide
hvem de er, og kende dem ordenligt. Ikke fordi jeg skal give tilladelse
eller bestemme over nogen. Men hvis sådan en tur kommer til at kaste skygger
af tvivl over forholdet, så må man vel overveje, om det er det værd, at
spare prisen på et ekstra værelse.

> Hvad du selv venner af det modsatte køn?

Jeps, een af mine bedste venner er kvinde. Der er få, som ikke forstår, at
dette overhoved kan lade sig gøre; det tog min far 5-8år at forstå. Men jeg
synes et venskab med en kvinde kan være meget givende, fordi det bare giver
nogle andre detaljer og indgangsvinkler, end jeg får fra mine mandlige
venner.

Mvh Johan



Anita (18-10-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 18-10-06 09:07

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev

> Hvordan har du det med at din partner har venner/veninder af det modsatte
> køn?

Fint.

> Hvor går din grænse for "venne-aktiviteter" mellem din partner og
> hans/hendes venner/veninder? Er det okay at de tager på ferie sammen? At
> de deler hotelværelse? At de går i byen uden dig? Hvor går dine grænser?

Han laver ikke så meget med sine veninder. Men det ville ikke genere mig om
han gjorde. Men jeg er ofte sammen med mandlige venner. Fx har jeg lige
været i hovedstaden i 5 dage og besøge flere venner. Jeg boede også hos en
ven - og det har manden taget ret pænt, synes jeg.

> Hvad du selv venner af det modsatte køn?

Jeps, langt flere mandlige end kvindelige venner.

> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?

Oh yeah. Det betyder alt. Måske fordi jeg ikke er specielt feminint anlagt
og derfor ikke går så meget op i "kvinde-ting". Jeg kunne ikke leve sammen
med en jaloux mand, som ikke accepterede mine mandlige venner.

Venligst Anita



Brian Olesen (18-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 18-10-06 20:08

Hej
Nu stopper du snart med alle de spørgsmål!

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:453553c7$0$20277$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvordan har du det med at din partner har venner/veninder af det modsatte
> køn?

Fint, hvis det er tyeligt, at det kun er venner.

>
> Hvor går din grænse for "venne-aktiviteter" mellem din partner og
> hans/hendes venner/veninder? Er det okay at de tager på ferie sammen? At
> de deler hotelværelse? At de går i byen uden dig? Hvor går dine grænser?

De ku' såmænd godt gå i byen sammen, men det er nok også det.
Hvis hun havde behov for så mange øvrige sociale aktiviteter uden for vores
forhold, så var hun ikke den rette for mig.
Bemærk: Siger ikke: samvær med andre mennesker...

Brian





ThomasB (18-10-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 18-10-06 20:15

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
news:45367b79$0$926$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Nu stopper du snart med alle de spørgsmål!

Kun hvis du starter med at lave spørgsmålstegn




Brian Olesen (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 19-10-06 12:24


"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
news:45367d18$0$49206$14726298@news.sunsite.dk...
> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> news:45367b79$0$926$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> Nu stopper du snart med alle de spørgsmål!
>
> Kun hvis du starter med at lave spørgsmålstegn
>
>
hihih hvad dælen er du på??????

Brian



ThomasB (19-10-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 19-10-06 13:34


"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
news:453760ca$0$835$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> hihih hvad dælen er du på??????

Pengerus




Brian Olesen (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 19-10-06 14:16


"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
news:453770b6$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> news:453760ca$0$835$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>> hihih hvad dælen er du på??????
>
> Pengerus
>
>
>
Arh ok. Den kan jeg sgu ikke stikke!

Brian



ThomasB (19-10-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 19-10-06 14:33

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
news:45377ab0$0$929$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> hihih hvad dælen er du på??????
>>
>> Pengerus
>>
> Arh ok. Den kan jeg sgu ikke stikke!

Nej, men når nu jeg genlæser din sætning igen "Nu stopper du snart med alle
de spørgsmål!", så kan jeg godt se at jeg skulle have været gået i seng i
stedet for at svare dig! (udråbstegn - ikke spørgsmålstegn).

Jeg læste det som "Hvornår stopper du med alle de spørgsmål!"




Brian Olesen (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 19-10-06 15:31


"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
news:45377e71$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> news:45377ab0$0$929$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>>> hihih hvad dælen er du på??????
>>>
>>> Pengerus
>>>
>> Arh ok. Den kan jeg sgu ikke stikke!
>
> Nej, men når nu jeg genlæser din sætning igen "Nu stopper du snart med
> alle de spørgsmål!", så kan jeg godt se at jeg skulle have været gået i
> seng i stedet for at svare dig! (udråbstegn - ikke spørgsmålstegn).

Well ja det kender jeg sgu godt! *gg*

>
> Jeg læste det som "Hvornår stopper du med alle de spørgsmål!"
>
>

Uha For satan da nej! Spørger man en kvinde om sådan noget, så er det jo en
ren invitation til at hun laver et par hundrede nye. *gg*

Brian



ThomasB (20-10-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 20-10-06 01:19

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
news:45378cad$0$918$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Nej, men når nu jeg genlæser din sætning igen "Nu stopper du snart med
>> alle de spørgsmål!", så kan jeg godt se at jeg skulle have været gået i
>> seng i stedet for at svare dig! (udråbstegn - ikke spørgsmålstegn).
>
> Well ja det kender jeg sgu godt! *gg*

Ja, det møg irriterende når folk skriver noget andet end man forventer

>> Jeg læste det som "Hvornår stopper du med alle de spørgsmål!"
>>
>
> Uha For satan da nej! Spørger man en kvinde om sådan noget, så er det jo
> en ren invitation til at hun laver et par hundrede nye. *gg*

Hvorfor siger du det?




