Funktionstaster
Fra : Henrik Lemvig

Dato : 25-06-01 09:31

Hej allesammen

Hvordan inddrager man PC'ens funktionstaster F1-F12 + diverse
kombinationer med Ctrl eller Alt på en hjemmeside?

- eller kan det overhovedet lade sig gøre?

Jeg synes, at man er ved at klikke sig ihjel og ville egentlig gerne
lave en side, hvor man kunne hoppe f.eks. tre lag ned i en menu til en
'kendt' side eller funktion vha. F-tasterne.

Nogen bud?

-----
Med venlig hilsen

Henrik Lemvig

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-06-01 22:03

Mon, 25 Jun 2001 10:30:50 +0200, skrev Henrik Lemvig
<lanlemvig@mail1.stofanetx.dk>:

>Hvordan inddrager man PC'ens funktionstaster F1-F12 + diverse
>kombinationer med Ctrl eller Alt på en hjemmeside?
>
>- eller kan det overhovedet lade sig gøre?

Det skulle kunne ladw sig gøre med f-tasterne, jeg kan ikke lige
finde et script til det, men som jeg mindes det så er det ret
indviklet og det vil nok ikke altid vække begejstring, da en del
af f-tasterne har nogen foruddefinerede funktioner (f.eks. F 1 og
F 5), so jeg nødig ville undvære.

Jeg har et script, hvor der andvendes de alm. bogstav- og
taltaster.

Hvis du kan bruge det, så jeg godt poste det.

Spørgsmålet hører hjemme i
news:dk.edb.internet.webdesign.clientside, da det er javascript,
så der er sat fut til clientsidegruppen, så svar herpå vil blive
bragt i denne.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 25-06-01 22:25

Henrik Lemvig wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Nogen bud?

Har du prøvet at kigge på Accesskey atributten i HTML 4.01 ?

Her er et eksempel hvor du altid kan "kalde" linket til forsiden ved at
klikke ALT+F

http://www.ams.dk/organisation/

Det er ret smart, og så er det samtidig en hjælp for brugere med
funktionsnedsættelser.

Mvh
Jonas

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer