Vente på OnChange event
Fra : Søren Høgedal

Dato : 25-06-01 18:03

Hej

Hvordan får jeg mit program til at vente på at en OnChange Event sker.

EKS.
for i:=1 to 5 do
begin
code her;
vent på OnChange;
code her;
end;

MVH Søren Høgedal

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 25-06-01 19:39

"Søren Høgedal" wrote:

> Hej
>
> Hvordan får jeg mit program til at vente på at en OnChange Event sker.
>
> EKS.
> for i:=1 to 5 do
> begin
> code her;
> vent på OnChange;
> code her;
> end;
>
> MVH Søren Høgedal

Normalt vil man da bare tildele et komponents OnChange event til en
procedure, således at proceduren køres når komp. onChange aktiveres...

eventuelt:

var DimsHasChanged:boolean; // Sættes til false først, og til true
onchange (er højst sandsynligt public)

// Et eller andet

for i:=1 to 5 do
begin
//code her
while not DimsHasChanged do
processmessages; // for ikke at programmet går i stå.
// mer' kode
end;

og så en :

procedure TWhatever.onChange(...)
begin
DimsHasChanged:=true;
end;

easy as 3.1415....
--
>o ********* PINKY! aka. Rasmus Klitgaard-Nielsen *********
<()> **** Mad Programmer - Commodore Freak - ABP regular ****
^^ "Can't sing. Can't dance. Can handle a sword a little."
-- Victor's resume (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-06-01 21:01

> easy as 3.1415....

Ups, korrekt afrunding af 3.1415926536 ville have været 3.1416

Hilsen
Uffe

Fra : P.L.

Dato : 22-07-01 00:25

Hej Søren

Hvad får den, den omtalte onChange event, til at reagere ???
Er det "code her (1)", for så kan jeg ikke se, hvorfor du skal vente ???

Har du ikke fundet ud af det, så svar på ovenstående

--
P.L.

Fra : Thomas Due

Dato : 24-07-01 07:54

"P.L." <jessie-peter@get2net.dk> wrote in message news:<3b5a0fa3$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> Er det "code her (1)", for så kan jeg ikke se, hvorfor du skal vente ???
>
> Har du ikke fundet ud af det, så svar på ovenstående

Denne opstilling er temmelig "ulovlig" idet du kan risikere at dit program
låser fuldstændig indtil OnChange fyres af. Det du skal gøre er f.eks. i
den pågældende OnChange at sætte et flag.

I din kode kan du så gøre følgende :

For i := 1 to 5 do
begin
// Code
if ONCHANGEFLAG then
begin
ONCHANGEFLAG := FALSE; // 1)
// Code
end;
end;
ONCHANGEFLAG := FALSE; // 2)

Du skal nok kun bruge 1) ELLER 2). Men det kan du selv finde ud af. ;)

Mvh
Thomas