Skillefilteret til TDC BB
Fra : Claus S

Dato : 25-06-01 16:59

Skal det plugges direkte i væggen eller må man godt trække noget alm.
telefonforlængerledning inden det kobles på?

mvh Claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-06-01 17:20

"Claus S" <claus@skaarup.as> skrev i en meddelelse
> Skal det plugges direkte i væggen eller må man godt trække noget alm.
> telefonforlængerledning inden det kobles på?

I teorien ja, så længe det er ordentligt kabel

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Claus S

Dato : 25-06-01 17:35

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9h7o8t$isa$1@news.inet.tele.dk...
> "Claus S" <claus@skaarup.as> skrev i en meddelelse
>
> I teorien ja, så længe det er ordentligt kabel
>
> --
Jeg har brugt det fra væggen til NT boxen indtil videre, og det er købt
færdigt nede ved min lokale TDC pusher, så mon ikke det går an...

Damn jeg glæder mig til på onsdag

mvh Claus

Fra : Andreas

Dato : 26-06-01 11:55

On Mon, 25 Jun 2001 18:19:51 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>"Claus S" <claus@skaarup.as> skrev i en meddelelse
>
>I teorien ja, så længe det er ordentligt kabel

Jeg er i den situation at de kabler med RJ-11 stik der følger med
bredbåndspakken ikke længdemæssigt opfylder de behov jeg har. Med
andre ord - jeg har brug for nogle der er længere!

Er der nogen øvre grænse for hvor lange de kabler må være, og kender
nogen et sted hvor man kan købe dem - jeg har kigget forgæves hos
telebutikken.dk og zitech.dk som ellers er ganske velassorteret med
netkabler!

--

Med Venlig Hilsen
- Andreas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-06-01 14:03

"Andreas" <not@me.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen et sted hvor man kan købe dem - jeg har kigget forgæves hos
> telebutikken.dk og zitech.dk som ellers er ganske velassorteret med

Hvis det er parsnoet kabel så kan det være meget langt (er jo blot en
forlængelse af dit kobber)
Jeg ved ikke hvor det kan skaffes

Fra : Andreas

Dato : 26-06-01 21:55

On Tue, 26 Jun 2001 15:03:07 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>"Andreas" <not@me.com> skrev i en meddelelse

<.....>

>Hvis det er parsnoet kabel så kan det være meget langt (er jo blot en
>forlængelse af dit kobber)
>Jeg ved ikke hvor det kan skaffes

Jeg har brugt et par timer på at søge men, det er jeg ikke blevet
klogere af - jeg tror ikke at det er muligt at skaffe telefonkabel med
RJ-11 stik i længere stykker.

Men hvis andre er i en lignende situation - at computeren skal stå i
et andet lokale end skillefilter og ADSL modem og man ikke, har brug
for at kunne sidde og følge med på dioderne på modemet når man surfer
så, er der jo den mulighed at købe et netkabel af en anseelig længde
og så, skyde det ind mellem ADSL modem og netkort, hub, switch eller
hvad man nu har stående.

--

Med Venlig Hilsen
- Andreas

Fra : Bo

Dato : 26-06-01 22:52

Du kan evt. gå ned til den lokale El-installatør og få ham til at montere
RJ-11 stikkene direkte på et telefonkabel (parsnoet)

Hilsen Bo

Fra : Andreas

Dato : 28-06-01 14:07

On Tue, 26 Jun 2001 23:52:06 +0200, "Bo" <misterprofile@hotmail.com>
wrote:

>Du kan evt. gå ned til den lokale El-installatør og få ham til at montere
>RJ-11 stikkene direkte på et telefonkabel (parsnoet)
>
>Hilsen Bo

Hehe, ski'e god ide - jeg ved ikke lige hvorfor jeg dog ikke kom på
den tanke noget før - masser af installatører beskæftiger sig med
datakabling så, jeg kan helt sikkert finde en her i byen.

Tak for din go'e ide.

--

Med Venlig Hilsen
- Andreas