Brian Olesen (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 20-10-06 09:28


"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
news:453815ee$0$49208$14726298@news.sunsite.dk...
> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> news:45378cad$0$918$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Nej, men når nu jeg genlæser din sætning igen "Nu stopper du snart med
>>> alle de spørgsmål!", så kan jeg godt se at jeg skulle have været gået i
>>> seng i stedet for at svare dig! (udråbstegn - ikke spørgsmålstegn).
>>
>> Well ja det kender jeg sgu godt! *gg*
>
> Ja, det møg irriterende når folk skriver noget andet end man forventer
>
>>> Jeg læste det som "Hvornår stopper du med alle de spørgsmål!"
>>>
>>
>> Uha For satan da nej! Spørger man en kvinde om sådan noget, så er det jo
>> en ren invitation til at hun laver et par hundrede nye. *gg*
>
> Hvorfor siger du det?
>
>
Heheh for at være sjov.
I øvrigt gør nusletingen jo heldigvis hvad der passer hende!

Mvh. Brian



Benny den niende (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Benny den niende


Dato : 20-10-06 11:19

ThomasB wrote:
> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> news:45378cad$0$918$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> Nej, men når nu jeg genlæser din sætning igen "Nu stopper du snart med
>>> alle de spørgsmål!", så kan jeg godt se at jeg skulle have været gået i
>>> seng i stedet for at svare dig! (udråbstegn - ikke spørgsmålstegn).
>> Well ja det kender jeg sgu godt! *gg*
>
> Ja, det møg irriterende når folk skriver noget andet end man forventer
>
>>> Jeg læste det som "Hvornår stopper du med alle de spørgsmål!"
>>>
>> Uha For satan da nej! Spørger man en kvinde om sådan noget, så er det jo
>> en ren invitation til at hun laver et par hundrede nye. *gg*
>
> Hvorfor siger du det?
>
>
>


nu ikke så kvindagtig!!


--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Men det rager forresten slet ikke dig!

ThomasB (20-10-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 20-10-06 11:53


"Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse
news:4538a27b$0$3518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hvorfor siger du det?
>>
>
> nu ikke så kvindagtig!!

Brian opdagede det ikke





Benny den niende (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Benny den niende


Dato : 20-10-06 12:55

ThomasB wrote:
> "Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse
> news:4538a27b$0$3518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Hvorfor siger du det?
>>>
>> nu ikke så kvindagtig!!
>
> Brian opdagede det ikke
>
>
>
>



brianner er ikke så kvikke......

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Men det rager forresten slet ikke dig!

Brian Olesen (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 20-10-06 21:36


"Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse
news:4538b8f9$0$3453$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ThomasB wrote:
>> "Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse
>> news:4538a27b$0$3518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>> Hvorfor siger du det?
>>>>
>>> nu ikke så kvindagtig!!
>>
>> Brian opdagede det ikke
>>
>>
>>
>>
>
>
>
> brianner er ikke så kvikke......
>

Hmm :-|

Brian



Benny den niende (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Benny den niende


Dato : 20-10-06 23:12

Brian Olesen wrote:
> "Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse
> news:4538b8f9$0$3453$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> ThomasB wrote:
>>> "Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse
>>> news:4538a27b$0$3518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>>> Hvorfor siger du det?
>>>>>
>>>> nu ikke så kvindagtig!!
>>> Brian opdagede det ikke
>>>
>>>
>>>
>>>
>>
>>
>> brianner er ikke så kvikke......
>>
>
> Hmm :-|
>
> Brian
>
>

undskyld - det var for sjov (man skal ikke lægge sig ud med en brian!!)

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Men det rager forresten slet ikke dig!

Brian Olesen (21-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 21-10-06 08:52


"Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse
news:453949b0$0$3514$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Brian Olesen wrote:
>> "Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse
>> news:4538b8f9$0$3453$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> ThomasB wrote:
>>>> "Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse
>>>> news:4538a27b$0$3518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>>>> Hvorfor siger du det?
>>>>>>
>>>>> nu ikke så kvindagtig!!
>>>> Brian opdagede det ikke
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>> brianner er ikke så kvikke......
>>>
>>
>> Hmm :-|
>>
>> Brian
>
> undskyld - det var for sjov (man skal ikke lægge sig ud med en brian!!)
>
> --
Heheh. Det går sgu nok!
Jeg har jo heldigvis ikke mulighed, for at gi' dig nogle brianbank. *gg*

Brian



Brian Olesen (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 20-10-06 21:35


"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> skrev i en meddelelse
news:4538aa6d$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Benny den niende" <3gange3@fire.plus.fem> skrev i en meddelelse
> news:4538a27b$0$3518$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Hvorfor siger du det?
>>>
>>
>> nu ikke så kvindagtig!!
>
> Brian opdagede det ikke
>
>
Damn you. lol

Brian



nusle nuslesen (19-10-2006)
Kommentar
Fra : nusle nuslesen


Dato : 19-10-06 14:51


"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
news:45367b79$0$926$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
> Nu stopper du snart med alle de spørgsmål!

Make me

>> Hvor går din grænse for "venne-aktiviteter" mellem din partner og
>> hans/hendes venner/veninder? Er det okay at de tager på ferie sammen? At
>> de deler hotelværelse? At de går i byen uden dig? Hvor går dine grænser?
>
> De ku' såmænd godt gå i byen sammen, men det er nok også det.
> Hvis hun havde behov for så mange øvrige sociale aktiviteter uden for
> vores
> forhold, så var hun ikke den rette for mig.
> Bemærk: Siger ikke: samvær med andre mennesker...

Jeg tror nok, at min grænse går ved at dele værelse - måske nok fordi jeg
ikke selv ville bryde mig om dette - synes det er lige lovlig tæt på min
intimsfære.




