Hub eller Switch?
Fra : René B. Lauritsen

Dato : 25-06-01 17:13

Hej,

Hvad er det nu lige at forskellen er ?

Mvh.

René B. L.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-06-01 17:20

"René B. Lauritsen" <rbl@europe.com> skrev i en meddelelse
news:9h7nrb$1mod$1@news.cybercity.dk...
> Hvad er det nu lige at forskellen er ?

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-06-01 18:52

"René B. Lauritsen" <rbl@europe.com> skrev i en meddelelse
news:9h7nrb$1mod$1@news.cybercity.dk...
> Hej,
>
> Hvad er det nu lige at forskellen er ?
>
> Mvh.
>
> René B. L.

læs i www.net-faq.dk og søg ordet switch eller hub.

I korthed: en hub er en såkaldt multiport repeater, som sender alle
data ud til alle computere på en gang. Hvis man f.eks. har en 100
Mbps hub og 5 porte, vil 5 maskiner, der er knyttet til hubben i
teorien dele den samlede båndbredde mellem sig - en switch vil give
100 Mbps på hver port.

En hub kan desuden kun benytte sig af halv duplex - en switch kan
bruge fuld duplex.

Men læs mere om det i ovenstående link.
Arne H. Wilstrup