Mennsker, Aber og Andreas
Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-11-06 13:08

Jeg spurgte:
(for ca. 4 gang, for Andreas havde klippet spørgsmålet ud af alle
tidligere indlæg og undladt at svare)

Andreas Falck wrote:
> [...]

Jammen, når du har haft den holdning i så mange år, så må du jo også
nemt kunne svare på hvad din holdning er til nedenstående spørgsmål:

1) Er du nu enig i at mennesket og chimpansen har fælles forfædre?

2) Tilhører mennesket og chimpansen samme grundtype?

Andreas svarede:

> Jammen, når du har haft den holdning i så mange år,

Fjols, og frede være med dig.

Endnu et fraklip af et spørgsmål han til hans påståede "grundtypeteori"
som han ikke vil svare på.
Endnu en tilsvining.

Nu får han så chanchen for 5. gang:

1) Er du nu enig i at mennesket og chimpansen har fælles forfædre?

2) Tilhører mennesket og chimpansen samme grundtype?

Peter

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-11-06 13:16

Peter Mogensen skrev i news:45698399$0$3528$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[ ... ]
> Nu får han så chanchen for 5. gang:

Fred være med dig.

Og lad så venligst være med at bruge mit navn i emnelinien - det er særdeles
dårlig netikette.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Ivar

Dato : 26-11-06 13:52

Andreas Falck skrev:

> Og lad så venligst være med at bruge mit navn i emnelinien - det er særdeles
> dårlig netikette.

Ja, og det er det er dårlig etikette at fremture med, at
grundtypeteorien skulle være sand, når du ikke kan fremkomme med en
liste med blot nogle eksempler på grundtypper.

Du skal erkende at der noget du blot tror, og argumentere ud fra det.
Ingen har glæde af at alle tråde udvikler sig til mudderkastning.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-11-06 13:55

Ivar skrev i news:mn.d3407d6bbc23412f.31159@nozpamwebspeed.dk

> Ja, og det er det er dårlig etikette at fremture med, at
> grundtypeteorien skulle være sand, når du ikke kan fremkomme med en
> liste med blot nogle eksempler på grundtypper.

Jamen dog! Jeg har da givet links til dette. Men det er jo ikke usædvanligt
af fanatiske evolutionsfundamentalister ignorer den slags.

Fra : Ivar

Dato : 26-11-06 14:18

Andreas Falck skrev:

> Jamen dog! Jeg har da givet links til dette. Men det er jo ikke usædvanligt
> af fanatiske evolutionsfundamentalister ignorer den slags.

Hvilke grundtypper?
Du kan vel bruge copy'n'paste.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-11-06 15:28

Ivar skrev i news:mn.d3597d6b065e8f9d.31159@nozpamwebspeed.dk

[ .. ]
> Du kan vel bruge copy'n'paste.

Er gjort flere gange. Jeg gider ikke blive ved når det alligevel blot
ignoreres.

Fra : Ivar

Dato : 26-11-06 17:15

Andreas Falck skrev:

> Er gjort flere gange. Jeg gider ikke blive ved når det alligevel blot
> ignoreres.

Hvorfor bliver du ved med at skrive i denne gruppe når du ikke gider?

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-11-06 17:45

Ivar skrev i news:mn.d40a7d6bac797f71.31159@nozpamwebspeed.dk

[ ... ]
> Hvorfor bliver du ved med at skrive i denne gruppe når du ikke gider?

Fordi der også er andre et par evolutionsfanatiske fundamentalister der
læser med i gruppen.

Og kunne du læse og forstå en enkelt tekst, så var det alene en masse
gentagen postninger af allerede givne links jeg ikke gad. Men det var du jo
nok for fordomsfyldt til at kunne fatte. Et par millioners års yderligere
evolution ville nok hjælpe lidt på fatteevnen.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-11-06 14:24

Andreas Falck wrote:
> Ivar skrev i news:mn.d3407d6bbc23412f.31159@nozpamwebspeed.dk
>
> Jamen dog! Jeg har da givet links til dette. Men det er jo ikke
> usædvanligt af fanatiske evolutionsfundamentalister ignorer den slags.

6. gang:

Fra : Malte Runz

Dato : 26-11-06 20:53

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og det er det er dårlig etikette at fremture med, at
> grundtypeteorien skulle være sand, når du ikke kan fremkomme med en
> liste med blot nogle eksempler på grundtypper.

Den kan man faktisk finde på:
http://www.genesisnet.info/

Under 'Schöpfung' - 'Fachgebiete' - 'Grundtypenbiologie' - 'Grundtypen' -
'Heutige Grundtypen' (ill. nr. 80). Der er en liste over 15 grundtyper, og
antallet af 'medlemmer' af gruppen. Der er fx 6 i heste-grundtypen, ca 150 i
ande-grundtypen. Og vigtigst af alt... Det det hele i bund og grund handler
om. Ét medlem af menneske-grundtypen.

(snip)

--
Malte Runz

Fra : Ivar

Dato : 26-11-06 22:48

Malte Runz skrev:

> [...]

> ande-grundtypen. Og vigtigst af alt... Det det hele i bund og grund handler

http://www.genesisnet.info/index.php?Artikel=1241&Sprache=de&l=1

De er åbenbart blevet enige om at heste udgør en grundtype. Men de
skriver intet om, præcis hvilke kriterier der skal være opfyldt, før
et dyr kan regnes for tilhørende til heste-grundtypen. Der findes
mange fossile fund, der jo burde falde indenfor eller udenfor denne
grundtype. Fx. Plesihippus, Pliohippus, Hipparion, Equus Caballus,
Hypohippus, Anchitherium, Miohippus, Epihippus, Orohippus og Eohippus.

Den side der henvises til, har ingen brugbar information der vil
gøre det muligt at undersøge om teorien er rigtigt. Man får det
indtryk, at fordi de nulevende uparrettåede hovdyr er en ret
alenestående gruppe, har man valgt at kalde dem en grundtype.
Der er ingen argumenter i artiklen for, at det skulle være anderledes.

Ivar Magnusson

Fra : Malte Runz

Dato : 27-11-06 00:47

> [...]

> alenestående gruppe, har man valgt at kalde dem en grundtype.
> Der er ingen argumenter i artiklen for, at det skulle være anderledes.

Nemlig, og meget af det, der linkes til på sitet, er mere af samme skuffe.
Det er en tynd kop te, man bliver serveret.

--
Malte Runz

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-11-06 21:24

Ivar skrev i news:mn.d3407d6bbc23412f.31159@nozpamwebspeed.dk

> fremkomme med en
> liste med blot nogle eksempler på grundtypper.

http://www.genesisnet.info/bild.php?ID=86
TEkst til billedet:
"Abb. 86: Anzahlen von Biospezies pro Grundtyp in Auswahl."

Se også denne tekst:
"In der Schöpfungsforschung (=Erforschung der Natur unter der Annahme einer
anfänglichen Schöpfung) wird für die geschaffenen Arten der Begriff
"Grundtypen" gebraucht, um diese nicht vorschnell mit irgendwelchen üblichen
Artbegriffen gleichzusetzen. So wäre es falsch, die in der Biologie
definierten "biologischen Arten" (Biospezies, s. u.) unbesehen als die
geschaffenen Arten anzusehen. Was die geschaffenen Arten (= Grundtypen)
genau sein könnten, muss durch biologische Forschung geklärt werden. Damit
kommen wir zum zweiten Zugang.
In der Biologie gibt es keinen allgemein anerkannten Artbegriff (vgl.
Artbegriffe). Ein vielfach verwendeter Artbegriff ist die Biospezies
("biologische Art"). Er ist sehr eng gefasst: Nur Individuen, die sich im
Freiland fruchtbar kreuzen, werden dazu gerechnet. Es gibt viele
Beabachtungen, wonach in wenigen Generationen neue Biospezies entstehen
können (vgl. Artbildung). Da Biospezies neu entstehen können, können viele
davon keine geschaffenen Arten sein. Wie im Artikel Artbildung darüber
hinaus gezeigt wird, sind Biospezies nicht scharf abgrenzbar, Auch deshalb
eignen sie sich nicht als Entsprechungen der geschaffenen Arten.

Im Artikel Heutige Grundtypen wird jedoch gezeigt, dass die sehr viel weiter
definierten Grundtypen (s. u.) nach bisherigen Untersuchungen deutlich
voneinander abgrenzbar sind. Zum selben Grundtyp gehören alle Biospezies,
die durch Kreuzungen miteinander verbunden sind. Dabei spielt es - im
Gegensatz zur Biospezies-Definition - keine Rolle, ob die auftretenden
Mischlinge unter natürlichen Bedingungen (im Freiland) oder in der Zucht
aufgetreten sind. Auch die Fruchtbarkeit der Mischlinge wird nicht
gefordert. Der Verzicht auf Freilandbedingungen und auf die Fruchtbarkeit
bedingt in vielen Fällen einen großen Unterschied bezüglich des Umfangs der
Biospezies bzw. des Grundtyps. Manche Grundtypen umfassen über 100
Biospezies (z. B. die Entenartigen).