Brian Olesen (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian Olesen


Dato : 19-10-06 15:32


"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
news:453782c6$0$825$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> news:45367b79$0$926$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Hej
>> Nu stopper du snart med alle de spørgsmål!
>
> Make me
>
>>> Hvor går din grænse for "venne-aktiviteter" mellem din partner og
>>> hans/hendes venner/veninder? Er det okay at de tager på ferie sammen? At
>>> de deler hotelværelse? At de går i byen uden dig? Hvor går dine grænser?
>>
>> De ku' såmænd godt gå i byen sammen, men det er nok også det.
>> Hvis hun havde behov for så mange øvrige sociale aktiviteter uden for
>> vores
>> forhold, så var hun ikke den rette for mig.
>> Bemærk: Siger ikke: samvær med andre mennesker...
>
> Jeg tror nok, at min grænse går ved at dele værelse - måske nok fordi jeg
> ikke selv ville bryde mig om dette - synes det er lige lovlig tæt på min
> intimsfære.
>
>
Det ku' da let ende med en gang ende. *gg*

Brian



Frank Leegaard (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 19-10-06 18:43

nusle nuslesen wrote:
> Hvordan har du det med at din partner har venner/veninder af det
> modsatte køn?

Det er da okay.
>
> Hvor går din grænse for "venne-aktiviteter" mellem din partner og
> hans/hendes venner/veninder? Er det okay at de tager på ferie sammen?

Jow .. Hvis ikke jeg har tid/lyst

> At de deler hotelværelse? At de går i byen uden dig? Hvor går dine
> grænser?

Afhænger altså helt af deres indbyrdes forhold. Ved nogen ville jeg ikke
acceptere det. ved andre være ligeglad.

>
> Hvad du selv venner af det modsatte køn?

Jae .. har da en del pigevenner

>
> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?

Som venskaber ja - som kærestepotentiale forsvinder de fluks når vi bliver
kammerater. De bliver "intetkøn" for mig når vi bliver kammerater

/FL




Jens Bruun (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 19-10-06 19:29

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message
news:453553c7$0$20277$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?

Ja, hvis man kan se bort fra, at disse "venskaber" aldrig er platoniske.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Anita (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 19-10-06 20:00

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev

>> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?
>
> Ja, hvis man kan se bort fra, at disse "venskaber" aldrig er platoniske.

Det kan de nu sagtens være.

Venligst Anita



Jens Bruun (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 19-10-06 19:58

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
news:e011f$4537c995$56300ddb$3520@news.jay.net

> Det kan de nu sagtens være.

Næppe, selvom mindst den ene part ofte bilder sig selv ind, at det forholder
sig sådan.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Anita (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 19-10-06 20:27

"Jens Bruun" skrev
> Næppe, selvom mindst den ene part ofte bilder sig selv ind, at det
> forholder sig sådan.

Og når begge parter "bilder sig det ind"?

Jeg synes ikke, det er så svært at mærke forskel på den ene og anden type
venskab.

Venligst Anita



Jens Bruun (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 19-10-06 20:23

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
news:69f3$4537cfbd$56300ddb$12759@news.jay.net

> Og når begge parter "bilder sig det ind"?

Du er vel sjældent "begge parter"?

> Jeg synes ikke, det er så svært at mærke forskel på den ene og anden
> type venskab.

Nej, det er jeg klar over.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Anita (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 19-10-06 20:53

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev

> Du er vel sjældent "begge parter"?

Det er korrekt. Men jeg har talt med flere af mine mandlige venner om emnet.
Faktisk i forbindelse med, at det blev vendt herinde for nogle år tilbage.

>> Jeg synes ikke, det er så svært at mærke forskel på den ene og anden
>> type venskab.
>
> Nej, det er jeg klar over.

Men samtidig siger du at det platoniske venskab ikke findes?

Venligst Anita



Frank Leegaard (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 19-10-06 20:55

Anita wrote:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev
>
>> Du er vel sjældent "begge parter"?
>
> Det er korrekt. Men jeg har talt med flere af mine mandlige venner om
> emnet. Faktisk i forbindelse med, at det blev vendt herinde for nogle
> år tilbage.
>>> Jeg synes ikke, det er så svært at mærke forskel på den ene og anden
>>> type venskab.
>>
>> Nej, det er jeg klar over.
>
> Men samtidig siger du at det platoniske venskab ikke findes?

Hvis Jens mener at mænd ikke kan have platoniske kvindevenner, så taler han
for sig selv og ikke mandekønnet. Men det er da helt sikkert at nogle mænd
ikke kan have platoniske forhold til en kvindelig bekendt.

/FL




Anita (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 19-10-06 21:09

"Frank Leegaard" skrev
> Men det er da helt sikkert at nogle mænd ikke kan have platoniske forhold
> til en kvindelig bekendt.

Det kan du have en pointe i. Og der er temmelig sikkert også forskel på
kvinder i den sammenhæng.

Venligst Anita



Jens Bruun (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 19-10-06 21:41

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
news:936ec$4537d9c3$56300ddb$753@news.jay.net

> Det kan du have en pointe i. Og der er temmelig sikkert også forskel
> på kvinder i den sammenhæng.

Ja, og pointen er faktisk, at det som oftest er den kvindelige part i et
"platonisk venskab", der stikker sig selv og/eller omgivelserne blår i
øjnene. Det forklarer også fint Per Vadmand og Frank Leegaards naivitet i
denne forbindelse.

Du ved - med garanti - bedre, når du ransager dit indre. Det er bare ikke
populært at sige, vel?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Frank Leegaard (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 19-10-06 21:49

Jens Bruun wrote:
> "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
> news:936ec$4537d9c3$56300ddb$753@news.jay.net
>
>> Det kan du have en pointe i. Og der er temmelig sikkert også forskel
>> på kvinder i den sammenhæng.
>
> Ja, og pointen er faktisk, at det som oftest er den kvindelige part i
> et "platonisk venskab", der stikker sig selv og/eller omgivelserne
> blår i øjnene. Det forklarer også fint Per Vadmand og Frank Leegaards
> naivitet i denne forbindelse.
>
> Du ved - med garanti - bedre, når du ransager dit indre. Det er bare
> ikke populært at sige, vel?

Jamen - nu er vi jo nok de bedste til at tale om hvordan vi føler det.

Men jeg skal da gerne indrømme at jeg som stor knægt godt kunne lide af have
alle sildene som kammerater (som kærester sagde de mig ikke noget)

Kærester og kammerater er to så vidt forskellige ting for mig.

/FL




Anita (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 19-10-06 22:07

"Jens Bruun" skrev

> Ja, og pointen er faktisk, at det som oftest er den kvindelige part i et
> "platonisk venskab", der stikker sig selv og/eller omgivelserne blår i
> øjnene. Det forklarer også fint Per Vadmand og Frank Leegaards naivitet i
> denne forbindelse.

Hvordan mener du det forklarer deres naivitet? De ved vel bedst selv,
hvordan de har det med deres kvindelige venner.

> Du ved - med garanti - bedre, når du ransager dit indre. Det er bare ikke
> populært at sige, vel?

Det har jeg ingen problemer med. Jeg har skam også mandlige venner, hvor
flirt og 'spillet' er en del af venskabet. Men der er også venner, hvor det
slet ikke er der. Som sagt er forskellen tydelig for mig.

Venligst Anita



Jens Bruun (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 19-10-06 22:05

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
news:b13bc$4537e746$56300ddb$30042@news.jay.net

> Hvordan mener du det forklarer deres naivitet? De ved vel bedst selv,
> hvordan de har det med deres kvindelige venner.

Prøv nu at læse, hvad jeg svarer på.

> Jeg har skam også mandlige venner,
> hvor flirt og 'spillet' er en del af venskabet.

Er det, hvad du betegner som "platoniske venskaber"?

> Men der er også
> venner, hvor det slet ikke er der. Som sagt er forskellen tydelig for
> mig.

Og du ved med sikkerhed, at dine mandlige venner har det på samme måde?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Anita (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 19-10-06 22:21

"Jens Bruun" skrev

>> Hvordan mener du det forklarer deres naivitet? De ved vel bedst selv,
>> hvordan de har det med deres kvindelige venner.
>
> Prøv nu at læse, hvad jeg svarer på.

Gider du uddybe dit svar så? Jeg kan ikke tolke det anderledes end at du
mener de er naive omkring det faktum at platoniske venskaber kan eksistere.

>> Jeg har skam også mandlige venner,
>> hvor flirt og 'spillet' er en del af venskabet.
>
> Er det, hvad du betegner som "platoniske venskaber"?

Nej, netop ikke.

>> Men der er også
>> venner, hvor det slet ikke er der.

Men de venskaber er.

> Som sagt er forskellen tydelig for
>> mig.
>
> Og du ved med sikkerhed, at dine mandlige venner har det på samme måde?

I de tilfælde hvor 'spillet' ikke er der - og jeg har talt med fyrene om
det, vil jeg påstå, at jeg ved det med sikkerhed. Det kan man simpelthen
mærke.

Venligst Anita



Jens Bruun (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 19-10-06 22:25

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
news:18f74$4537ea95$56300ddb$3881@news.jay.net

> Gider du uddybe dit svar så? Jeg kan ikke tolke det anderledes end at
> du mener de er naive omkring det faktum at platoniske venskaber kan
> eksistere.

De er naive, fordi de tænker som mænd. Som jeg skrev: "Pointen er faktisk,
at det som oftest er den kvindelige part i et
'platonisk venskab', der stikker sig selv og/eller omgivelserne blår i
øjnene."

Da det imo som oftest er kvinderne, der ikke er helt ærlige i den slags
venskaber, kan det forklare, hvorfor de ikke ved bedre.

>> Og du ved med sikkerhed, at dine mandlige venner har det på samme
>> måde?
>
> I de tilfælde hvor 'spillet' ikke er der - og jeg har talt med fyrene
> om det, vil jeg påstå, at jeg ved det med sikkerhed. Det kan man
> simpelthen mærke.

Hvis du med sikkerhed kan mærke det, er der da ingen grund til at tale med
fyrene om det. Alene det faktum, at du taler med fyrene om det, viser
tydeligt for mig, at du ikke er sikker.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Anita (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 19-10-06 23:02

"Jens Bruun" skrev

> Da det imo som oftest er kvinderne, der ikke er helt ærlige i den slags
> venskaber, kan det forklare, hvorfor de ikke ved bedre.

Du siger, at det er kvinderne, som stikker sig blår i øjnene. Men når jeg
siger, at jeg har venskaber af både den ene og anden type, spørger du om jeg
er sikker på at de platoniske af slagsen også er platoniske for den mandlige
part. Samtidig giver PV og FL indtryk af at have oplevet gensidigt
platoniske venskaber, som jeg. Det stemmer da egentlig meget fint overens i
mit hoved.

Jeg tror, det er rigtigt at nogle mænd og kvinder har svært ved at holde
venskaberne på et platonisk plan. Mens det for andre fungerer fint nok. For
mit vedkommende er det fx sket, at hvad der startede som en date, er endt
med et platonisk venskab og hvad der er startet som platonisk venskab, har
udviklet sig til andet og mere end det. Andre igen har været platoniske hele
vejen igennem.

>> I de tilfælde hvor 'spillet' ikke er der - og jeg har talt med fyrene
>> om det, vil jeg påstå, at jeg ved det med sikkerhed. Det kan man
>> simpelthen mærke.
>
> Hvis du med sikkerhed kan mærke det, er der da ingen grund til at tale med
> fyrene om det. Alene det faktum, at du taler med fyrene om det, viser
> tydeligt for mig, at du ikke er sikker.

Det er du jo i din gode ret til at mene. Jeg har dog ikke spurgt ind til
det, fordi jeg var usikker på venskabets karakter, men for at høre deres
vurdering. For at høre om de evt. tidligere i forløbet har haft en anden
opfattelse af venskabet end jeg.

Venligst Anita



Jens Bruun (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 19-10-06 23:04

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
news:bf1c2$4537f43e$56300ddb$19743@news.jay.net


> Du siger, at det er kvinderne, som stikker sig blår i øjnene.

