Kristendomsundervisning i israelske skoler
Fra : Cyril Malka

Dato : 25-10-06 15:21

Som noget nyt indfører undervisningsministeriet i Israel et tilbud om
kristendomsundervisning i high schools på tværs af religioner

Af Lene Jensen

Fra dette skoleår tilbyder israelske high schools undervisning i
²kristen religion². Det har det israelske undervisningsministerium
besluttet. Indtil nu har det kun været kristne studerende, som har
måttet studere kristendommen, og på lignende vis har kun muslimer måttet
studere islam og kun jøder studeret jødedom... Læs resten her:
http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=308586

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? =>
http://www.nytestamente.org
.... You miss 100% of the shot you don't make

Fra : Poul Nielsen

Dato : 25-10-06 21:07

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse

> Som noget nyt indfører undervisningsministeriet i Israel et tilbud om
> kristendomsundervisning i high schools på tværs af religioner

Jamen har de (jøderne) ikke altid beklaget sig over religiøs intolerance
imod jødedommen og når de så selv kommer til fadet så er det sgu pludselig
småt med tolerancen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-10-06 22:05

Den 25-10-2006, skrev Poul Nielsen:

[ ... ]
> Jamen har de (jøderne) ikke altid beklaget sig over religiøs intolerance
> imod jødedommen og når de så selv kommer til fadet så er det sgu pludselig
> småt med tolerancen.

Præcist og meget rammende!

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + DebatForum
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Harald Mossige

Dato : 25-10-06 21:41

Cyril Malka wrote:
> [...]
> måttet studere kristendommen, og på lignende vis har kun muslimer måttet
> studere islam og kun jøder studeret jødedom... Læs resten her:

Interessant.
Nå må vi huske at Israels undervisningsministerium == propagandaministerium.

Jeg reiner med at det er propagandaministeriet som styrer de israeliske
skolene, og at de fremstiller kristendommen på samme måte som du gjør;
du er vist også en del av det israelske propagandaapperatet, etter
henvisningene dine å dømme?

HM

Fra : Patruljen

Dato : 26-10-06 02:08

Harald Mossige wrote:

> [...]
> skolene, og at de fremstiller kristendommen på samme måte som du gjør;
> du er vist også en del av det israelske propagandaapperatet, etter

Nja. Så enkelt tror jeg ikke det er.
Iøvrigt. Hvor meget lærte du i skolen om jødedommen ?

Regards Bruun