OT Lidelse og Gud
Fra : Poul Nielsen

Dato : 08-11-06 22:42

Jeg læser tit Jørgens indslag om hvordan Gud udebliver under lidelsen, jeg
har det også sådan under stærke fysiske smerter, at følelsen af Gud er
fraværende. Men omvendt så har svære tider rent mentalt også været de tider
hvor Gud var nærmest. og de gode tider jeg haft har været præget af Guds
fravær. Så der er vel ikke noget der er så dårligt at det ikke er godt for
noget.

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-11-06 23:02

Poul Nielsen wrote:

> Så der er vel ikke noget
> der er så dårligt at det ikke er godt for noget.

Nej. Det behøver man ikke være kristen for at vide. Dén viden er udtryk for
tilstedeværelsen af almindelig, sund fornuft.

Vi kan heraf udlede, at det ene åbenbart ikke udelukker det andet. Det
finder jeg positivt og opløftende.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Patruljen

Dato : 09-11-06 13:02

Poul Nielsen skrev:
> [...]
> fravær. Så der er vel ikke noget der er så dårligt at det ikke er godt for

Hvad skal du klynke over dine smerter her for, Poul Nielsen ?
Hvad rager det os - hvilke personlige problemer du trasker rundt med.
Flæb hos din læge, det vil være mere passende.

Regards Bruun