Nej, det siger jeg ikke. Læs venligst, hvad jeg skriver.

> Men når
> jeg siger, at jeg har venskaber af både den ene og anden type,
> spørger du om jeg er sikker på at de platoniske af slagsen også er
> platoniske for den mandlige part. Samtidig giver PV og FL indtryk af
> at have oplevet gensidigt platoniske venskaber, som jeg. Det stemmer
> da egentlig meget fint overens i mit hoved.

Ja, men det punkterer ingenlunde min påstand.

> For mit vedkommende er det fx sket, at hvad der startede
> som en date, er endt med et platonisk venskab og hvad der er startet
> som platonisk venskab, har udviklet sig til andet og mere end det.

Hmm.. Jeg tror, vi har forskellig opfattelse af, hvad et platonisk venskab
er.

> Andre igen har været platoniske hele vejen igennem.

Ja., det påstår du jo. Jeg tror ikke, du har ret.

> Jeg har dog ikke spurgt ind
> til det, fordi jeg var usikker på venskabets karakter, men for at
> høre deres vurdering. For at høre om de evt. tidligere i forløbet har
> haft en anden opfattelse af venskabet end jeg.

Q. E. D.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Anita (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 19-10-06 23:20

"Jens Bruun" skrev

> Hmm.. Jeg tror, vi har forskellig opfattelse af, hvad et platonisk venskab
> er.

Jeg vil meget gerne høre din definition af sådan et venskab.

>> Andre igen har været platoniske hele vejen igennem.
>
> Ja., det påstår du jo. Jeg tror ikke, du har ret.

Det må du jo så selv om. Jeg ved hvordan det føles - og der er ikke skyggen
af seksuel interesse mellem mig og de her venner. Nogle af dem bl.a. fordi
deres seksualitet ikke er rettet mod kvinder, andre fordi vi bare ikke
fanger hinanden på dén måde.

>> Jeg har dog ikke spurgt ind
>> til det, fordi jeg var usikker på venskabets karakter, men for at
>> høre deres vurdering. For at høre om de evt. tidligere i forløbet har
>> haft en anden opfattelse af venskabet end jeg.
>
> Q. E. D.

Og det betyder?

Venligst Anita



Jens Bruun (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 20-10-06 09:20

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
news:11b63$4537f873$56300ddb$26243@news.jay.net

> Det må du jo så selv om. Jeg ved hvordan det føles - og der er ikke
> skyggen af seksuel interesse mellem mig og de her venner. Nogle af
> dem bl.a. fordi deres seksualitet ikke er rettet mod kvinder,

Nu snyder du på vægten.

> andre
> fordi vi bare ikke fanger hinanden på dén måde.

"Vi"?

>> Q. E. D.
>
> Og det betyder?

Quod Erat Demonstrandum - Latin for "hvilket hermed er (be)vist"

Er du forresten ikke lærer?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Anita (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 20-10-06 11:54

"Jens Bruun" skrev

Du sprang det med definitionen over.

>> Det må du jo så selv om. Jeg ved hvordan det føles - og der er ikke
>> skyggen af seksuel interesse mellem mig og de her venner. Nogle af
>> dem bl.a. fordi deres seksualitet ikke er rettet mod kvinder,
>
> Nu snyder du på vægten.

Hvorfor?

>> andre
>> fordi vi bare ikke fanger hinanden på dén måde.
>
> "Vi"?

Ja, vi. Hvis det er gensidigt, at man ikke tænder på hinanden seksuelt, men
bare hygger sig i hinandens selskab, så må der vel være tale om et platonisk
venskab. Men jeg mangler som sagt stadig din definition.

>>> Q. E. D.
>>
>> Og det betyder?
>
> Quod Erat Demonstrandum - Latin for "hvilket hermed er (be)vist"

Du er godt nok påståelig. Hvis jeg aldrig har fornemmet noget seksuelt spil
i et venskab - og jeg spørger min ven, om han har det, så er det fordi, jeg
er usikker på det? Det kunne jo også være, at denne ven havde været bedre
til at skjule det, og jeg derfor ikke har kunnet mærke noget. Hvilket dog
ikke virker til at have været tilfældet - min fornemmelse blev bakket op af
de venner, jeg har talt om det med.

> Er du forresten ikke lærer?

Hvad har det med sagen at gøre?

Venligst Anita



ThomasB (20-10-2006)
Kommentar
Fra : ThomasB


Dato : 20-10-06 12:30

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse
news:d1643$4538a905$56300ddb$26564@news.jay.net...

> Du er godt nok påståelig. Hvis jeg aldrig har fornemmet noget seksuelt
> spil i et venskab - og jeg spørger min ven, om han har det, så er det
> fordi, jeg er usikker på det? Det kunne jo også være, at denne ven havde
> været bedre til at skjule det, og jeg derfor ikke har kunnet mærke noget.
> Hvilket dog ikke virker til at have været tilfældet - min fornemmelse blev
> bakket op af de venner, jeg har talt om det med.

Jeg har haft mange pigevenner, og jeg kan kun komme i tanke om et par
enkelte, hvor enten hun eller jeg på et eller andet tidspunkt ikke har
villet foreføre. Det har ikke været usædvanligt, hvis jeg er blevet spurgt
direkte om "vi ikke snart skulle prøve at bolle" - især når der har været
alkohol på bordet.

Alle har undertiden brug for at "få kørt svinet af" (undskyld udtrykket), og
så er det meget nærliggende at bruge en ven af det modsatte køn.

Der findes også masser, der simpelthen ikke kan tage sig sammen til at "få
det sagt", og i stedet må nøjes med at være venner - det er naivt at tro
andet.

Det med "det modsatte køn" ligger så dybt i os, at vi ikke kan ryste det af
os, bare ved at kalde det venskab.



Frank Leegaard (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 19-10-06 22:14

Jens Bruun wrote:
> "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
> news:b13bc$4537e746$56300ddb$30042@news.jay.net
>
>> Hvordan mener du det forklarer deres naivitet? De ved vel bedst selv,
>> hvordan de har det med deres kvindelige venner.
>
> Prøv nu at læse, hvad jeg svarer på.
>
>> Jeg har skam også mandlige venner,
>> hvor flirt og 'spillet' er en del af venskabet.
>
> Er det, hvad du betegner som "platoniske venskaber"?
>
>> Men der er også
>> venner, hvor det slet ikke er der. Som sagt er forskellen tydelig for
>> mig.
>
> Og du ved med sikkerhed, at dine mandlige venner har det på samme
> måde?

Den slags kan man jo aldrig svare på - men man kan svare for sig selv.

/FL.



Jens Bruun (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 19-10-06 21:35

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
news:4537d810$0$14041$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Hvis Jens mener at mænd ikke kan have platoniske kvindevenner, så
> taler han for sig selv og ikke mandekønnet. Men det er da helt
> sikkert at nogle mænd ikke kan have platoniske forhold til en
> kvindelig bekendt.

Taler du - helt sikkert - på dine egne vegne, eller på hele mandekønnets
vegne?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Frank Leegaard (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 19-10-06 21:45

Jens Bruun wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
> news:4537d810$0$14041$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
>> Hvis Jens mener at mænd ikke kan have platoniske kvindevenner, så
>> taler han for sig selv og ikke mandekønnet. Men det er da helt
>> sikkert at nogle mænd ikke kan have platoniske forhold til en
>> kvindelig bekendt.
>
> Taler du - helt sikkert - på dine egne vegne, eller på hele
> mandekønnets vegne?

På egne - mener ikke man kan tale på en gruppes vegne - andet end når en
generaliserer om en gruppe man er medlem af og hvor man har ganske anden
opfattelse

/FL




Per Vadmand (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 19-10-06 22:44

Frank Leegaard wrote:
> Jens Bruun wrote:
>> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
>> news:4537d810$0$14041$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>>
>>> Hvis Jens mener at mænd ikke kan have platoniske kvindevenner, så
>>> taler han for sig selv og ikke mandekønnet. Men det er da helt
>>> sikkert at nogle mænd ikke kan have platoniske forhold til en
>>> kvindelig bekendt.
>>
>> Taler du - helt sikkert - på dine egne vegne, eller på hele
>> mandekønnets vegne?
>
> På egne - mener ikke man kan tale på en gruppes vegne - andet end når
> en generaliserer om en gruppe man er medlem af og hvor man har ganske
> anden opfattelse
>
Og til Jens' oplysning: Undtagelsen bekræfter ikke reglen, den afkræfter
den. Så hvis blot et mindretal her i gruppen fastslår, at de har/kan have
venner af modsat køn, er det faktisk fastslået, at det er muligt - selv om
du aldrig har oplevet det.

Per V.


--
Det er med diskussioner som med jernbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.



Per Vadmand (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 19-10-06 21:28

Jens Bruun wrote:
> "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
> news:e011f$4537c995$56300ddb$3520@news.jay.net
>
>> Det kan de nu sagtens være.
>
> Næppe, selvom mindst den ene part ofte bilder sig selv ind, at det
> forholder sig sådan.

Men Jens ved bedre. Vi har haft den diskussion før, og Jens ræsonnerer som
så: Han kan ikkwe have venner af det modsatte køn, altså kan ingen.

Det kan man ikke rigtigt bruge til noget, vel?

Per V.

--
Det er med diskussioner som med jernbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.



Jens Bruun (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 19-10-06 21:34

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:4537dfb5$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Men Jens ved bedre. Vi har haft den diskussion før, og Jens
> ræsonnerer som så: Han kan ikkwe have venner af det modsatte køn,
> altså kan ingen.

Hehe. Du er god, Per. Lige nøjagtig her er jeg sikker på, du *ikke* taler
mod bedre vidende.

> Det kan man ikke rigtigt bruge til noget, vel?

Jamen så lad os da tage konsekvensen og nedlægge gruppen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Per Vadmand (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 19-10-06 22:43

Jens Bruun wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> news:4537dfb5$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
>> Men Jens ved bedre. Vi har haft den diskussion før, og Jens
>> ræsonnerer som så: Han kan ikkwe have venner af det modsatte køn,
>> altså kan ingen.
>
> Hehe. Du er god, Per. Lige nøjagtig her er jeg sikker på, du *ikke*
> taler mod bedre vidende.
>
>> Det kan man ikke rigtigt bruge til noget, vel?
>
> Jamen så lad os da tage konsekvensen og nedlægge gruppen.

Du kunne også bare tage konsekvensen og erkende, at andre har andre
erfaringer end du med venner af modsat køn - i stedet for at benægte dem.

Per V.

--
Det er med diskussioner som med jernbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.



Jens Bruun (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 19-10-06 22:49

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
news:4537f152$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Du kunne også bare tage konsekvensen og erkende, at andre har andre
> erfaringer end du med venner af modsat køn - i stedet for at benægte
> dem.

Jeg køber ikke din argumentation, og jeg orker ikke forklare, hvorfor jeg
ikke køber den.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Anita (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 19-10-06 23:10

"Jens Bruun" skrev

> Jeg køber ikke din argumentation, og jeg orker ikke forklare, hvorfor jeg
> ikke køber den.

Du tænker måske på at incitamentet for et venskab ofte er, at man vil have
noget igen. At man må dele en gensidig interesse på én eller anden måde, for
at venskabet kan bestå. Hvis denne interesse handler om at selve personen er
spændende, så kan du have ret i at venskabet let får karakter af ikke at
være særlig platonisk - 'spillet' kører helt automatisk.

Men noget, jeg tror, der kan få det platoniske venskab til at fungere er,
hvis man fx deler en fælles interesse eller hobby. Noget man kan være fælles
om - ud over det at kunne lide hinandens selskab. Om det så er tennis eller
frimærkesamling tror jeg er ligegyldigt.

Giver det mening?

Venligst Anita



Jens Bruun (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 19-10-06 23:11

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
news:a89e$4537f5f3$56300ddb$22346@news.jay.net

> Giver det mening?

Ja, det giver fint mening. Desværre (aj, egentlig ikke desværre men nok
nærmere heldigvis) vil kønsforskellen altid overskygge alt andet i samværet
mellem personer af forskelligt køn.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Anita (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Anita


Dato : 19-10-06 23:23

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev

> Ja, det giver fint mening. Desværre (aj, egentlig ikke desværre men nok
> nærmere heldigvis) vil kønsforskellen altid overskygge alt andet i
> samværet mellem personer af forskelligt køn.

Sådan oplever jeg det så ikke. I hvert fald ikke altid. :)

Venligst Anita



Frank Leegaard (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 19-10-06 23:16

Jens Bruun wrote:
> "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
> news:a89e$4537f5f3$56300ddb$22346@news.jay.net
>
>> Giver det mening?
>
> Ja, det giver fint mening. Desværre (aj, egentlig ikke desværre men
> nok nærmere heldigvis) vil kønsforskellen altid overskygge alt andet
> i samværet mellem personer af forskelligt køn.

og det giver sig udslag i hvad`?

/FL



Per Vadmand (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Vadmand


Dato : 20-10-06 09:20

Jens Bruun wrote:
> "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
> news:a89e$4537f5f3$56300ddb$22346@news.jay.net
>
>> Giver det mening?
>
> Ja, det giver fint mening. Desværre (aj, egentlig ikke desværre men
> nok nærmere heldigvis) vil kønsforskellen altid overskygge alt andet
> i samværet mellem personer af forskelligt køn.

For dig. Ikke for mig. Eller - ikke nødvendigvis for mig. Jeg har oplevet
eksempler på begge dele (har fx ofte spillet i orkester med medlemmer af
begge køn.)

Per V.

Per V.


--
Det er med diskussioner som med jernbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.



Frank Leegaard (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 19-10-06 23:15

Anita wrote:
> "Jens Bruun" skrev
>
>> Jeg køber ikke din argumentation, og jeg orker ikke forklare,
>> hvorfor jeg ikke køber den.
>
> Du tænker måske på at incitamentet for et venskab ofte er, at man vil
> have noget igen. At man må dele en gensidig interesse på én eller
> anden måde, for at venskabet kan bestå. Hvis denne interesse handler
> om at selve personen er spændende, så kan du have ret i at venskabet
> let får karakter af ikke at være særlig platonisk - 'spillet' kører
> helt automatisk.
> Men noget, jeg tror, der kan få det platoniske venskab til at fungere
> er, hvis man fx deler en fælles interesse eller hobby. Noget man kan
> være fælles om - ud over det at kunne lide hinandens selskab. Om det
> så er tennis eller frimærkesamling tror jeg er ligegyldigt.
>
> Giver det mening?

Jow .. men der hvor Jens´kæde springer af, er at han blander egennytte og
kønsspecifik egennytte sammen.

Venskaber kan sagtens have elementer af egennytte i sig, men eftersom de
ikke er kønsrelaterede kan man ikke sige det er specielt noget med modsatte
køns venskaber at gøre.

Men hvis du mener at venskaber kun består fordi man "kan bruge hinanden til
noget" - så er vi ikke uenige. Det har bare ikke en pind med modsatte køn at
gøre, men noget alment menneskeligt

/FL




Frank Leegaard (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 19-10-06 23:04

Jens Bruun wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> news:4537f152$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
>> Du kunne også bare tage konsekvensen og erkende, at andre har andre
>> erfaringer end du med venner af modsat køn - i stedet for at benægte
>> dem.
>
> Jeg køber ikke din argumentation, og jeg orker ikke forklare, hvorfor
> jeg ikke køber den.

Nej - for det er svært at forklare noget som du ikke kan forklare (hvad
andre mennesker føler)

Fint at du føler som du gør - det er din ret, og du ville være uærlig hvis
ikke du gav udtryk for det som du føler.

Ikke desto mindre giver det dig ingen evne og mulighed for at se andres
følelseser ifm venskaber køn imellem

/FL




Jens Bruun (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 19-10-06 23:15

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
news:4537f64b$0$14047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> Ikke desto mindre giver det dig ingen evne og mulighed for at se
> andres følelseser ifm venskaber køn imellem

Som jeg skrev til Per Vadmand: Hvis vi ikke kan udtale os om, hvordan vi
oprigtigt tror, tingene hænger sammen for andre end os selv, er det ikke
megen grund til at debattere på usenet.

Og du kender forrresten intet til mine eventuelle evner og muligheder for at
se andres følelser i forbindelse med venskaber kønnene imellem - vel?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Frank Leegaard (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 19-10-06 23:23

Jens Bruun wrote:
> "Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote in message
> news:4537f64b$0$14047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
>
>> Ikke desto mindre giver det dig ingen evne og mulighed for at se
>> andres følelseser ifm venskaber køn imellem
>
> Som jeg skrev til Per Vadmand: Hvis vi ikke kan udtale os om, hvordan
> vi oprigtigt tror, tingene hænger sammen for andre end os selv, er
> det ikke megen grund til at debattere på usenet.
>

Næ .-.. men lidt realitetssans er jo ikke af vejen ..


> Og du kender forrresten intet til mine eventuelle evner og muligheder
> for at se andres følelser i forbindelse med venskaber kønnene imellem
> - vel?

Næ .-.. men lidt realitetssans er jo ikke af vejen ..



/FL



Nosex (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Nosex


Dato : 20-10-06 13:49

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in
news:ZZGdnbbnofiDfKrYnZ2dnUVZ8tWdnZ2d@giganews.com:

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> news:4537dfb5$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
>> Men Jens ved bedre. Vi har haft den diskussion før, og Jens
>> ræsonnerer som så: Han kan ikkwe have venner af det modsatte køn,
>> altså kan ingen.
>
> Hehe. Du er god, Per. Lige nøjagtig her er jeg sikker på, du *ikke*
> taler mod bedre vidende.
>
>> Det kan man ikke rigtigt bruge til noget, vel?
>
> Jamen så lad os da tage konsekvensen og nedlægge gruppen.

YES!!!

Benny den niende (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Benny den niende


Dato : 20-10-06 13:57

Nosex wrote:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in
> news:ZZGdnbbnofiDfKrYnZ2dnUVZ8tWdnZ2d@giganews.com:
>
>> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
>> news:4537dfb5$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>>
>>> Men Jens ved bedre. Vi har haft den diskussion før, og Jens
>>> ræsonnerer som så: Han kan ikkwe have venner af det modsatte køn,
>>> altså kan ingen.
>> Hehe. Du er god, Per. Lige nøjagtig her er jeg sikker på, du *ikke*
>> taler mod bedre vidende.
>>
>>> Det kan man ikke rigtigt bruge til noget, vel?
>> Jamen så lad os da tage konsekvensen og nedlægge gruppen.
>
> YES!!!


hmmmm - og hvad vil du så bruge til inspiration for dit pikspilleri?


--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Men det rager forresten slet ikke dig!

Nosex (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Nosex


Dato : 20-10-06 19:45

Benny den niende <3gange3@fire.plus.fem> wrote in news:4538c784$0$3549
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Nosex wrote:
>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in
>> news:ZZGdnbbnofiDfKrYnZ2dnUVZ8tWdnZ2d@giganews.com:
>>
>>> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
>>> news:4537dfb5$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>>>
>>>> Men Jens ved bedre. Vi har haft den diskussion før, og Jens
>>>> ræsonnerer som så: Han kan ikkwe have venner af det modsatte køn,
>>>> altså kan ingen.
>>> Hehe. Du er god, Per. Lige nøjagtig her er jeg sikker på, du *ikke*
>>> taler mod bedre vidende.
>>>
>>>> Det kan man ikke rigtigt bruge til noget, vel?
>>> Jamen så lad os da tage konsekvensen og nedlægge gruppen.
>>
>> YES!!!
>
>
> hmmmm - og hvad vil du så bruge til inspiration for dit pikspilleri?

Sådan noget svineri praktiserer jeg ikke!

Benny den niende (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Benny den niende


Dato : 20-10-06 23:12

Nosex wrote:
> Benny den niende <3gange3@fire.plus.fem> wrote in news:4538c784$0$3549
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
>> Nosex wrote:
>>> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in
>>> news:ZZGdnbbnofiDfKrYnZ2dnUVZ8tWdnZ2d@giganews.com:
>>>
>>>> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
>>>> news:4537dfb5$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>>>>
>>>>> Men Jens ved bedre. Vi har haft den diskussion før, og Jens
>>>>> ræsonnerer som så: Han kan ikkwe have venner af det modsatte køn,
>>>>> altså kan ingen.
>>>> Hehe. Du er god, Per. Lige nøjagtig her er jeg sikker på, du *ikke*
>>>> taler mod bedre vidende.
>>>>
>>>>> Det kan man ikke rigtigt bruge til noget, vel?
>>>> Jamen så lad os da tage konsekvensen og nedlægge gruppen.
>>> YES!!!
>>
>> hmmmm - og hvad vil du så bruge til inspiration for dit pikspilleri?
>
> Sådan noget svineri praktiserer jeg ikke!



*PLONK*



--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Men det rager forresten slet ikke dig!

Benny den niende (19-10-2006)
Kommentar
Fra : Benny den niende


Dato : 19-10-06 21:58

Anita wrote:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev
>
>>> Er venskaber på tværs af køn særligt givende?
>> Ja, hvis man kan se bort fra, at disse "venskaber" aldrig er platoniske.
>
> Det kan de nu sagtens være.
>
> Venligst Anita
>
>

dumt spørgsmål...
er venskabet givende er det da hylende ligegyldigt om hvem det er med.
og er venskaber ikke givende er det ikke venskab


--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Men det rager forresten slet ikke dig!

Ukendt (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-06 16:15

On Wed, 18 Oct 2006 00:06:00 +0200
"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote:


> Har du selv venner af det modsatte køn?
Ja, indtil jeg lige ser mit snit til at stikke
min pik ind i dem, og saa bliver vi uvenner.




Benny den niende (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Benny den niende


Dato : 20-10-06 23:11

sdsf wrote:
> On Wed, 18 Oct 2006 00:06:00 +0200
> "nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote:
>
>
>> Har du selv venner af det modsatte køn?
> Ja, indtil jeg lige ser mit snit til at stikke
> min pik ind i dem, og saa bliver vi uvenner.
>
>
>

LOL - sådan er de mokker - hvad vi mænd dog ikke udsætter os selv for
bare på grund af de grimme rynker madammerne har mellem benene.....


--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Men det rager forresten slet ikke dig!

Nosex (20-10-2006)
Kommentar
Fra : Nosex


Dato : 20-10-06 23:18

Benny den niende <3gange3@fire.plus.fem> wrote in news:45394950$0$3514
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> sdsf wrote:
>> On Wed, 18 Oct 2006 00:06:00 +0200
>> "nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote:
>>
>>
>>> Har du selv venner af det modsatte køn?
>> Ja, indtil jeg lige ser mit snit til at stikke
>> min pik ind i dem, og saa bliver vi uvenner.
>>
>>
>>
>
> LOL - sådan er de mokker - hvad vi mænd dog ikke udsætter os selv for
> bare på grund af de grimme rynker madammerne har mellem benene.....

Det er fordi, I opfører jer som dyr!
I har ikke evnet at udvikle jer.

Og omtal så kvinderne med lidt mere respekt næste gang!

Søg
Reklame
 
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408919
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste