/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Sæsonen slut?
Fra : Torben Scheel


Dato : 30-11-06 10:41

Så blev det d. 30/11 og vinteren sætter ind i morgen - det siger
forsikringen i hvert fald. TDM'eren skal staldes op - men heldigvis har
vi tegnet vinterdækning på Anne Mettes CB 450 S, så køredragten skal
ikke hænges i kælderen endnu. Det bliver afgjort af vintertrafik.dk og
DMI hvornår det sker

Hvad gør man ikke for at holde abstinenserne i ave - jeg véd hvordan det
bliver i februar når det tør og solen skinner.

--
vh
Torben

 
 
Anders Majland (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 30-11-06 11:34

> men heldigvis har vi tegnet vinterdækning på Anne Mettes CB 450 S, så
> køredragten skal ikke hænges i kælderen endnu. Det bliver afgjort af
> vintertrafik.dk og DMI hvornår det sker

Hvorfor ikke bare køre igennem vinteren på den ?

> Hvad gør man ikke for at holde abstinenserne i ave

Svaret må hedde CB 450 S - eller er den så pæn at det vil være synd ?

/A



Torben Scheel (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 30-11-06 11:59

Anders Majland wrote:
>> men heldigvis har vi tegnet vinterdækning på Anne Mettes CB 450 S, så
>> køredragten skal ikke hænges i kælderen endnu. Det bliver afgjort af
>> vintertrafik.dk og DMI hvornår det sker
>
> Hvorfor ikke bare køre igennem vinteren på den ?

For tung, og mest af alt for ny - måske med anden dækmontering om nogle år.

>> Hvad gør man ikke for at holde abstinenserne i ave
>
> Svaret må hedde CB 450 S - eller er den så pæn at det vil være synd ?
>
Nej, pæn er den ikke. På de gode dage bliver det svaret, men er der salt
bliver det madkassen - jeg gider ikke vaske MC når det er tæt på frost.
Og den skulle gerne kunne blive pæn med samme omgang som FJ'eren fik.

Du kører vel på xtz'eren vinteren igennem?

--
vh
Torben


Anders Majland (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 30-11-06 12:21

> Anne Mettes CB 450 S, så
>> Hvorfor ikke bare køre igennem vinteren på den ?
>
> For tung, og mest af alt for ny - måske med anden dækmontering om nogle
> år.

Tung ? Hvad vejer den ?

> Du kører vel på xtz'eren vinteren igennem?

Nej "kun på den lille" Dvs på min xt600z der er opgivet til 165kg tør. Så
med ~20kg benzin, ~4kg olie, centerstøttefod, bagagebærer og
sidetasker/topboks er den over de 200kg inden jeg overhovdet begynder at
pakke happenguttet på - Bare låsene er vel også 5kg og så ~15-20kg jeg
slæber på tværs af landet (computer skiftetøj osv)

Så med mig i sadlen og "kampklar klædt" er det noget over de 300kg og nok
betænkelig tæt på totalvægten på 345kg

For ny/pæn er derimod et argument jeg kan forhold mig til - Min sxtz (super
tenere) er gået i hi

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk



Torben Scheel (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 30-11-06 13:12

Anders Majland wrote:
>
> Tung ? Hvad vejer den ?

ca. 190 tør.

> Så med mig i sadlen og "kampklar klædt" er det noget over de 300kg og nok
> betænkelig tæt på totalvægten på 345kg

Ikke en størrelse jeg ville have lyst til at gå i skred med :-/.

> For ny/pæn er derimod et argument jeg kan forhold mig til - Min sxtz (super
> tenere) er gået i hi

Det er egentlig fjollet, og primært et produkt af registreringsafgiften.
En TDM burde anses som en brugsgenstand. I stedet kører vi på gammelt
skrammel der truer med at lade os i stikken på den første fugtige dag
når der er mest brug for pålidelighed.

