en mærkelig udvikling
Fra : struer

Dato : 23-11-06 12:06

en protodonata levede for 350 millioner årsiden, hvor dens mindre
efterkommer odonata kun er 200 millioner år gammel,

Er der nogen der kan fortælle hvordan en protodonata, odonata har
udviklet sig til fra en gælleåndende insekt der lever i vandet 3-4
år, før den på få timer udvikler sig til verdens bedste
flyvemaskine, måske har de brugt 700 - 1500 millioner år om
udviklingen, en udviklingen der så pludslig stoppede for 200-350 år
siden for disse insekters vedkommende.

Det er en mærkelig udvikling når man tænger på de atfomofæriske
forandre der også må have spillet ind.

Har videnskaben nogle fasiler der viser hvordan den så ud da den
kravlede ud af vandet for første gang.

http://www.palaeos.com/Invertebrates/Arthropods/Insecta/Protodonata.html
http://www.palaeos.com/Invertebrates/Arthropods/Insecta/Odonata.html

Eller har Gud bare skabt dem som de er ?

Erik

Fra : Harald Mossige

Dato : 23-11-06 13:43

struer wrote:
> [...]
> flyvemaskine, måske har de brugt 700 - 1500 millioner år om
> udviklingen, en udviklingen der så pludslig stoppede for 200-350 år

Beklager. /Ingen/ kan forklare dem noenting som helst som har med
evolusjon å gjøre. Ikke en gang "Gud".

HM

Fra : Martin Andersen

Dato : 23-11-06 16:15

Harald Mossige wrote:

> Beklager. /Ingen/ kan forklare dem noenting som helst som har med
> evolusjon å gjøre. Ikke en gang "Gud".
>
> HM
Han kunne starte med at spørge i dk.videnskab. Jeg har ham i filteret men jeg er
sikker på at der er andre der ville spørge. Han (struer) skal nok forberede sig
på at der er nogle af de antagelser han gør i sit "spørgsmål" som folk vil
fortælle ham er forkerte, som f.eks. at udviklingen sker på få timer (...), men
hvis han virkelig vil have et svar, så bare stil spørgsmålet der.

Fra : struer

Dato : 24-11-06 04:30

Harald Mossige skrev:

> Beklager. /Ingen/ kan forklare dem noenting som helst som har med
> evolusjon å gjøre. Ikke en gang "Gud".
>
> HM

Det er ikke rigtigt, Gud har allerrede forklaret det,

1 mos 1 v 20 Gud sagde: »Vandet skal vrimle med levende væsener, og
fugle skal flyve over jorden oppe under himmelhvælvingen!« Og det
skete; v21 Gud skabte de store havdyr og alle slags levende væsener,
der rører sig og vrimler i vandet, og alle slags vingede fugle. Gud
så, at det var godt.

Erik

Fra : Harald Mossige

Dato : 24-11-06 11:08

struer wrote:

> [...]
> skete; v21 Gud skabte de store havdyr og alle slags levende væsener,
> der rører sig og vrimler i vandet, og alle slags vingede fugle. Gud

Og hvorfor stiller du så spørsmål om ting du selv ikke skjønner
rekkevidden av når du, sonm du påstår, finner at svarene er irelevante
ifølge bibelen?

HM

Fra : struer

Dato : 26-11-06 02:40

Harald Mossige skrev:

> Og hvorfor stiller du så spørsmål om ting du selv ikke skjønner
> rekkevidden av når du, sonm du påstår, finner at svarene er irelevante
> ifølge bibelen?
>
> HM

jeg ønsker at opleve din reaktion på spørgsmålet

Erik

Fra : Harald Mossige

Dato : 26-11-06 11:53

struer wrote:

> jeg ønsker at opleve din reaktion på spørgsmålet

Det /var/ min reagsjon.

HM