Da die Grundtypen deutlich voneinander abgrenzbar sind (s.o.), sind sie
geeignete Kandidaten, um als "geschaffene Arten" interpretiert zu werden.
Eine solche Deutung geht natürlich über den naturwissenschaftlichen Befund
hinaus. Sie ist aber mit ihm verträglich. Das heißt: Ob Grundtypen
existieren (d. h. gegen Nachbar-Grundtypen nach geeigneten Kriterien klar
abgrenzbar sind oder nicht), ist eine rein biologische Frage. Ob sie als
Schöpfungseinheiten interpretiert werden können, geht über die Biologie
hinaus und ist eine Grenzüberschreitung, da Bezug auf göttliche Offenbarung
genommen wird. Diese Grenzüberschreitung steht aber nicht gegen gesichertes
biologisches Wissen.

Abschließend sei angemerkt: Auch die so definierten Grundtypen sind nicht
definitiv mit den geschaffenen Arten gleichzuetzen. Das ist nur eine
Möglichkeit, die sowohl biologischen Befunden als auch den biblischen Texten
(die hier Interpretationsspielräume beinhalten, s. o.) gerecht werden.

Autor: Reinhard Junker, 24.11.2006"

kilde: http://www.genesisnet.info/schoepfung_evolution/f82_3.php

Klik ind på linket og følg de par hyperlink til et par andre artikler, der
tilsammen vil give et ret godt billede at grundtypeforskningen, som den
foregår på dette forskningssted i Tyskland.

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-11-06 21:37

Andreas Falck skrev i news:4569f80d$0$49202$14726298@news.sunsite.dk

> Ivar skrev i news:mn.d3407d6bbc23412f.31159@nozpamwebspeed.dk

> http://www.genesisnet.info/bild.php?ID=86
> TEkst til billedet:
> "Abb. 86: Anzahlen von Biospezies pro Grundtyp in Auswahl."

[ ... artikeltekst klippet ... ]
> [...]
> tilsammen vil give et ret godt billede at grundtypeforskningen, som den
> foregår på dette forskningssted i Tyskland.

Se også denne artikel:
http://www.genesisnet.info/index.php?Sprache=de&Artikel=422&l=2

Fra : Ivar

Dato : 26-11-06 22:56

Andreas Falck skrev:

> Im Artikel Heutige Grundtypen wird jedoch gezeigt, dass die sehr viel weiter
> definierten Grundtypen (s. u.) nach bisherigen Untersuchungen deutlich
> voneinander abgrenzbar sind.

Den artikel der henvises til er den Malte Rruz også henviste til.
Der står jo ingen entydig forklaring hvad en grundtype er. Den viser
ikke, at der er tydelige grænser.

Prøv fx at forklar hvorledes man finder ud af om de dyr jeg nævnte i
den
tidlige meddelelse er med i grundtypen eller ej (Plesihippus,

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-11-06 18:35

Ivar skrev i news:mn.d55f7d6b6ae47f71.31159@nozpamwebspeed.dk

[... ]
> [...]
> liohippus,
> Hipparion, Equus, Caballus, Hypohippus, Anchitherium, Miohippus,

Og hvordan klassificerer du selv disse, og med en ganske kort beskrivelse af
hver enkelt?

Fra : Ivar

Dato : 28-11-06 20:43

Andreas Falck skrev:

> Og hvordan klassificerer du selv disse, og med en ganske kort beskrivelse af
> hver enkelt?

De er alle trin eller sidegrene i hestens udvikling.
Her er nogle af dem. Jeg er ikke interesseret i at vide hvilke
grundtyper de tilhører, men hvorledes man klassificerer dem.

*Plesihippus* En forløber for hesten, der levede i Europa for
1-2 millioner år siden.

*Pliohippus* Det første uparrettåede hovdyr i udviklingshistorien.

*Anchitherium* En uddød sidegren der levede for ca. 30 millioner år
siden, det mindede meget om hesten.

*Orohippus* Et dyr der eksisterede for ca. 50 millioner år siden.
En mellemting mellen en hest og Eohippus.

*Eohippus* Et dyr der eksisterede for ca. 58 millioner år siden.
Stamfader til hesten. Det have højde på mellem 25 og 45 cm. Den
have en firtået forfod og en tretået bagfod.

Ivar Magnusson

Fra : Harald Mossige

Dato : 26-11-06 15:07

Peter Mogensen wrote:
> [...]
> ===================================================================
>
> Endnu et fraklip af et spørgsmål han til hans påståede "grundtypeteori"

Der er langt til 7 * 70

HM

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 26-11-06 16:13

Harald Mossige wrote:

> Der er langt til 7 * 70

Hvorfor netop 7*70?
Ikke at jeg ikke tror, at Andreas ville afvise at svare på et konkret
spørgsmål 490 gange i træk. Men hvorfor netop 490? Er det en rekord
han har gjort sig bemærket med i en anden nyhedsgruppe?'

J.O.

Fra : Vidal

Dato : 26-11-06 23:37

jenspolsen@hotmail.com wrote: