Iværksætterforening.
Fra : DN

Dato : 25-06-01 16:55

Hej alle !

Jeg er ved at starte en iværksætterforening som skal fungere som netværk
mellem nystartede virksomheder og personer som påtænker at starte egen
virksomhed.
Jeg har idéerne og et udkast til vedtægter, men mangler bare nogle til at
være med til at starte den op.
Jeg hører også gerne fra etablerede firmaer som kunne have interesse i et
støtte iværksættere.
Når jeg skriver iværksættere, mener jeg firmaer der er startede indenfor ca.
de sidste 3 år.

Idéerne er bla. erfaringsudveksling, skabe samarbejdsralationer, hjælp til
nystartede og kommende iværksættere, kurser ect.

Skriv endelig på dn@mail.net4you.dk

Med venlige hilsner

D. Nielsen

Fra : Kjers Kommunikation

Dato : 25-06-01 19:54

"DN" <dn@mail.net4you.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at starte en iværksætterforening

God idé!! - Lad os se vedtægtsforslaget.

> Når jeg skriver iværksættere, mener jeg firmaer der er startede indenfor
ca.
> de sidste 3 år.

Bliver man så ekskluderet tre år efter første momsregistrering?

> Idéerne er bla. erfaringsudveksling, skabe samarbejdsralationer, hjælp til
> nystartede og kommende iværksættere, kurser ect.

Jeg mener også, der mangler en forening til at tale iværksætternes sag og
arbejde for at fremme iværksætterkultur. Er det også med i dine tanker om en
forening?

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer
Kjers Kommunikation

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 25-06-01 22:58

> [...]
>
> Idéerne er bla. erfaringsudveksling, skabe samarbejdsralationer, hjælp til
> nystartede og kommende iværksættere, kurser ect.

En god idé og et godt initiativ som jeg i hvertfald godt vil støtte, hvis
jeg kan bruges som hjælp på den ene eller anden måde.
Vi var i mange år med i iværksættervagten i Roskilde, men på grund af
manglende interesse døde den langsomt hen. Jeg er ligeledes med i
repræsentantskabet i ASE (selvstændiges a-kasse), og har en god kontakt
hertil.

Mest er tilbuddet (u/b) for at få en god idé ført ud i livet, og skulle der
sekundært være en kunde der absolut ville bruge mig, vil også det ske med
glæde, men jeg søger ikke efter nye kunder - tro mig, så det er nu mest for
den gode idé.

Lidt sammenfaldende kan jeg oplyse, at i vores Lokalgruppe af registrerede
revisorer FRR i Roskilde (27 uafhængige selvstændige revisorer) har vi netop
holdt et kundemøde med over 300 fremmødte kunder og samarbejdspartnere. Jeg
er i øjeblikket formand for denne lokalgruppe, og min tale gik hovedsageligt
på, at mange af de selvstændige ofte jog en skræk i unge der gerne ville
være selvstændige. For man hører primært en sukken om manglende fritid, 60
timers arbejdsuge og med himmelvendte øjne den fortrolige bemærkning om, at
"jeg har ikke holdt ferie i 15 år" - og så alt det administrative......... i
weekenden..... og skattevæsenet!

Det er ikke sludder og vrøvl det hele, men hvorfor ikke fremhæve nydelsen
af, at jeg holder fri en formiddag uden at skulle spørge nogen - jeg køber
en alt for kraftig PC fordi jeg kan lide det - bilen vælger jeg selv ud fra
dels firmaets økonomi men nok mest ud fra hvad jeg kan lide, og jeg er den
sidste der bliver fyret i mit firma - sikken dog en frihed!!

Så bare kom i gang - der er behov for en modvægt til mange nuværende
selvstændiges negative udtalelser.

Og til slut vil jeg bare sige, at kan man via sådan en forening reducere, så
60% af alle startende selvstændige ikke gør de samme begynderfejl
(revisorerne har ryddet de øvrige 40%) vil meget være nået.

Mvh. Jørgen Elsted Madsen

Fra : Michael Harboe

Dato : 25-06-01 23:47

"Jørgen Madsen" <elsted@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> (revisorerne har ryddet de øvrige 40%) vil meget være nået.
>
> Mvh. Jørgen Elsted Madsen
>
> Har du nogensinde overvejet at finde dig et liv ?

De mest venlige hilsener

Michael

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 27-06-01 01:15

"Michael Harboe" <michael-harboe@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du nogensinde overvejet at finde dig et liv ?
>

> De mest venlige hilsener
>
> Michael

??? Jeg ved ikke hvad du mener.

Mvh. Jørgen Elsted Madsen

Fra : Arneche Photo Design

Dato : 01-07-01 21:21

Hej

Jeg ved heller ikke hvad han mener, for mig lyder det til at du har mere liv
end de fleste.
Så det må være noget med at rønnebærerne er sure.

--
Med venlig hilsen / Best regards.

Arneche Photo Design
v/ Per A. Jensen