--
vh
Torben

Anders Majland (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 30-11-06 13:37

>> Tung ? Hvad vejer den ?
> ca. 190 tør.

Det lyder godt nok voldsomt ... Så ny søgte jeg lige ... på bla bikez.com
står den til 185 køreklar med olie osv...

>> betænkelig tæt på totalvægten på 345kg
> Ikke en størrelse jeg ville have lyst til at gå i skred med :-/.

Det gælder om ikke at komme i klemme ...

> Det er egentlig fjollet, og primært et produkt af registreringsafgiften.
> En TDM burde anses som en brugsgenstand. I stedet kører vi på gammelt
> skrammel der truer med at lade os i stikken på den første fugtige dag når
> der er mest brug for pålidelighed.

Enig - Mit første "mc" blev købt som næsten ny i 1998 og kørt hele året fra
dag et - Men dens anskaffelsespris var jo heller så forfærdelig høj, selvom
mange havde svært ved at forstår at jeg ville give så meget for en lille 150
ccm'er når jeg kunne få en en næsten ny gs500 for de samme penge .... En
GS500 ville sikkert også have været mere driftsstabil og have haft billige
serviceomkostninger. Men jeg skulle bruge noget til bykørsel i stop'n'go
trafik og der er sådan en kilrems scooter nu altså rar.

Min xt er en 88'er der først er indregistret i 94 ligesom min xtz (er er en
årgang 1993) Da jeg købte XT'en for 3år siden (af første ejer der havde
haft den fra ny og gemt kvitering på service mm) havde den ikke kørt
syndeligt vinterkørsel og stod rimeligt pænt for alderen. Faktisk kørte jeg
dem hjem på tværs af landet i snevejr ... Den kunne jo ligeså godt lære det
....

Men den ser noget mere slidt ud eftre 3 vinter og 52000km ... Men den er
rimeligt pålidelig. Med friskt batteri, velsmute kabler (tynd olie) og ngk
platinium tændrør går den finr og starter også i frostvejr efter at have
stået natten over i en "snedrive"
http://www.dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=404&pid=13154


--
anders DOT majland AT jyde DOT dk





Orla Pedersen (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 30-11-06 14:11

Anders Majland wrote:

>>> Tung ? Hvad vejer den ?
>> ca. 190 tør.

> Det lyder godt nok voldsomt ... Så ny søgte jeg lige ... på bla bikez.com
> står den til 185 køreklar med olie osv...


Jeg tror ikke at i snakker om den samme cykel

Ja, det er slut nu, jeg regner med at køre en tur her i eftermiddag, og så
siger forsikringen "kun tyveri-, og brand-dækning. Så står den på
motorrenovering** over vinteren + service i øvrigt.

** E-bay har ikke vist sig fra den "pæne" side desværre :-|

mvh
Orla


Torben Scheel (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 01-12-06 19:04

Orla Pedersen wrote:

>
> Jeg tror ikke at i snakker om den samme cykel

phnis - ved zeus - du har ret.
Fruen m. stegepanden vil næppe acceptere en nedsaltning af hendes cykel,
når begge mine står i hi
>
> Ja, det er slut nu, jeg regner med at køre en tur her i eftermiddag, og
> så siger forsikringen "kun tyveri-, og brand-dækning. Så står den på
> motorrenovering** over vinteren + service i øvrigt.
>
> ** E-bay har ikke vist sig fra den "pæne" side desværre :-|
>
God fornøjelse - jeg starter med en lapning og en grundig rengøring. Og
så har Yamaha valgt 1. december til at tilbagekalde TDM'erne (og andre)
med gasspjældssensorkvababbelse - *suk*

Jeg er lidt i tvivl om jeg har narret mig selv ved at tro at en ny cykel
har mindre behov for nursing.

--
vh
Torben

Torben Scheel (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 30-11-06 15:07

Anders Majland wrote:
>
> Det lyder godt nok voldsomt ... Så ny søgte jeg lige ... på bla bikez.com
> står den til 185 køreklar med olie osv...

Nå ja - jeg gik egentlig bare ud fra at det var tørvægt der var opgivet.
Så tror pokker den føles lettere end FJ'eren
>
> Enig - Mit første "mc" blev købt som næsten ny i 1998 og kørt hele året fra
> dag et - Men dens anskaffelsespris var jo heller så forfærdelig høj, selvom
> mange havde svært ved at forstår at jeg ville give så meget for en lille 150
> ccm'er når jeg kunne få en en næsten ny gs500 for de samme penge .... En
> GS500 ville sikkert også have været mere driftsstabil og have haft billige
> serviceomkostninger. Men jeg skulle bruge noget til bykørsel i stop'n'go
> trafik og der er sådan en kilrems scooter nu altså rar.

Købt til behov - ikke efter største praleeffekt for pengene - sjældendt.

> Min xt er en 88'er der først er indregistret i 94 ligesom min xtz (er er en
> årgang 1993) Da jeg købte XT'en for 3år siden (af første ejer der havde
> haft den fra ny og gemt kvitering på service mm) havde den ikke kørt
> syndeligt vinterkørsel og stod rimeligt pænt for alderen. Faktisk kørte jeg
> dem hjem på tværs af landet i snevejr ... Den kunne jo ligeså godt lære det
> ...
>
> Men den ser noget mere slidt ud eftre 3 vinter og 52000km ... Men den er
> rimeligt pålidelig. Med friskt batteri, velsmute kabler (tynd olie) og ngk
> platinium tændrør går den finr og starter også i frostvejr efter at have
> stået natten over i en "snedrive"
> http://www.dfmc.dk/galleryframe1.asp?gid=404&pid=13154
>
Brrr. Tak til finnerne for Rukka (er der en grund til at det rimer på
Vodka?)

Apropos kabler - ganske ofte er jeg ude for at kablerne på vintercyklen
fryser fast - selvom de bliver smurt ofte. Nu har jeg monteret
hydrauliske bremser på den, det eliminerer en del af problemet.

--
vh
Torben - venter på Falck..



Anders Majland (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 30-11-06 18:28

> Brrr. Tak til finnerne for Rukka (er der en grund til at det rimer på
> Vodka?)

Det går vist kun som antifrostvæske på en snescooter (rukka lave også kluns
til det) da jeg synes det indvirker lidt for meget på balancenerven ....

> Apropos kabler - ganske ofte er jeg ude for at kablerne på vintercyklen
> fryser fast - selvom de bliver smurt ofte. Nu har jeg monteret hydrauliske
> bremser på den, det eliminerer en del af problemet.

Jeg renser mest muligt fedt af - Og sy smør jeg med rigelig med tynd
"symaskineolie" - altså bare sådan en tynd syrefri en. Det går nemmest med
at tape en tragt på foroven (eller bruge krympeflex) og så hælder olie på
til det kommer ud i den anden ende. Siden jeg er begyndt på det har jeg ikke
haft kabler der er frosset fast....

På aprilia'en har jeg prøvet at gashåndtaget var frosset fast ved maks -
lidt uheldigt at opdage lige inden et sving før en by ... På XT'en har jeg
kvadret et helt nyt fedtsmurt speedometerlkabel. Det holdt ikke engang
500km. Fedtet blev simpelthen for stift i frostvejt så kablet blev vredet
over. (Både spedo og omdrejningstællerkabel knækkede kort tid efter at jeg
havde købt den - og det var så færste nye speedo kabel der også døde)



Ukendt (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-11-06 14:53


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:456eca8e$0$49195$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Det er egentlig fjollet, og primært et produkt af registreringsafgiften.
> En TDM burde anses som en brugsgenstand. I stedet kører vi på gammelt
> skrammel der truer med at lade os i stikken på den første fugtige dag når
> der er mest brug for pålidelighed.


Jup, lige nøjagtig, BMW'en er også helårsforsikret, men jeg syntes at det
ville være synd at smide den ud i salt-sølet , + det faktum at den vejer 285
kg !, nok ikke det sjoveste lokum at smide rundt på let tøsjap


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
BMW K1200 RS '99
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66



Anders Majland (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 30-11-06 22:16

>> I stedet kører vi på gammelt skrammel der truer med at lade os i stikken
>> på den første fugtige dag når der er mest brug for pålidelighed.
> Jup, lige nøjagtig, BMW'en er også helårsforsikret, men jeg syntes at det
> ville være synd at smide den ud i salt-sølet , + det faktum at den vejer
> 285 kg !, nok ikke det sjoveste lokum at smide rundt på let tøsjap

Der er nu flere ting i det
- Løse et transportbehov.
- Der er rigtig mange vinterdage med rigtig fine veje.
- Det er dyrt i værditab at tage en ny/pæn mc ud i saltet.

Det var egenligt derfor jeg i 2003 købte xt'en. Den stod med ny motor så
risikoen mekanisk var til at overse selvom det er et gammelt kræ. Og jeg
regnede med at slide den op så værditabet var "ligegyldigt" - Det var jo
heller ikke alverden at tabe alligevel... (Og den type cykel ser da kun sej
ud hvis den er ser ud til at være kommet direkte igennem en mødding - så den
er meget sej for tiden


--
anders DOT majland AT jyde DOT dk



Torben Scheel (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 30-11-06 14:06

Torben Scheel wrote:
> Så blev det d. 30/11 og vinteren sætter ind i morgen - det siger
> forsikringen i hvert fald. TDM'eren skal staldes op - men heldigvis har
> vi tegnet vinterdækning på Anne Mettes CB 450 S, så køredragten skal
> ikke hænges i kælderen endnu. Det bliver afgjort af vintertrafik.dk og
> DMI hvornår det sker
>
> Hvad gør man ikke for at holde abstinenserne i ave - jeg véd hvordan det
> bliver i februar når det tør og solen skinner.
>
Grr. Det viser sig at årets sidste TDM tur er kørt - nu står den med
punkteret bagdæk og griner mens jeg sidder her og venter på Falck. Æv!

--
vh
Torben





Ukendt (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-11-06 17:36

> Grr. Det viser sig at årets sidste TDM tur er kørt - nu står den med
> punkteret bagdæk og griner mens jeg sidder her og venter på Falck. Æv!
>

Er det slidt ned allerede? Du købte da den cykel i foråret :)



Torben Scheel (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 01-12-06 07:57

Bongo wrote:
>> Grr. Det viser sig at årets sidste TDM tur er kørt - nu står den med
>> punkteret bagdæk og griner mens jeg sidder her og venter på Falck. Æv!
>>
>
> Er det slidt ned allerede? Du købte da den cykel i foråret :)
>
>
Næh - slidt er det sgu' ikke - kun i et punkt på ca. 2mm^2 gætter jeg på
- Og den blev købt i juni - den har kun nået at få knap 6000km på
klokken.

--
vh
Torben (knap betyder "lidt mindre end" eller "lidt før" alt efter
kontekst. Modsætningen er "godt", der f.eks. kan bruges om vægt - jeg
vejer f.eks. godt 80kg.)


jshansen (30-11-2006)
Kommentar
Fra : jshansen


Dato : 30-11-06 14:49

On 30 Nov., 10:40, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Så blev det d. 30/11 og vinteren sætter ind i morgen - det siger
> forsikringen i hvert fald. TDM'eren skal staldes op - men heldigvis har
> vi tegnet vinterdækning på Anne Mettes CB 450 S, så køredragten skal
> ikke hænges i kælderen endnu. Det bliver afgjort af vintertrafik.dk og
> DMI hvornår det sker
>
> Hvad gør man ikke for at holde abstinenserne i ave - jeg véd hvordan det
> bliver i februar når det tør og solen skinner.
>

HA !
jeg har lige ringet til Topdk. og bestilt vinterdækning.
Med det her fede vejr vil det da være en skam ikke at køre.

Og de lover en mild vinter

Jan Selchau-Hansen
Kawasaki KLR 650, 1997


Jesper Hedegaard (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 30-11-06 20:52


"jshansen" <selchauhansen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1164894514.049197.320580@f1g2000cwa.googlegroups.com...
On 30 Nov., 10:40, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> Så blev det d. 30/11 og vinteren sætter ind i morgen - det siger
> forsikringen i hvert fald. TDM'eren skal staldes op - men heldigvis har
> vi tegnet vinterdækning på Anne Mettes CB 450 S, så køredragten skal
> ikke hænges i kælderen endnu. Det bliver afgjort af vintertrafik.dk og
> DMI hvornår det sker
>
> Hvad gør man ikke for at holde abstinenserne i ave - jeg véd hvordan det
> bliver i februar når det tør og solen skinner.
>

HA !
jeg har lige ringet til Topdk. og bestilt vinterdækning.
Med det her fede vejr vil det da være en skam ikke at køre.

Og de lover en mild vinter

Jan Selchau-Hansen
Kawasaki KLR 650, 1997

Jeg så også vejrudsigten i morges - og ringede ose til topdk

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder



Torben Scheel (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 01-12-06 18:09

jshansen wrote:

> HA !
> jeg har lige ringet til Topdk. og bestilt vinterdækning.
> Med det her fede vejr vil det da være en skam ikke at køre.
>
> Og de lover en mild vinter

TopDK lover hvadsomhelst, hvis det kan få dig til at tegne flere
forsikringer

--
vh
Torben

Morten Dahl (30-11-2006)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 30-11-06 18:30


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:456ea711$0$49200$14726298@news.sunsite.dk...
> Så blev det d. 30/11 og vinteren sætter ind i morgen - det siger
> forsikringen i hvert fald. TDM'eren skal staldes op - men heldigvis har vi
> tegnet vinterdækning på Anne Mettes CB 450 S, så køredragten skal ikke
> hænges i kælderen endnu. Det bliver afgjort af vintertrafik.dk og DMI
> hvornår det sker
>
> Hvad gør man ikke for at holde abstinenserne i ave - jeg véd hvordan det
> bliver i februar når det tør og solen skinner.


For mit vedkomne er sæssonen først lige ved at starte

Jeg skal næste år køre Supermoto, og med min totale mangel på
Jord/mudder/terræn erfaring, stod det pludselig klart for mig, at skulle jeg
klare mig i SM, måtte noget erfaring skrabes sammen.

Så har investeteret i en 2003 Husaberg FE400 (ja og en Yamaha YZ400) så nu
tæsker vi rundt på dem, og nej hvor er det bare sjovt. Kan slet ikke vente
til der kommer sne.

problemerne med salt håber jeg at min nyerhvervede damprenser kan klare
efter hver køretur.

Så hvis der er nogen i mdtjylland der er friske på noget leg (evt. erfarne
enduro kørere der har mod på at lære fra sig) så sig endelig til.

--

Med Venlig Hilsen


Morten Dahl




Snusken (01-12-2006)
Kommentar
Fra : Snusken


Dato : 01-12-06 20:44

> Hvad gør man ikke for at holde abstinenserne i ave - jeg véd hvordan det
> bliver i februar når det tør og solen skinner.
Vintercyklen, en MZ ETZ 250 med sidevogn, har lige fået nye
koblingslameller,
så nu er håbet noget klart vintervejr med SOL og frost,
indtil som sommersæsonen må den gl. SUZI- 1,1L pænt vente indendørs,,

mvh eRIK


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste