/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ekstra lys på CBR 1000 F (SC24)
Fra : Ole


Dato : 19-11-06 18:14

Er der nogen der har erfaringer (og links til diagram) med ombygning til
både nærlys og fjernlys i begge forlygter?
Kan generatoren levere effekten?
Kan parabolen tåle varmen?

mvh Ole



 
 
Eg Egemarke (19-11-2006)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 19-11-06 21:27

Jeg har set flere køre med lys i begge lygter. Men har ikke selv bygget om
eller gjort lignende.
Når man får unger kniber det med tiden til den slags, hehe så hellere ud og
køre når muligheden byder sig.
Men mon ikke den kan klare det da der umiddelbart ikke er forskel på hvor
meget plads de enkelte pærer har i selve lygten, (mht Varmen) jeg tror osse
sagtens generatoren kan klare mosten, den skal da unægtelig kunne klare at
lade maskinen selvom der er lys på ??



MvH Eg



Anders Majland (20-11-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 20-11-06 09:42

> jeg tror osse sagtens generatoren kan klare mosten, den skal da unægtelig
> kunne klare at lade maskinen selvom der er lys på ??

Det er ikke sikkert at de japanske konstuktører har overvejet at der er et
lille land højt mod nord hvor man kører med nærlyset tændt om dagen ...
Kører man mest lange ture er det sikkert ikke et problem at "overskudet" til
ladning er batteriet bliver mindre. Men kører man mange korte ture er det
ikke sikkert at den vil kunne nå at lade op igen efter det store
strømforbrug ved start.



tom \(cordoba sdi\) (20-11-2006)
Kommentar
Fra : tom \(cordoba sdi\)


Dato : 20-11-06 12:07

>> jeg tror osse sagtens generatoren kan klare mosten, den skal da unægtelig
>> kunne klare at lade maskinen selvom der er lys på ??
>
> Det er ikke sikkert at de japanske konstuktører har overvejet at der er et
> lille land højt mod nord hvor man kører med nærlyset tændt om dagen ...
> Kører man mest lange ture er det sikkert ikke et problem at "overskudet"
> til ladning er batteriet bliver mindre. Men kører man mange korte ture er
> det ikke sikkert at den vil kunne nå at lade op igen efter det store
> strømforbrug ved start.


min forhenværende CBR1K fik samme trick udført, dog uden relæ (blot en
ledning trukket). Jeg kørte 25.000km sådan og den blev ikke varm, sprang
ikke flere ledninger end normalt, og manglede ikke strøm (jeg kørte endda
med discount batterier!)

Ex CBR1K. Om guderne vil (ebay mv :-.) : snart VFR800... bare så'n lige
for at prøve



CL (19-11-2006)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 19-11-06 21:43

Ole wrote:
> Er der nogen der har erfaringer (og links til diagram) med ombygning
> til både nærlys og fjernlys i begge forlygter?
> Kan generatoren levere effekten?
> Kan parabolen tåle varmen?
>
> mvh Ole
>
Jeg har lys i begge lygter og der er ikke problemmer,
hverken med varme, eller at jeg blinder andre.
Jeg har lavet det med relæ og tager strømmen
direkte fra batteriet og det giver et super lys.
--
H
Carsten Larsen
CBR 1K DUAL



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste