[JEHOVAS VIDNER] - Pædofili i Rigssalen
Fra : Cyril Malka

Dato : 26-11-06 17:11

(26/11-2006) - En 66-årig mand kom i sidste uge for domstolen i
Valleyfield (Canada). Han står anklaget for seksuelt misbrug af
mindreårig. Overgrebet foregik mellem 1985 og 1992. Ved overgrebenes
begyndelsen var offeret kun 11 år... resten kan læses her:
http://www.etsectera.com/nyheder/content/view/352/2/

--
Venligst,

Cyril

Du kan finde alt i en sekt... Undtagen udgangen! - Oplysning om
sekternes verden: http://www.sekter.org

Fra : Martin Andersen

Dato : 27-11-06 06:36

Cyril Malka wrote:
> [...]
> mindreårig. Overgrebet foregik mellem 1985 og 1992. Ved overgrebenes
> begyndelsen var offeret kun 11 år... resten kan læses her:

Det ville være underligt hvis NOGEN som helst større gruppe ikke havde den slags
problemer. Er der noget specielt ved denne nyhed?

Fra : Cyril Malka

Dato : 27-11-06 21:11

In article <456a793d$0$49202$14726298@news.sunsite.dk>,
Martin Andersen <dur@ikke.nu> wrote:

> Det ville være underligt hvis NOGEN som helst større gruppe ikke havde den
> slags
> problemer. Er der noget specielt ved denne nyhed?

Ja: SÅ stor er den gruppe ikke til at have SÅ mange problemer med det.

Udover at der, fra organisationens side dækkes over denne slags.

Og de har jo ikke "undskyldningen" af at skulle holde kyskhedsløftet.

Så jo. Jeg synes egentligt, der er noget "specielt" ved den nyhed.

Hvor mange misbrug skal der være før det er "specielt" synes du selv?

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? =>
http://www.nytestamente.org
.... You miss 100% of the shot you don't make

Fra : Martin Andersen

Dato : 27-11-06 21:24

Cyril Malka wrote:

> [...]
>
> Så jo. Jeg synes egentligt, der er noget "specielt" ved den nyhed.
>
> Hvor mange misbrug skal der være før det er "specielt" synes du selv?

et statistisk relevant antal ;)

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-11-06 22:44

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så jo. Jeg synes egentligt, der er noget "specielt" ved den nyhed.
>
> Hvor mange misbrug skal der være før det er "specielt" synes du selv?

Det synes umiddelbart påfaldende åbenlyst at der rigtig nok forekommer
uhyggeligt meget af dèn slags i lukkede religiøse samfund, uanset
denomination. Dèn slags miljøer synes kynisk sagt at tiltrække pædofile og
sexovergribere som en kokasse tiltrækker fluer, hvilket jo desværre også er
sørgeligt oplagt:

De katolske præster er vist allerede blevet nævnt, men så vidt jeg er
orienteret findes problemet også i andre patriarkalsk-religiøse
grupperinger, såsom f.eks. de muslimske miljøer, hvor ældre mænd generelt
under en postuleret blanko-henvisning til "religiøse normer" samt deraf
afledt maskulin "ære" og "status" misbruger kvinder og børn som de altså
åbenbart bilder sig ind at "eje" i en grad så det mærkværdigvis skulle
indbefatte een eller anden syg, påstået "ret" til klokkeklare kriminelle
sexovergreb. (Gad mon egentlig vide om dèt ikke i sig selv kunne være en
vægtig årsag til at så mange muslimske piger i Vesten mærkeligt nok ifører
sig stramtsiddende tørklæder, for derved at blive "urørlige" under
henvisning til selvsamme religiøse normer? Det ville vel netop svare til at
visse fattige - og dermed desværre også dengang potentielt "seksuelt
udsatte" ugifte kvinder i Europæisk Middelalder som logisk reaktion på at
blive antaget for prostituerede - og ikke mindst behandlet derefter af
fremmede mænd - tog skridtet og blev nonner med al dèn kyske signalværdi,
der nu ligger i sådan en ordensdragt, der nærmest synes at give selv de
allermest tiltrækkende unge kvinder et vist "Hellig Jomfru Maria"-look...)

Fænomenet med visse mænds tilsyneladende ganske uhyggeligt umættelige
seksuelle grådighed i forbindelse med social magt er så vidt kan man da
ellers kan se absolut heller ikke specifikt begrænset til religiøse miljøer:
Man kan jo f.eks. lige tage et kig på sådan noget som Mogens Amdi Pedersens
groteske Tvind-imperie, der nok snarere må siges at være - om end ret
tvivlsomt - "ideologisk" baseret, men hvor kvindelige tilhængere så vidt
undertegnede er blevet informeret nærmest kaster sig i armene på
"alpha-hannen" på deres af selv samme stodder benævnt "kastrerede" mænds
bekostning. (Og behøver vi ligefrem også at nævne et par tilsyneladende
notoriske tidligere amerikanske præsidenter i denne henseende på trods af
alle de ellers så "fine", indbildte "ideologiske kvalitetsforskelle" der
ellers måtte påberåbes fra begge sider? Same old, same old...)

Her er forskellen til de mere uhyggelige eksempler i religiøse miljøer dog
at det synes ganske særligt for disse at der netop ikke bare er tale om
enkelte personer, der selv får eet eller andet "kick" af at score magtfulde
personer kulminerende i "forbudt" sex, men derimod om forældre, som
tilsyneladende mere eller mindre bevidst direkte overgiver deres egne børn i
kløerne på een eller anden gal, seksualforbryderisk kultleder eller præst
(og nej, vi taler ikke obskure "Satan-dyrker-ritualer" her, men derimod blot
om noget så uhyggeligt banalt som at ingen vil lytte til ofrene af "respekt"
for den oftest meget magtfulde overgriber!).

Dette synes at have sin rent ud sagt onde rod i netop dèn overfladiske
seksuelle bonerthed, som skræmmende ligefremt proportionelt synes at gå hånd
i hånd med dèn tilsvarende "skyggeside" i netop den totale antitese til den
tilsigtede "hellig-asketiske livsførelse": Man synes næsten på forhånd - og
så kan nogle sikkert vælge at kalde det "jantelov" - at kunne vide sig
sikker på, at jo mere desperat folk qua gensidigt socialt pres gør ud af at
fremstå som bonerte og sex-forsagende, des mere outrerede og rent ud sagt
perverse har de samme personer desværre også en overvejende sandsynlig
tendens til at være, når de så endelig ruller sig ud. Jeg skal straks
beklage det måske i denne situation lidt betændte ordvalg, men som man
siger, så har tryk det jo altså med at avle modtryk...

Dèr må jeg desværre nok give den gode Sigmund Freud ret i sin
isbjergsanalogi (om at der gemmer sig ganske meget mere under overfladen),
ligesom jeg da klart kan følge den nok lidt mere populariserede freudianske
anskuelse om at psyken nærmest fungerer som en trykkedel, hvor blokering af
visse nødvendige "ventiler" desværre kan ende i en slags "eksplosion."

For lige at lade det hele komme tilbage til denne gruppes emne, nemlig
kristent livssyn, så kan man vist passende runde af med blot een af Jesu
mange formaninger til farisæerne, som synes ganske passende når det kommer
til de psuedofromme sataner, der ligefrem misbruger deres eventuelle
religiøse position i kirker og lokalsamfund til seksuelle overgreb på de
samme folk, herunder ikke mindst børn, hvis sjæleliv de endda embedsmæssigt
er betroet direkte medansvar for:

Matt. 23, 25-26: "Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I renser
bæger og gryde udenpå, men indeni er de fulde af rovlyst og griskhed. Du
blinde farisæer, rens først bægeret for det, der er indeni, så vil det også
være rent udenpå."

Anders Peter Johnsen

Fra : Harald Mossige

Dato : 27-11-06 23:37

Cyril Malka wrote:

> Ja: SÅ stor er den gruppe ikke til at have SÅ mange problemer med det.

Det synes jeg er irelevant. Slike problemet eksisterer i /alle/ grupper
som mangler interne rutiner for å forhindre uakseptabel adferd.

> [...]
>
> Så jo. Jeg synes egentligt, der er noget "specielt" ved den nyhed.
>
> Hvor mange misbrug skal der være før det er "specielt" synes du selv?

Det er en feil problemstilling. Husk at de aller, aller fleste
organisasjoner, religiøse, politiske og økonomiske, er oppbygget slik at
noen psykopatiske karaktertrekk er en forutsettning for å klatre i
hirakiene. Når vi så kjenner slike menneskers evne til manipulering av
medarbeiderer og deres krav om underkastelse, så er det inlysende at der
finnes sosiale avvik i de fleste organisasjoner. (De jødiske er intet
untak.) Det er kulturbetinget at noen fokuserer på seksuelle avvik selv
om andre avvik kan være like skadelige og mer utbredd en disse.

Husk at et av psykopatens særtrekk er hans manglende evne til empati.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-11-06 03:57

Martin Andersen skrev i news:456a793d$0$49202$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]
> Det ville være underligt hvis NOGEN som helst større gruppe ikke havde
> den slags problemer. Er der noget specielt ved denne nyhed?

Det er kun skrevet som et led i Cyrils sædvanlige hetz mod dem han ikke er
enige med og mod kristne generelt.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Patruljen

Dato : 27-11-06 11:34

Martin Andersen skrev:

> Det ville være underligt hvis NOGEN som helst større gruppe ikke havde den slags
> problemer. Er der noget specielt ved denne nyhed?

Der er det specielle ved denne forening - Jehovas vidner.At Cyrel ser
kroner ogører i den sammenhæng og er på jagt efter privat hævn.

Intet om katolikkers misbrug, som er langt mere omfattende. Men Cyrel
er vist også tidligere kordreng og tidligere katolik, så det betyder
intet for Cyrel.

Jøder og rabbineres overgreb er ligeledes ganske omfattende. Men Det
er ok med Cyrel. Nu er han nemlig jøde

Penge kan betyde meget for, hvad mennesker vælger at se - eller lukke
øjnene for.

Best regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 28-11-06 12:52

Andreas Falck skrev:
> [...]
>
> [ ... ]
>
> Det er kun skrevet som et led i Cyrils sædvanlige hetz mod dem han ikke er

Der er vi så enige, Falck
Bortset fra, at du mangler perspektivet vedrørende indtjening af
kroner og ører -

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 28-11-06 13:12

Andreas Falck skrev:
> Martin Andersen skrev i news:456a793d$0$49202$14726298@news.sunsite.dk
>
> [ ... ]
>
> Det er kun skrevet som et led i Cyrils sædvanlige hetz mod dem han ikke er
> enige med og mod kristne generelt.

Et eksempel på Cyrels subjektive tilgang og private hævntogt -
leveres næppe bedre end i overskriften. " Pædofili i Rigssalen ".

På den måde skal vi forledes til at tro, eller manipuleres om du vil,
at hele menigheden har været indvolveret og muligvis tilskuere.

Det svarer til at tro evt pædofili i den katolske kirke foregik i
Pavestolen eller Peters kirken.

Rent nonsens og slet skjult manipulation fra en mand på jagt efter
penge.

Regards Bruun

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-11-06 13:49

Patruljen skrev i news:1164715948.579038.306470@j44g2000cwa.googlegroups.com

[ ... ]
> Rent nonsens og slet skjult manipulation fra en mand på jagt efter
> penge.

Meget enig. Og der er jo også fremlagt troværdige oplysninger der stiller
meget alvorlige spørgsmålstegn ved Cyrils faglige kvalifikationer foruden
hans evne til at bruge den smule faglige viden han evt. måtte være i
besiddelse af.